آیا قوانین نظام وظیفه تغییر می کند؟

0 866

آیا قوانین نظام وظیفه تغییر می کند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین سردار مسعود مطهر، درباره اینکه آیا امکان تغییر قانون خدمت سربازی و اختیاری شدن آن از سوی مجلس شورای اسلامی وجود دارد یا خیر؟ بیان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح از قانونی که باعث اصلاح و بهبود وضعیت کیفیت خدمت سربازی شود استقبال می کند. اما باید توجه داشته باشیم که تغییر قانون به هیچ وجه نباید به بنیه دفاعی و امنیتی کشور ضربه بزند.

سردار مطهر گفت: برخی از نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را در زمینه قانون سربازی مطرح کرده بودند. از جمله این پیشنهادها این بود که عده ای به سربازی بروند و عده ای دیگر به سربازی نروند و پولش را به آنها که سرباز هستند بدهند. طرح دیگر اختیاری شدن سربازی بود و مواردی دیگر که بسیاری از این پیشنهادات قابلیت اجرا نداشت. اما ستاد کل نیروهای مسلح از نمایندگان خواست که طرح خود را در کمیسیون مربوطه مطرح کنند و کارشناسی از نیروهای مسلح نیز در این جلسه حضور داشت.

وی با بیان اینکه خود مجلس با هیچ یک از این طرح ها موافقت نکرد، گفت: البته همچنان نیز جلسات کارشناسی برای طرح و بررسی پیشنهادات نمایندگان تشکیل شده است اما این که قانون سربازی تغییر کند چنین چیزی صحیح نیست. ولی ما از اصلاح قانون و موارد آن نیز استقبال خواهیم کرد.

عدم وجود اعتبارات مالی در قانون نظام وظیفه

سردار مطهر معاون حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همان طور که می دانید و نمایندگان مجلس نیز از آن مطلع هستند بر اساس اصل 110 قانون اساسی تصمیم گیری در خصوص نیروهای مسلح باید به تایید و موافقت فرمانده معظم کل قوا صورت بگیرد. بنابراین هر طرح و ایده ای که بخواهد در قانون سربازی مطرح شود ابتدا باید به تایید مقام معظم رهبری رسیده و پس از آن در مجلس تصویب خواهد شد.

آخرین اخبار سربازی را از دست ندهید

سردار مطهر با اشاره به برخی از پیشنهادات مطرح شده در مورد سربازی بیان کرد: در بعضی از موارد پیشنهاداتی از طرف نمایندگان و دیگر نهادها مطرح می شود که این پیشنهادات در قانون فعلی وجود دارد اما به دلیل نبودن اعتبارات اجرایی نمی شود. پس درخواست ما از نمایندگان محترم و گروهها این است که کمک کنند تا اعتبارات مربوطه تامین شده و به مانند اجرای قانون فعلی افزایش یابد. به عنوان مثال در قانون فعلی سربازی گفته شده که 80 درصد حقوق کادر به سربازان تعلق می گیرد اما اعتبارات آن وجود ندارد.

شمولان غایب سربازی و سربازان فراری

سردار مطهر درباره بخشی از آمار اعلام شده در مورد مشمولان غایب سربازی و سربازان فراری نیز گفت: کسانی که آمار را اعلام می کنند باید مدارک و مستندات خود را نیز ارائه دهند و بگویند بر چه اساسی ادعا می کنند که تعداد مشمولان غایب و فراری فلان نفر است. اخباری که ما داریم این است که تعداد سربازان فراری و مشمولان غایب بسیار کمتر از ارقامی چون دو یا سه میلیون نفری است که اعلام شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به طرح هایی همچون طرح مهارت آموزی سربازان، اجرای طرح های امریه سربازی و …. بیان کرد: امیدواریم نمایندگان کمک کنند تا موارد این چنینی نیز در قانون خدمت وظیفه عمومی قرار گیرد.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: