تاثیر مهارت آموزی سربازان در اشتغال

0 853

طرح مهارت آموزی سربازان در طول مدت خدمت سربازی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. مدتی است که طرح مهارت آموزی سربازان در حال اجرا می باشد. یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح مهارت آموزی ایجاد اشتغال است. سردار فرحی در خصوص تاثیر مهارت آموزی سربازان در اشتغال توضیحاتی را ارائه دادند.

تاثیر مهارت آموزی سربازان در اشتغال

سرتیپ سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سرباز در همایش مهارت آموزی گفت: مهارت آموزی سربازان نمی تواند موجب حل مشکل اشتغال نمی شود. ولی مهارت برای همه سربازان لازم است.

سردار فرحی در ادامه گفت: عوامل زیادی برای ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری دخیل هستند که یکی از این عوامل داشتن مهارت کافی است. سربازها را جوانان تشکیل می دهند و بسیاری از سربازها دارای تحصیلات خوبی هستند، اما متاسفانه این جوانان در خصوص اشتغال دچار مشکل هستند. حال اگر ما بتوانیم مهارت های مورد علاقه سربازان را در مدت دو سالی که مشغول خدمت هستند افزایش دهیم، یقینا شانس این افراد برای اشتغال افزایش پیدا می کند.

لزوم مهارت آموزی پیش از خدمت سربازی

سردار فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه بیان کرد: این مدت دو سال برای فراگیری و اشتغال جوانان کفایت نمی کند. به همین منظور ما فرصت مهارت آموزی قبل از شروع دوران خدمت سربازی را نیز ایجاد کرده ایم و قصد داریم که در تیرماه سال جاری همایشی را با کمک سه دستگاه تامین کننده سربازان از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار نماییم.

سردار فرحی در پایان گفت: به منظور توسعه مهارت های پیش از دوران خدمت سربازی لازم است با این سه دستگاه به جمع بندی های خوبی برسیم. در نیروهای مسلح نقش موثری داشته باشیم و از مهارت هایی که سربازان در طول مدت خدمت سربازی خود به دست می آورند به خوبی اسفاده کنیم. تجربه سربازان با فراگیری مهارت های پیش از دوران سربازی بیشتر می شود و در نتیجه اثربخشی مهارت و شانس اشتغال این عزیزان هم بیشتر خواهد شد.

چناچه هنوز به خدمت سربازی نرفته اید به شما توصیه می کنیم شانس معافیت از خدمت خود را بررسی کنید.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: