ادامه تحصیل مشمولان سال 97

شرایط ثبت نام و ادامه تحصیل مشمولان در دانشگاه ها ابلاغ شد

2 1,292

دکتر رهایی شرایط ثبت نام و ادامه تحصیل مشمولان سال 97 را ابلاغ نمود. همانطور که می دانید تمامی مشمولان تا پایان تحصیلات خود دارای معافیت تحصیلی هستند. این معافیت تحصیلی دارای شرایط و ضوابط خاصی است.در صورتی که دانشجویان آن را رعایت نکنند ممکن است دیگر نتوانند ادامه تحصیل دهند. در ادامه به شرح این خبر می پردازیم.

شرایط و ضوابط ثبت نام دانشجویان در دانشگاه آزاد به تمامی واحدها ابلاغ شد.

دکتر رهایی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی دستور العمل ثبت نام و ادامه تحصیل دانشجویان مشمول نظام وظیفه را به تمامی دانشگاه های تابعه ابلاغ نمود. این ابلاغ با توجه به نامه معاونت مشمولان نظام وظیفه عمومی ناجا تبعین شده است،

بنابر قانون نظام وظیفه، جهت ثبت نام مشمولان، دانشگاه ها باید ظرف مدت یک ماه دانشجویان را به همراه معرفی نامه به دفاتر پلیس+10 ارجاع داده تا بتوانند مجوز ثبت نام و ادامه تحصیل در دانشگاه را اخذ کنند.

روند ثبت نام و  ادامه تحصیل مشمولان سال 97 در دانشگاه ها

دانشجویان مشمول با ارائه این مجوز به دانشگاه به صورت موقت ثبت نام می شوند. و پس از ثبت نام اصل معافیت تحصیلی برایشان صادر خواهد شد. دارندگان برگ اعزام به خدمت که غیبت ندارند در صورت قبولی در دانشگاه موظف هستند با مراجعه به پلیس+10 برگ اعزام به خدمت خود را باطل و مجوز ادامه تحصیل و معافیت تحصیلی را دریافت نمایند.

همه اطلاعات در مورد معافیت تحصیلی را بخوانید

معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط یک بار صادر می شود. در نتیجه فارغ التحصیلان در هر مقطع دیگر مجوز ادامه تحصیل مجدد در آن مقطع را نمی توانند دریافت کنند.

ایست خدمت برای سربازانی که قصد ادامه تحصیل را دارند فقط در مقطع کارشناسی و بالاتر امکان پذیر است. ایست خدمت سربازی برای مقطع کاردانی ممکن نیست.

سربازهای در حال خدمت نمی توانند به صورت همزمان به ادامه تحصیل بپردازند. در صورت قبولی در دانشگاه به ایشان ایست خدمت تعلق خواهد گرفت.

ایست خدمتی چیست؟

سربازانی که حین خدمت نظام وظیفه سربازی در دانشگاه قبول می شوند می توانند خدمت سربازی را متوقف کرده و به دانشگاه بروند. پس از پایان تحصیل در دانشگاه، انها مجددا مشمول خدمت سربازی می شوند. مدت زمانی که  فرد به عنوان سرباز قیل از ایست خدمتی سپری کرده است، نیز از خدمتش کسر می شود.

به عنوان مثال سربازی را در نظر بگیرید که پس از 4ماه خدمت در مقطع کارشناسی قبول می شود. پس از اخذ ایست خدمتی به دانشگاه می رود. با اتمام تحصیل خود در مقطع کارشناسی مجددا مشمول خدمت سربازی می شود (درصورتی که قصد ادامه تحصیل نداشته باشد).  اما اینبار به جای 21 ماه، 17 ماه خدمت می کند.

 

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

تعداد دیدگاه ها 2 تا
  1. علی :

    سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم .
    میخواستم بدونم مشمولا غایت حق ادامه تحصیل دارند یا نه میشه از سازمان نظام وظیفه وقت گرفت تا حداقل یک با یک‌مدرک به خدمت سربازی بریم من ۴سال غیبت دارم توی این ۴سال به دلیل مشکلات مالی و تصادف نتونستم ادامه تحصیل بدم الان یکم وضعمون خوب شده فقط میخوام ادامه تحصیل بدم لطفا راهنماییم کنید خیلی ممنون

    1. باران مشاوره :

      سلام علی جان
      متاسفانه امکان ادامه تحصیل برای مشمولان غایب وجود ندارد. مگر اینکه بتوانید غیبت سربازی را توجیه کنید.

      توجیه کردن 4 سال غیبت هم امری بسیار دشوار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: