شرایط درخواست تعویق اعزام به خدمت

چه کسانی می توانند اعزام به خدمت را به تعویق بیاندازند؟

0 1,720

بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی، سوالاتی در خصوص نحوه تغییر تاریخ اعزام به خدمت خود دارند. بر اساس قوانین خدمت وظیفه عمومی، آن دسته از مشمولانی که برای اعزام به خدمت عذر موجه  دارند و امکان اعزام به خدمت در زمان تعیین شده را ندارند، با توجه به مواردی که به آن اشاره می شود، می توانند زمان اعزام به خدمت خود را را به تعویق بیاندازند.

تعویق اعزام به خدمت بابت بیماری و …

مشمولانی که به خاطر بیماری و یا صدمات جسمانی وارده ناشی از حوادث و سوانح، توانایی اعزام به خدمت در زمان مقرر را ندارند. در صورتی که مصدومیت و بیماری آنان را پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه عمومی تایید کند، زمان اعزام به خدمت آنان با پیشنهاد پزشک مربوطه، حداکثر تا 2 ماه به تعویق می افتد؛ اما در صورتی که همسر و فرزند مشمولان فوت کنند، حداکثر تا 6 ماه اعزامشان به تعویق خواهد افتاد.

لازم به ذکر است که این مقدار برای برادر و خواهر مشمولان حداکثر تا 2 ماه است. اگر پدر و مادر همسر مشمول فوت کنند، حداکثر تا 1 ماه، اعزام مشمولان خدمت وظیفه عمومی به تعویق خواهد افتاد.

تعویق اعزام به خدمت بابت بروز حادثه

همچنین مشمولانی که به دلیل بروز بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و…  خودشان و یا یکی از اعضای درجه یک خانواده مانند پدر، مادر، همسر و فرزند به صورت جدی آسیب ببینند و یا منزل مسکونی آنها پیش از ۵۰ درصد خسارت دیده باشد، با ارائه مدارک و مستندات معتبر، زمان اعزام به خدمت به تناسب میزان آسیب وارده، بین 1 تا 6 ماه به تعویق خواهد افتاد.

تعویق اعزام به خدمت برای دانشجویان

برای پذیرفته شدگان قطعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی داخل و خارج از کشور که زمان ثبت نام و ادامه تحصیلشان پس از زمان اعزام باشد، اعزام به خدمتشان حداکثر تا 6 ماه به تعویق خواهد افتاد. همچنین دارندگان برگ اعزام به خدمت سربازی در تاریخ های مرداد، شهریور و دی ماه هر سال و منتظر اعلام نتیجه آزمون مراکز سنجش آموزش عالی هستند نیز زمان اعزام به خدمتشان حداکثر تا 2 ماه به تعویق می افتد.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چناچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ticker_background=”#fe8989″ ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

تعویق اعزام به خدمت مشمولان متاهل

مشمولان متاهل که شرایط خاص نظیر تولد فرزند، بیماری شدید همسر و فرزند و … را دارا هستند، بهتر است بدانند که زمان اعزام به خدمت ایشان حداکثر تا 2 ماه به تعویق خواهد افتاد. مشمولانی که قصد تشرف به حج تمتّع را دارند نیز زمان اعزام به خدمت آن ها حداکثر تا 2 ماه قابل تعویق است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله معافیت سربازی برای متاهلین را بخوانید.

شرط تعویق اعزام به خدمت سربازی

لازم به ذکر است که تعویق زمان اعزام به خدمت شامل مشمولانی می باشد که فاقد غیبت باشند و صرفاً با درخواست مشمول و فقط برای یک بار امکان پذیر خواهد بود.

مشمولان غایب بخوانند: شرایط توجیه کردن غیبت از خدمت

تعویق اعزام به خدمت برای ورزشکاران

ورزشکاران نیز می توانند اعزام به خدمت سربازی را به تعویق بیاندازند. ورزشکاران تیم های ملی با درخواست فدارسیون مربوط به منظور اعزام به مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی، زمان اعزام به خدمتشان بنا به تشخیص رئیس سازمان وظیفه عمومی حداکثر تا 4 ماه به تعویق می افتد.

مشمولانی که در حال طی کردن مراحل نهایی گزینش و استخدام در نیرو های مسلح هستند نیز در صورت تایید از سوی سازمان مربوط، اعزام به خدمتشان حداکثر تا 4 ماه به تعویق می افتد.

همچنین بخوانید: معافیت سربازی ورزشکاران

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: