طرح اصلاح ساختار خدمت سربازی (مالیات سربازی ) منتفی شد

0 1,581

11 درصد از کشورهای جهان سربازی اجباری دارند. کشور ما هم از این قانون مستثنی نیست. اجباری بودن خدمت سربازی، عدم اجازه تحصیل حین خدمت، مدت زمان خدمت سربازی و … باعث شده تا به این طرح اعتراضاتی وارد شود.

در سال های اخیر مسئولین بارها تلاش کرده اند تا تغییراتی در شیوه خدمت بوجود آورند. از طرح های مهم چند سال اخیر می توان به طرح سرباز ماهر و طرح جریمه ریالی مشمولان غایب اشاره کرد.

طرح جریمه ریالی مشمولان غایب پس از چند سال اجرا لغو شد. نقش موثر این طرح در افزایش غیبت سربازی مهمترین دلیل لغو این طرح بود.

چندوقتی است که طرح اصلاحات ساختاری سربازی با عنوان (پرداخت مالیات سربازی) در رسانه ها سر و صدای زیادی ایجاد کرده است. با توجه به افزایش مدت خدمت سربازی از آذر 99، مشمولان سربازی امیدی بسیاری به طرح مالیات سربازی داشتند.

اما سرانجام طرح اصلاح ساختاری که آقای ابوترابی جز طراحان اصلی آن بود به کجا رسید؟

نظام جدید سربازی

به گزارش باران مشاوره به نقل از خبرنگاران جوان، کمیته ای ویژه برای طراحی نظام جدید سربازی تشکیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جدید مجلس برای اصلاحات ساختاری سربازی که آقای ابوترابی از طراحان اصلی آن است، به دلایل نقایص بسیار برطرف کننده نیازهای کشور نیست، بنابراین طرح را از دستور کار خارج کردیم.

به مدت 4 دوره طرحی برای اصلاح ساختار خدمت سربازی در مجلس معطل مانده است. این طرح را هیأت رئیسه مجلس یازدهم به کمیسیون امنیت ارجاع داد. با توجه به این که طرح مذکور  به دلیل شرایط کنونی کشور قابلیت اجرایی ندارد و بررسی آن دردی از کشور درمان نمی کرد، آن را نیز از دستور کار خارج کردیم.

اصلاح ساختار سربازی

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری بیان داشت: به تازگی کمیته ویژه ای تشکیل شده است تا یک نظام جامع متناسب با نیاز نیروهای مسلح و کشور تدوین  کنند. این کمیته متشکل است از:

  • نمایندگان دستگاه های سازمان نظام وظیفه
  • ستاد کل نیروهای مسلح
  • سازمان برنامه و بودجه
  • اعضای کمیسیون شوراها و امنیت ملی و اجتماعی

سربازان با مشکلات زیادی روبرو هستند که باید برطرف شوند، بنابراین قاطعانه درحال تدوین طرح اصلاح ساختار سربازی هستیم. هر هفته جلسات مداوم برگزار می کنیم که نتیجه آن به زودی مشخص می شود.

با وجود منتفی شدن طرح پرداخت مالیات به جای رفتن به سربازی، باز هم مشمولان زیادی درگیر این طرح هستند. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به مقاله صفر تا صد طرح مالیات سربازی مراجعه کنید.

عدم توقف اعزام به خدمت

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو های مسلح خاطرنشان کرد: مشمولان غایب در فکر خرید خدمت یا جریمه مشمولان غایب نباشند. هیچ برنامه ای برای خرید خدمت در دستور کار نداریم. آن ها باید در اسرع وقت وضعین خدمت خود را مشخص و خودشان را برای اعزام و ادامه خدمت معرفی کنند. بهتر است سربازی را در اولین فرصت تمام  کنند و به وضعیت زندگی و اشتغال خود برسند.

امنیت کشور تعطیل شدنی نیست، بنابراین فرایند اعزام به خدمت متوقف نمی شود. مشکلی در این خصوص وجود ندارد و جای هیچ نگرانی نیست. اعزام به خدمت مشمولان وظیفه به موقع انجام خواهد شد.

رعایت بهداشت در پادگان ها

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور عنوان کرد: پروتکل های بهداشتی ابلاغی در تمام مراکز آموزشی و پادگان های نیرو های مسلح کاملاً رعایت می شود و هیچ مشکل خاص و فراگیری بیماری نداشتیم.

به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و عمل به دستورالعمل های ابلاغی به مراکز آموزشی و پادگان های نیرو های مسلح، آسیب ها در میان کارکنان وظیفه و سربازان بسیار کم است. تا کنون در میان سربازان فوتی کرونایی نداشتیم.

سامانه سرباز ماهر

لازم است تمام سربازان با سامانه سرباز ماهر آشنا باشند. سامانه سرباز ماهر در صدد است تا به پاس داشت خدمت سربازان، زمینه اشتغال آن ها را بعد از خدمت فراهم آورد. کار اصلی سامانه این است تا اطلاعات سربازان را گردآوری کند. این اطلاعات در سه دسته تقسیم بندی می شوند:

  • قبل خدمت
  • حین خدمت
  • بعد خدمت

طرح سرباز ماهر سعی دارد تا توانمندی سربازان را ارتقا دهد و این کار را با توجه به عواملی انجام می دهد:

  • در نظر داشتن محل سکونت سرباز
  • انجام مشاوره شغلی
  • ارائه دوره مهارتی

مزیت طرح این است که تمام دستگاه ها با آن همکاری می کنند.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: