وام سی میلیون تومانی به سربازان مهارت دیده تعلق می گیرد

0 2,350

اشتغال جوانان از بزرگترین دغدغه های کنونی کشور است و یکی از نگرانی های جوانان این است که بعد از خدمت مقدس سربازی و دور شدن از محیط کار چگونه می توانند دوباره وارد بازار کار شوند.

قرارگاه مهارت آموزی یک از راه کاری هایی است که با توصیه های مقام معظم رهبری و همت ستاد کل نیرو های مسلح با همکاری نهاد ها و سازمان های مختلف ایجاد شده تا به تربیت جوانانی آموزش دیده و زبده کمک کند. و شرایط را برای ورود جوانان به بازار کار تسهیل کند.

یکی از مشوق ها برای سربازان اعطای وام پس از پایان خدمت است. در ادامه به جزئیات بیشتر وام سربازی می پردازیم.

 

سربازان دارنده گواهی نامه بین المللی وام 30 میلیونی اشتغال دریافت می کنند

امیر سرتیپ آشتیانی جانشین رئیس ستاد کل نیرو های مسلح گفت: سه دسته مشوق برای مشمولان، در طرح قرارگاه مهارت آموزی در نظر گرفته شده.

  1. دسته اول برای مشمولانی هست که قبل از ورود به دوره مقدس سربازی مهارتی کسب کرده باشند. برای این دسته از مشمولان انتخاب رشته و شهر مورد نظر برای خدمت از امتیازاتی استه که برای آنها در نظر گرفته شده است. برای اینکه بتوان این امتیاز را برای مشمولان در نظر گرفت قدرت مانور بسیار بزرگی در سازمان نظام وظیفه ایجاد شده است.
  2. دسته دوم برای مشمولانی هست که در حین خدمت مقدس سربازی اقدام به یادگیری مهارت می کنند. برای این مشمولان امتیازاتی مانند درجه تشویقی و مرخصی های تشویقی در نظر گرفته شده. همچنین افراد مهارت دیده اگر بخواهند به خارج از کشور سفر کنند تشویق های برای خروج راحت تر از کشور و بازگشتشان فراهم خواهیم کرد.
  3. دسته سوم برای افرادی است که خدمت سربازی خود را به پایان رسانده اند. برای این افراد که بعد از خدمت می خواهند وارد بازار کار شوند کمک هایی را خواهیم کرد و با اعطای وام به کار آفرینان و جذب در شرکت های دانش بنیان بستری را فراهم می کنیم که این دسته از افراد راحت تر بتوانند وارد بازار کار شوند و اشتغال داشته باشند.

تشکیل صندوق حمایت از مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه

به گزارش باران مشاوره به نقل ایسنا، سردار کمالی با اشاره به بیست و ششمین جلسه کمیسیون قرارگاه مهارت آموزی گفت: در این جلسه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده از سوی نهادها و دستگاه های مختلف که در این کمیسون شرکت کردند از جمله:

ستاد کل نیروهای مسلح، جهاد کشاورزی، ارتش، ناجا، وزارت دفاع و سازمان ها و نهادهایی نظیر وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، سپاه پاسداران،جهاد دانشگاهی، وزارت رفاه، وزارت ارتباطات و …، برای مهارت آموزی سربازان مورد بررسی قرار گرفت.

قبل از اینکه به خدمت سربازی بروید بهتر است با مشاورین آگاه سربازی باران مشورت نمایید.

حمایت از مشمولان آموزش دیده در راستای اشتغال

سخنگوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح در ادامه گفت: تشکیل صندوق به تصویب اعضا رسید و پس از نگارش آیین نامه ها، اجرایی خواهد شد. هدف این صندوق حمایت از مهارت آموزی مشمولان نظام وظیفه و اشتغال کارکنان وظیفه است.

همچنین قرار شد قرارگاه مهارت آموزی عضو شورای عالی اشتغال کشور شود تا بدین وسیله بتوان به هدف تشکیل این قرارگاه که “حمایت از سربازان ماهر و اشتغال آنها بعد از خدمت مقدس سربازی است” محقق شود.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

خبر خوش برای سربازان مناطق محروم

سردار کمالی در انتهای صحبت های خود گفت: کسانی که می خواهند از کسری بسیج در زمان خدمت سربازی استفاده کنند، باید حتما مهارتی داشته باشند و این شرط در جلسه تصویب شد. همچنین تفهم نامه ای برای اشتغال سربازان دارای مهارت در مناطق محروم با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به امضا رسید.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: