پیش ثبت نام دانش آموزان ابتدایی از 19 خرداد

0 588

در این شرایط بحران کرونا که باید حضور در امکان عمومی را به حداقل رساند، امکانی فراهم شده است تا پیش ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان ابتدایی به صورت غیر حضوری انجام گیرد.

پیش ثبت نام دانش آموزان ابتدایی آغاز شد

به گزارش باران مشاوره به نقل از سایت ساعت 24، پیش ثبت نام دانش آموزان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 1400-1399 از 19 تا 29 خرداد انجام می شود.

مریم حدادی به موضوعات تأکید شده در شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان که به ادارات آموزش و پرورش شهرهای استان ابلاغ شده است اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی آینده به موضوع شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه در مناطق محروم و روستایی پرداخته می شود. چگونگی ثبت نام دانش آموزان فاقد مدارک هویتی ایرانی و اتباع خارجی نیز مد نظر قرار می گیرد.

برای عضویت در تلگرام (کنکور) کلیک کنید
آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد

پیش ثبت نام غیر حضوری مدارس ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: با تدابیری که امسال به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اندیشیده شده است، پیش ثبت نام و نوبت دهی تلفنی یا الکترونیکی مدارس ابتدایی استان، قبل از مراجعه به مدرسه انجام می شود. این پیش ثبت نام از دوشنبه 19 خرداد تا یک شنبه 25 خرداد انجام می گیرد.

ثبت نام در تمامی پایه های تحصیلی مدارس عادی، فقط بر اساس محدوده جغرافیایی محل سکونت دانش آموزان انجام می گیرد.

شرایط سنی نوآموزان و دانش آموزان

شرایط سنی ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان:

  • چهار سال تمام برای پیش دبستانی یک
  • 5 سال تمام برای پیش دبستانی دو
  • 6 سال تمام (متولدین 93/07/01 و قبل از آن) برای پایه اول ابتدایی

حدادی گفت: دانش آموزان میان پایه پس از ثبت ارزشیابی که معلم انجام می دهد، به طور خودکار ثبت نام می شوند و خانواده ها فقط برای ثبت سفارش کتاب های درسی فرزندانشان باید از طریق سامانه آموزش و پرورش و سامانه های مربوطه دیگر اقدام یا با مدرسه ارتباط برقرار کنند.

میزان وجه دریافتی مدارس مشخص است

معاون آموزش ابتدایی تاکید کرد: مدارس دولتی (عادی و هیأت امنایی) در هنگام ثبت نام اجازه ندارند بجز پول بیمه و کتاب مبلغ دیگری دریافت نمایند. مدارس غیر انتفاعی هم فقط باید شهریه ثابت خود را از مردم بگیرند. ضمنا تصمیم گیری درباره کلاس های فوق برنامه، تغذیه، سروبس رفت و آمد و … فعلا مجاز نیست و این امر باید به مهر ماه موکول شود.

پس از اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، کیفیت و زمان سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان به خانواده ها اعلام خواهد شد.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Tahsili”]

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای دانش آموزان و دانش جویان

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال98)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: