طرح خرید خدمت سربازی در در بودجه 98 نیست

سردار کمالی در خصوص طرح خرید خدمت سربازی در سال آینده بیان کرد

0 825

خرید خدمت سربازی مشمولان غایب در طی چهار سال گذشته اجرایی شد. سال 97 نیز به عنوان آخرین مهلت پرداخت جریمه مشمولان غایب اعلام گردید. چرا در بودجه سال 98 خرید خدمت سربازی لحاظ نشده است؟

طرح خرید خدمت سربازی در در بودجه 98 نیست

در سال های گذشته دولت با پیش بینی دریافت جریمه از کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند، امکان اعطای معافیت را فراهم کرد. اما در سال جاری این بند از لایحه در بودجه سال آینده حذف گردیده است. به گزارش خبرآنلاین دریافت جریمه غیبت سربازی بر حسب مدرک تحصیلی از دیپلم تا دکترای تخصصی رشته های علوم پزشکی و بالاتر درجه بندی می گردد و مبالغ بین 10 تا 50 میلیون تومان را شامل می شد.

اما در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده از طرف دولت بندی در خصوص درامد جریمه ریال مشمولان غایب پیش بینی نشده است.

قبل از این سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود: در سال اول اجرای طرح جریمه ریالی سربازی بیشتر از 190 هزار نفر با پرداخت جریمه ریالی از  این طرح بهره مند و از خدمت سربازی معاف شدند. اما در سال های بعد روند بهره مندی از این طرح کاهش پیدا کرد و افراد کمتری اقدام به پرداخت جریمه ریالی کردند.

چرا طرح خرید سربازی در سال 98 اجرا نمی شود؟

سردار کمالی با بیان اینکه از نظر ستاد کل نیروهای مسلح این طرح نمی توانست به شکل دائمی اجرا شود، گفت: اجرای دائمی این طرح باعث می شد تا دیگر افراد رغبتی برای اعزام به سربازی نداشته باشند و تصور کنند که پس از هشت سال می توانند با پرداخت جریمه از سربازی معاف شوند. این موضوع اعتراض بسیاری از خانواده ها را نیز به دنبال داشت و افراد بسیاری به دلیل اینکه ممکن است هشت سال دیگر با پرداخت جریمه ریالی از سربازی معاف شوند نه شغل مناسبی برای خود انتخاب می کردند و نه سربازی شان را تعیین تکلیف می کردند. بنابراین مشکلات زیادی را برای این افراد و همچنین خانواده هایشان ایجاد کرده بود.

سردار کمالی با بیان اینکه قرار بود سال 96 آخرین مرحله از اجرای طرح جریمه ریالی سربازی باشد، گفت: با پیگیری هایی که انجام شد ستاد کل نیروهای مسلح سرانجام موافقت کرد که در سال 97 نیز طرح جریمه ریالی مشمولان غایب سربازی اجرا شود. اما دیگر در سال 98 به هیچ عنوان این طرح اجرا نخواهد شد و سال 98 آخرین زمان اجرای این طرح خواهد بود.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: