خبر خوب: حقوق سربازان در سال 99 افزایش یافت

کنکوری ها نگران سربازی نباشند

13 2,529

امروز رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح خبرهای خوبی در ارتباط با افزایش حقوق سربازی، نمره موی سر سربازان (کچلی)، وضعیت مشمولان و کنکور سراسری، وضعیت بهداشت پادگان ها و …. ارائه کرد. در ادامه مشروح این خبر می پردازیم.

افزایش حقوق سربازان در سال 99

به گزارش باران مشاوره و به نقل از مهر، حقوق سربازان 20 درصد افزایش پیدا کرد. رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به افزایش ۲۰ درصدی حقوق سربازان اشاره کرد و گفت: خبرهای خوشی برای مشمولان غایب و کنکوری داریم که به زودی اعلام می شود.

امسال با جدیت پیگیر این مساله بودیم تا بودجه ای به افزایش حقوق سربازن تعلق بگیرد اما موفق به اخذ اعتبار از دولت نشدیم. به همین دلیل از اعتبارات ستاد کل علاوه بر 20 درصد مصوب، به طور میانگین 80 هزار تومان به حقوق تمام کارکنان وظیفه اضافه کردیم. اکنون حداقل حقوق یک سرباز عادی 334 هزار تومان است.

حقوق سربازان 20 درصد افزایش یافت

وی افزایش حقوق سربازان را قانونی دانست و گفت: بودجه آن را باید دولت واریز کند. امسال این مسئله را با جدیت پیگیری و درخواست کردیم که مبلغی را برای افزایش حقوق در قانون بودجه به ما اختصاص دهند تا ما نیز بتوانیم حقوق مطابق قانون به سربازان را پرداخت کنیم.

امروز رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح خبرهای خوبی در ارتباط با افزایش حقوق سربازی، نمره موی سر سربازان (کچلی)، وضعیت مشمولان و کنکور سراسری، وضعیت بهداشت پادگان ها و …. ارائه کرد. در ادامه مشروح این خبر می پردازیم.

میزان وضعیت کرونا در پادگان ها چقدر است؟

آمار سربازان مبتلا به کرونا 54 نفر است و در پادگان ها غیر از این تعداد شیوع خاصی نداشتیم. بیماری کنترل شده و تا کنون در هیچ کدام از مراکز آموزشی به مشکلی برنخورده ایم.

امیر رحیمی پور اطمینان داد بیماری در پادگان ها خصوصا مراکز آموزشی کاملا کنترل شده است. فاصله گذاری اجتماعی به دقت رعایت شده و مراکز مجهز شده اند. در میان سربازان نیز به دلیل داشتن نیروی جوانی و قدرت بدنی فراگیری بیماری کمتر است. خوشبختانه در ارتباط با این بیماری اتفاق خاصی نداشتیم.

بیماری در پادگان ها کم است

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور دلایل این که بیماری‌ها در پادگان‌ها شیوع کمتری دارند را این گونه برشمرد:

  1. بهداری‌ها کاملا فعال‌ هستند.
  2.  در همه پادگان‌ها پزشک وجود دارد.
  3. همه سربازان معاینه می‌شوند.
  4. دارو و امکانات برایشان به راحتی فراهم است.
  5. یگان‌های نظامی در آماده باش به سر می برند.

کچل کردن سربازان اجباری نیست

او با توجه به این که سال گذشته سربازان را از کچل کردن بی نیاز دانسته بودند اما هیچ کدام از پادگان ها این موارد را رعایت نمی کنند، گفت: این ضابطه تدوین است و لازم الاجراست. آن چه در مورد کچلی تصویب شده یک بازه دارد. یعنی بین 5 نمره آن بنا به تصمیم یگان است.

برخی از یگان ها حداقل و برخی حداکثر را رعایت کردند. بعضی از یگان ها به دلایلی همچون رزمی بودن، داشتن آموزشی، رعایت بهداشت و … حداقل را در نظر گرفتند و از سربارانشان خواستند حتی المقدور موهایشان را کوتاه کنند.

او به سربازان این وعده را داد که هر جا شکایتی داشتند، به عنوان تخلف بررسی می شود و در صورت محرز شدن با آن برخورد می شود.

کنکوری ها نگران نباشند

رحیمی پور در ادامه گفت: به تعویق افتادن آزمون های سراسری بدلیل کرونا باعث ایجاد نگزانی های برای داوطلبان مشمول شده است. خبر خوب این است که کنکوری های دیپلمه هیچ مشکلی ندارند و برای باقی مقاطع تحصیلی با سازمان سنجش، وزارت علوم و وزارت بهداشت مذاکراتی داشته ایم و تا 10 روز آینده مساله بررسی و نتیجه اعلام می شود.

توصیه می کنیم حتما از سهمیه های کنکور سراسری مطلع شوید.

مهلت خرید خدمت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد

وی گفت: اجرای طرح جریمه مشمولان غایب آسیب زیادی به ما وارد کرد زیرا تعداد زیادی از مشولان به خدمت نیامدند تا بتوانند پس از 8 سال غیبت از این طرح استفاده کنند. این طرح تعداد غایبین را چندین برابر افزایش داد.

او ادامه داد: این طرح برای حل مشکلات کسانی که غیبت های طولانی داشتند تصویب شد ولی باعث سوء استفاده بقیه مشمولین گردید و خسارات زیادی به بار آورد. به همین دلیل این طرح دیگر اجرا نمی شود و ما 100 درصد با آن مخالف هستیم.

وی در جواب خبرنگاری که پرسیده بود، “سربازان متاهلی که غیبت طولانی دارند و سربازی برایشان دشوار است چه باید بکنند”، گفت: از نظر ما طرح خرید خدمت تبعیض آمیز و دارای تبعات منفی بسیاری است و این سربازان هم باید به خدمت بروند.

در حال حاضر آمار غایبین دو میلیون و ششصد هزار نفر است درحالی که قبل از اجرای این طرح آمار غایبین یک میلیون پانصد هزار نفر بوده است.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

تعداد دیدگاه ها 13 تا
  1. ... :

    پس چرا خبری نشد برای کنکوریا چیکار میکنن پس پارسال ک تو کنکور حقمونو خوردن گفتن درسته ظلم شده ولی اشکال نداره ایشالا سال بعد چون قابل جبرانه امسالم ب زور فرستادنمون سربازی کنکورم ک عقب افتاده ن مرخصی میدن ن میشه درس خوند😭😭

  2. سعید :

    سلام
    من خرید سربازی انجام دادم و پولشم کامل یجا دادم ولی امروز نظام وظیفه بودم بهم گفتن بهت کارت نمیدن میگن سال 98 قسطی ندادی و نمیتونی کارت بخری .و باید بری سربازی و پولتم که کامل ریختی مسدود میشه تا بری خدمت و تموم کنی تا برگردونیم به حسابت . این خیلی به دور از انسانیته .من با بدبختی این پولو جور کردم و بدهکار شدم الان همون پول مسدود میشه و من با بدهی به مردم میرم سربازی و این ینی بدبختی و ته خط رسوندن جونا.
    سوال من اینه چرا اول سال 99 این خبر و نگفتن که من پولو واریز نکنم ؟من یم ماه قبل از خبر پولو ریختم و بعدش خبر اومد که اگه سال 98 قسط نداده باشی در سال 99 نمیتونی خدمتو بخری .حداقل تا تاریخ خبر اونایی که انجام دادن کارتشون بدن
    ترخدا اینو به گوش مسولین اصلی برسونید خلیا مثل من تو این مشکل سخت افتادن .

    1. باران مشاوره :

      سعید جان شما می توانید از طریق دیوان عدالت اداری شکایت خود را مطرح کنید.

      1. سعید :

        به جایی هم میرسه؟
        ینی کارتمو میتونم بگیرم ؟چقد زمان بره؟
        شما یه خبری مصاحبه ای چیزی با مسولین نظام وظیه انجام بدبم در مورد این موضع.ممنون

        1. باران مشاوره :

          اینکه به جایی برسد یا نه را نمی دانیم. منتها اگر معتقد هستید تخلفی صورت گرفته می توانید از طریق دیوان عدالت اقدام کنید. باران مشاوره مصاحبه یا خبری در این باب ندارد.

  3. علی :

    سلام من دو ماه غیبت دارم و پدرم یک چشم کاملا کور و چشم دیگرم فاصله یک متر را میبیند و عضو بهزیستی هم هست و پرونده من از لحاظ پزشکی مورد قبول هست اما چون برادر بزرگتر از خود دارم ک پونزده سالم هس ازدواج کرده و سربازی نرفته به مشکل برخوردم چون دو ماه غیبت دارم راه حلی وجود دارد یا ن؟

    1. باران مشاوره :

      اگر قبل از غیبت شرایط معافیت را داشته اید، ممکن است شما را معاف کنند.

  4. محمود ناصری :

    سلام خسته نباشید من تاریخ اعزامم برج ۴/۳ است وبرای پذیرش سپاه اقدام کردم چند در صد در سپاه میافتم.

    1. باران مشاوره :

      آقای ناصری بیش از 10 سوال از باران مشاوره پرسیده اید و اکثرا آن ها تکراری بوده است. لطفا از تکرار پرسش خودتان خودداری کنید و سوالتان را در صفحه های مرتبط مطرح کنید.
      این خبر مربوط به افزایش حقوق سربازان است و ارتباطب با پذیرش ندارد.
      چنانچه به این روند ادامه دهید به خود کار بلاک خواهید شد.

  5. امین :

    در تیتر گفتین برای مشمولان غایب هم خبر خوش دارن ولی چیزی بیان نکردین در موردش

    1. باران مشاوره :

      امین جان به زودی اعلام می شود. کانال خبری باران را دنبال کنید به محض انتشار آخبار جدید به شما آگاهی می دهیم.

  6. رضا :

    رئیس ستاد نیروهای مسلح تو چشم ما داره نگاه می‌کند و دروغ میگه
    گفته حداقل حقوق یک سرباز 339 تومان
    من با دکتری تخصصی الان دارم 310 تومان میگیرم

    1. باران مشاوره :

      این موضوع را با یگان نیرو انسانی درمیان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: