طریقه گرفتن معافیت تحصیلی پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

0 2,995

پذیرفته شدگان نهایی آزمون های سراسری به مرحله ثبت نام در دانشگاه ها رسیده اند و باید اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانند ادامه تحصیل دهند. با توجه به شرایط کنونی کشور و خطرناک بودن تجمعات، دانشگاه آزاد اسلامی برای ثبت نام دانشجویان در شرایطی که نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشند، تمهیداتی در نظر گرفته است.

برای عضویت در تلگرام (کنکور) کلیک کنید
آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد

ثبت نام غیر حضوری پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

به گزارش باران مشاوره به نقل از آنا، با امضای توافق نامه ای میان دانشگاه آزاد و شرکت ملی پست، به دانشجویان جدیدالورود خدمات غیرحضوری ارائه می شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا ثبت نام دانشجویان برای اولین بار به صورت غیر حضوری انجام می شود. پذیرفته شدگان مقاطع مختلف تحصیلی می توانند برای ثبت نام نیمسال تحصیلی جاری به سامانه آموزشیار مراجعه کنند.

افزایش متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد

احمد حیدری افزود: تحولات دانشگاه آزاد اسلامی باعث شد سال جاری در همه مقاطع تحصیلی شاهد افزایش متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باشیم. دانشگاه آزاد اسلامی برای حفظ سلامت دانشجویان، شرایطی را فراهم کرده تا نیاز نباشد دانشجویان جدیدالورود برای ثبت نام در واحدها و مراکز دانشگاهی حاضر شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرده است. در این راستا توافق نامه ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران امضا شده است تا تسهیلات غیرحضوری به دانشجویان جدیدالورود ارئه شود.

به این ترتیب مانع سفرهای شهری و بین شهری و تجمع پذیرفته شدگان در واحدهای دانشگاهی خواهیم شد.

ارسال مدارک تحصیلی از دفاتر پست برای ثبت نام دانشگاه آزاد

حیدری افزود: براساس این توافق نامه، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند پس از انجام ثبت نام در سامانه آموزشیار، مدارک هویتی و تحصیلی خود را به یکی از دفاتر پست دولتی محل سکونت خود تحویل دهند تا برای تطبیق به واحد دانشگاهی ارسال شود.

دفاتر پست دولتی نیز مدارک پذیرفته شدگان را پس از دریافت و تطبیق هویت به واحد و مرکز دانشگاهی ارسال می کنند. دانشجویان می توانند فهرست دفاتر پست را از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی و سامانه آموزشیار دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام غیر حضوری دانشگاه آزاد

وی خاطرنشان کرد: با امضای این توافق نامه، لازم نیست دانشجویان جدید برای انجام مراحل ثبت نام به واحدهای دانشگاهی مراجعه حضوری داشته باشند. آن ها با مراجعه به دفاتر پستی سراسر کشور می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

در سامانه اطلاع رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی و سامانه آموزشیار مدارکی که برای ارائه به پست نیاز است، اعلام شده است.

ارائه خدمات غیر حضوری سازمان نظام وظیفه به دانشجویان

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای ارائه خدمات غیرحضوری به دانشجویان تمهیداتی در نظر گرفته است.

پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند بر اساس تسهیلات فراهم شده، با دریافت پرینت گواهی قبولی خود از سامانه های http://azmoon.net یا http://azmoon.org یا http://sanjesh.org به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند.

آن ها باید برگه گواهی معافیت تحصیل خود را از دفاتر پلیس+10 دریافت کنند و همراه سایر مدارک به دفاتر پستی تحویل دهند تا به واحد دانشگاهی ارسال شود. واحد دانشگاهی درخواست ثبت معافیت تحصیلی را با استفاده از سایت http://epolice.ir انجام می دهد.

دریافت مجوز ثبت نام دانشگاه آزاد به صورت غیر حضوری

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه های مستقر در شهر تهران درخواست معافیت تحصیلی را به صورت اینترنتی ثبت می کنند. دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید می توانند به سایت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مراجعه و مجوز ثبت نام (معافیت تحصیلی) دریافت کنند.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Tahsili”]

 حذف سهمیه های کنکور

قدمت سهمیه های کنکور به اندازه خود کنکور سراسری است. سهمیه های کنکور رقیب جدی کنکوری ها در آزمون سراسری است. سهمیه هایی که هر سال به لیست سهمیه های کنکور اضافه شده اند تا در مجموع به 19 سهمیه برسند. 19 سهمیه ای که خود را پلی بین کنکور و دانشگاه می دانند.

بارها اعلام شده است که این سهمیه ها را مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی جداگانه به وجود آورده اند. این طرح موافقان و مخالفانی بین دانشجویان و اعضای هیأت علمی دارند و مخالفان سرسخت آن ها نیز داوطلبان و خانواده هایشان هستند.

در سال های اخیر این سهمیه های پر حاشیه بیشتر از قبل گریبان سازمان سنجش را گرفته است. برای توزیع عادلانه فرصت ها لازم است سایه سهمیه ها از سر کنکور سراسری کم شود. صحبت های بسیاری برای حذف سهمیه های کنکور شده، اما هنوز تصمیم قاطع در این زمینه اخذ نشده است.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای دانش آموزان و دانش جویان

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال98)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: