تعیین وضعیت سربازی بعد از کنکور 99

دیپلمه ها و پیش دانشگاهی 98 تکلیف سربازی را مشخص کنند

0 5,323

کنکور سراسری ورودی به دانشگاه ها در سال 99 بارها به تعویق افتاد. این اتفاق می توانست تعداد زیادی از داوطلبان را با مشکل اعزام به خدمت مواجه کند. با مساعدت سازمان وظیفه عمومی قرار شد معافیت تحصیلی دیپلمه ها و پیش دانشگاهی ها تمدید شود تا پشت کنکوری های سال 99 دغدغه اعزام به خدمت سربازی را نداشته باشند.

معافیت تحصیلی صادر شده توسط سازمان وظیفه عمومی تنها تا چند روز پس از کنکور اعتبار داشت و مشمولان باید وضعیت سربازی خود را مشخص کنند. مطابق با قانون حتی یک روز غیبت موجب ممنوعیت تحصیل در دانشگاه و حتی ایست خدمت می شود.

در صورت تعلل و وجود هرگونه غیبت دفترچه ای، تنها با توجیه غیبت است که مشمول می تواند در دانشگاه ادامه تحصیل دهد و بخشش اضافه خدمت توسط فرمانده دردی دوا نمی کند.

با توجه به قوانین سخت گیرانه در موجه کردن غیبت سربازی باران مشاوره توصیه می کند حتما خبر زیر را بخوانید.

مشخص کردن وضعیت خدمت به مدت یک هفته بعد از کنکور

به گزارش باران مشاوره به نقل از نظام وظیفه، فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی سال 98 تا یک هفته بعد از کنکور فرصت دارند که وضعیت خدمتی خود را معلوم کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: آن دسته از مشمولان فارغ التحصیل سال 98 دیپلم و پیش دانشگاهی که در کنکور سراسری سال 99 شرکت کرده اند، باید حداکثر یک هفته از روز برگزاری کنکور دانشگاه ها، وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

اعزام مشمولان دارای برگ آماده به خدمت

سردار تقی مهری افزود: مشمولان فارغ التحصیل دیپلم و پیش دانشگاهی سال 98 شرکت کننده در کنکور سراسری که از سازمان وظیفه عمومی مهلت معرفی دریافت کرده اند، برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح باید تا یک هفته بعد از تاریخ برگزاری کنکور دانشگاه ها، خود را برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی معرفی کنند.

این دسته از مشمولان باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. آن ها از این طریق می توانند برگ آماده به خدمت خود را دریافت کنند.

مشمولانی که برگ آماده به خدمت دارند، باید در تاریخ های تعیین شده به خدمت سربازی اعزام شوند. آن ها در صورت قبولی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر می توانند از خدمت ترخیص و از معافیت تحصیلی برخوردار شوند. مشمولانی که خود را در موعدهای مقرر معرفی نکنند، غایب محسوب می شوند و مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

اهمیت انتخاب رشته اگر بیشتر از کنکور نباشد کمتر هم نیست. امسال با توجه به اجبار کنکوری ها به پر کردن دفترچه سربازی، اگر موفق به حضور در دانشگاه نشوید مجبور به انجام سربازی هستید. به همین دلیل امسال انتخاب رشته کنکوری سراسری از اهمیت بیشتری برخوردار است. با باران مشاوره می توانید از انتخاب رشته صحیح و اصولی زیر نظر روانشناس آموزشی بهره مند شوید.

آیا امکان تعویق خدمت سربازی وجود دارد؟

این سوالی است که اکثر کنکوری های دیپلمه و پیش دانشگاهی سال 99 از باران مشاوره می پرسند. همانطور که می دانید یکی از راه های دیرتر اعزام شدن به خدمت سربازی،  کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه ها بود.

در سال های پیش با مشخص شدن جواب آزمون، کسانی که موفق به قبولی در دانشگاه می شدند با به تعویق انداخت تاریخ اعزام سربازی به دانشگاه می رفتند و مجددا معافیت تحصیلی می گرفتند.

اما امسال شرایط متفاوت است. سازمان نظام وظیفه تاریخ اعزام به خدمت همه کنکوری ها را به تعویق انداخت. از طرفی با وجود بیماری کرونا مشخص نیست دانشگاه ها چه زمانی دایر شوند. با توجه به این موضوع و کمبود سرباز قرار شده تا اعزام به سربازی دیپلمه ها و پیش دانشگاهی های سال 98 انجام شود و با بازگشایی دانشگاه ها، پذیرفته شدگان از سربازی ترخیص شوند.

همه کنکوری های سال 99 به دنبال راهی برای تعویق اعزام هستند. با توجه به حجم درخواست ها برای تعویق اعزام، باران مشاوره بعید می داند متقاضییان بتوانند اعزام خود را به تعویق بیندازند.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: