معافیت سربازی ساکنین جزایر خلیج فارس

اگر در این مناطق زندگی می کنید معاف می شوید

0 1,865

ساکنین برخی از جزایر خلیج فارس تحت شرایطی می توانند معافیت دائم سربازی بگیرند.

به طور کلی در سال های اخیر وظیفه عمومی با ارائه کسری ها و معافیت های جدید سعی در بهتر کردن شرایط خدمت سربازی کرده است. شروع این تغییرات با مجوز ارائه کسری ایثارگری برای مشمولان غایب شروع شد. در سال 1402 برای حمایت از خانواده معلولان شرایط استفاذه از قانون ماده 6 بهزیستی آسان تر شد.

کسری یک ماهه مهارت آموزی و معافیت فرزندآوری هم در راستای خوشایند سازی سربازی تصویب شدند.

یکی از جدید ترین معافیت ها، معافیت یکی از فرزندان ساکن برخی جزایر خلیج فارس است که در ادامه به آن می پردازیم.

شرایط معافیت مشمولان جزایر خلیج فارس

به گزارش باران مشاوره به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ حسن دستوری زاده ظهر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران بیان داشت:

برابر اعلام معاونت نیروی انسانی فراجا و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد خانواده هایی که از تاریخ تصویب ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ به مدت ۱۲ سال در جزایر ابوموسی، تنب کوچک و بزرگ، فارسی، لارک، سیری، فارور کوچک و بزرگ، لاوان و هندورابی مستقر در خلیج فارس با تایید مراجع ذی صلاح سکونت داشته باشند، می توانند یکی از فرزندان ذکور خانواده یا پدر خانواده از معافیت خدمت دوره ضرورت بهره‌مند شوند.

این مسئول انتظامی در هرمزگان با بیان اینکه مدت ۱۲ سال سکونت در جزیره بایستی با تایید مراجع ذی صلاح قانونی و دولتی مستقر در جزایر و سپس تایید هیأت بدوی سازمان وظیفه عمومی انجام پذیرد، گفت:

چنانچه در خانواده‌ای بیش از یک فرزند ذکور دارای شرایط معافیت وجود داشته باشد، انتخاب یکی از فرزندان برای استفاده از معافیت خدمت سربازی، توسط پدر صورت میپذیرد و در صورت فوت پدر، توسط سرپرست قانونی خانواده انتخاب و معرفی می شود.

سرهنگ دستوری زاده با بیان اینکه غیبت سنواتی مانع از برخورداری معافیت مذکور نیست، اظهار داشت: لازم به توضیح است؛ یگان تا صدور مجوز از سوی سازمان وظیفه عمومی مجاز به ترخیص سرباز نیست و تا بررسی مدارک و مستندات و احراز شرایط سرباز، خدمت مشارالیه به مانند سایر کارکنان وظیفه است.

نحوه تایید ساکن بودن در جزایر

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی هرمزگان در تشریح فرآیند اجرای این ضابطه برای سربازان عنوان کرد:

جمع آوری مستندات مربوطه در خصوص سکونت سرباز در جزایر مذکور از طریق نهادهای دولتی، آموزش و پرورش، بخش انتظامی، بخشداری و شهرداری است. همچنین مستندات به یگان خدمتی و صدور نامه به وظیفه عمومی، جهت پیگیری سرباز باید از طریق این دستگاههای اجرایی انجام شود.

وی اعلام کرد: موضوع در کمیسیون مربوطه توسط سازمان وظیفه عمومی بررسی می شود. پس از بررسی های صورت گرفته موضوع از سوی سازمان وظیفه عمومی به یگان (در صورت احراز شرایط) برای ترخیص اعلام خواهد شد.

همچنین بخوانید: معافیت پزشکی 1402

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

91301051 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: