خرید خدمت سربازی از بودجه 98 حذف گردید

0 870

بسیاری از مشمولان غایب توانستند با طرح خرید خدمت سربازی کارت معافیت سربازی را به دست آورند. از طرفی بسیاری از مشمولان غایب سربازی نیز هستند که در انتظار خرید خدمت در سال 98 می باشند.

خرید خدمت سربازی از بودجه 98 حذف گردید

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به جزییات لایحه بودجه سال 98، اینگونه بیان کرد: در لایحه بودجه سال 98 جریمه ریالی مشولان غایب خدمت سربازی دیده نشده است پس این قانون تا پایان سال 97 اجرا خواهد شد. خرید خدمت سربازی نوعی بی عدالتی بود. قانون مربوط به خرید خدمت سربازی باعث شده بود که افراد مدتی به خدمت سربازی نروند و سپس با پرداخت پول از زیر بار رفتن به سربازی شانه خالی کنند.

نمایند مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر تبعیض آمیز بودن خرید خدمت سربازی، گفت: از سوی دیگر با پرداخت جریمه غیبت سربازی، خدمت سربازی مختص طبقات پایین جامعه شده بود به دلیل اینکه آنها توان خرید خدمت را ندارند. طبقات ثروتمند جامعه بعد از تفریح در خارج از کشور، با پرداخت مبلغ 50 میلیون تومان از رفتن به سربازی معاف می شدند. جوانان طبقه پایین جامعه هم مجبور بودند به خدمت سربازی بروند. معتقدم خرید خدمت سربازی بی عدالتی بود و دولت در لایحه بودجه سال 98 آن را حذف کرده است.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چناچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ticker_background=”#fe8989″ ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

خرید خدمت سربازی بی عدالتی بود

لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 98  خرید خدمت سربازی که تبعیض آمیز و بی عدالتی بود وجود ندارد، اظهار داشت: دولت برای جبران کسری بودجه خود خرید خدمت سربازی را در لایحه قرار نداده است. با این وجود امکان دارد در کمیسیون تلفیق این موضوع مجدد بررسی شود. نظر شخصی بنده این است که دولت کار درستی برای حذف خرید خدمت سربازی از لایحه بودجه کرده است.

طرح خرید سربازی در لایحه بودجه 98 حذف شد. همچنین درآمد حاصل از صدور انواع کارت معافیت دائم مشمولان خدمت سربازی یکی از بندهای درآمدی لایحه بودجه سال آینده است که نسبت به امسال تغییری نکرده است.

همچنین بخوانید: توجیه غیبت سربازی

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: