15 اسفند آخرین مهلت صدور معافیت تحصیلی در سال 97

شرایط جدید معافیت سربازی برای مشمولان مشتاق به ادامه تحصیل

0 868

همانگونه که می دانید تمام دانشجویان مشمول نظام وظیفه، به منظور ادامه تحصیل در دانشگاه باید معافیت تحصیلی نظام وظیفه را دریافت نمایند. در صورتی که نسبت به اخذ معافیت تحصیلی در زمان مناسب اقدام نکنند، برای اخذ مدرک و پایان تحصیلات دچار مشکل خواهند شد و مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

متقاضیان ادامه تحصیل بخوانند: نحوه اخذ معافیت تحصیلی در مقاطع مختلف

صدور الکترونیکی برگ معافیت تحصیلی

به گزارش ایسنا، سروان حسن چایانی رئیس اداره تحصیلی معاونت وظیفه عمومی استان همدان در جلسه هماهنگی و تعامل بین معاونت وظیفه عمومی استان همدان با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و کاربران دفاتر خدمات پلیس+10 گفت: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تنها تا 15 اسفند ماه برای صدور مجوز تحصیلی مشمولان دانشجوی در حال تحصیل فرصت دارند.

سروان حسن چایانی در ادامه گفت: به همراه نداشتن مجوز ثبت نام (معافیت تحصیلی) از دفاتر الکترونیکی پلیس+10، تبعاتی را برای دانشجویان و مسئولان دانشگاه به همراه خواهد داشت. در زمان ثبت نام دانشجویان، دانشگاه ها موظف هستند حداکثر تا 1 ماه اقدام به تکمیل برگه معافیت تحصیلی دانشجویان نمایند. اطلاع رسانی برای لزوم دریافت مجوز ثبت نام برای مشمولان در پورتال های دانشجویی تمامی دانشگاه ها انجام شده است.

عدم اجازه به شرکت در امتحانات پایان ترم

در صورتی که دانشجویان مشمول برگه معافیت تحصیلی را تکمیل نکنند، به آن ها اجازه شرکت در امتحانات پایان ترم داده نخواهد شد. تا سال گذشته تکمیل برگه معافیت از سربازی به شکل دستی انجام می شد اما از مهرماه سال 98 این روند به شکل الکترونیکی انجام می شود تا هیچ دانشجوی مشمولی از انجام این روند بی اطلاع نماند.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چناچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ticker_background=”#fe8989″ ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

مهلت درخواست سنوات ارفاقی

رئیس اداره تحصیلی معاونت وظیفه عمومی استان همدان مهلت زمان درخواست سنوات ارفاقی برای مشمولان را حداکثر 3 ماه دانست و گفت: در صورت بروز حوادث خاص همانند ترک تحصیل و … کمیسیون رسیدگی به موارد خاص حداکثر ظرف مهلت 3 ماه باید تشکیل شود تا درخواست سنوات ارفاقی را برای فرد بررسی کند. به دلیل کثرت دانشجو در دانشگاه آزاد معمولا مشکل تاخیر در تشکیل این کمیسیون در دانشگاه آزاد را داریم.

مدت سنوات ارفاقی

سروان حسن چایانی گفت: بیشتر مشمولان مشغول به تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته هستند. سنوات ارفاقی برای دانشجویان در مقطع کاردانی 2.5 سال، در مقطع کارشناسی ناپیوسته 3 سال و در مقطع دکتری 5 سال در نظر گرفته شده است. دانشجویانی که از سن 17 سالگی وارد دانشگاه می شوند پس از گذشت یک سال درخواست سنوات ارفاقی آن ها بررسی می شود.

سنوات ارفاقی مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته

سروان حسن چایانی در پایان گفت: درصورت عدم ثبت نام و درخواست سنوات ارفاقی تحصیلی در مدت زمان 3 ماه، سامانه دفاتر الکترونیکی دیگر مجاز به ثبت نمی باشد و تبعاتش به عهده فرد دانشجو و مسئولین دانشگاه می باشد. دانشجویان مشمول در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته باید حداقل 40 واحد را برای کسب سنوات ارفاقی تحصیلی پاس کرده باشند.

آخرین اخبار و قوانین در مورد خدمت مقدس سربازی را در صفحه اخبار سربازی باران مشاوره بخوانید.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: