معافیت از سربازی رتبه های برتر کنکور

رتبه های برتر کنکور 98 در قالب پرروژه سربازی معاف می شوند

17 6,223

پسرها در سن 18 سالگی دو چالش بزرگ را تجربه می کنند. اولین چالش پسرها کنکور است و چالش دوم آن خدمت سربازیست. در سن 18 سالگی پسرها مشمول خدمت سربازی می شوند و اگر در کنکور قبول نشوند باید به خدمت سربازی بروند. البته به شرطی که انقضا معافیت تحصیلی شان به اتمام رسیده باشند.

معمولا بچه درس خوان های کنکور با این پرسش مواجه می شوند که آیا در صورت آوردن رتبه های برتر از خدمت سربازی معاف می شوند؟

هر سال با نزدیک شدن به کنکور اخبار ضد و نقیضی درباره تسهیلات خدمت سربازی برای رتبه های برتر شنیده می شود. سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو های مسلح تکلیف وضعیت سربازی رتبه های برتر کنکور را صراحتا اعلام کرد.

آیا دانش آموخته های برتر (رتبه های برتر کنکور) از خدمت معاف می شوند؟

به گفته سردار کمالی معافیت سربازی رتبه برتر کنکور صحت ندارد. رتبه های برتر برای گرفتن تسهیلات سربازی باید امتیاز دانش آموخته برتر را کسب کنند و از سوی بنیاد ملی نخبگان معرفی شوند. پس از طی این مراحل این افراد می توانند خدمت سربازی خود را در قالب انجام پروژه سپری کنند. پس عملا بحث معافیت سربازی رتبه های برتر کنکور منتفی می شود.

انجام سربازی از طریق پروژه و مختص رتبه های برتر کنکور نمی شود و بقیه مشمولان هم می توانند با انجام پروژه کسری خدمت بگیرند. برای اطلاعت بیشتر و آگاهی از شرایط پروژه سربازی حتما پروژه کسری خدمت را بخوانید.

چگونه رتبه های برتر عضو سازمان ملی نخبگان می شوند؟

به گفته علی وطنی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، بناد ملی نخبگان از رتبه های زیر ۱۰ کنکور حمایت می کند. بدین تریتب دانشجوان برتر از همان ابتدا تحت پوشش حمایت های بنیاد ملی نخبگان قرار می گیرند.

حمایت بنیاد ملی نخبگان شامل چه مواردی می شود؟

علی وطنی در ادامه گفت: بنیاد ملی نخبگان سعید دارد با تامین هزینه زندگی، مسکن، اشتغال و … از این افراد حمایت کند. البته این موارد تحت شرایطی تحقق پیدا می کند. اگر این افراد افت تحصیلی داشته باشند و یا معدلشان کم شود این حمایت را از دست خواهند داد.

به عنوان مثال رتبه های برتر کنکور می توانند به عنوان دستیار آموزشی در دانشگاه ها مشغول به کار شوند و یا حتی جذب شرکت های دانش بنیان شوند. اگر این افراد در طول دوران تخصیل همچنان بتوانند خود را به عنوان دانشجو برتر حفظ کنند می توانند با اخذ پروژه، خدمت سربازی راحت تری را داشته باشند.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

تعداد دیدگاه ها 17 تا
  1. امین :

    سلام وقت بخیر. من رتبه ۷۴ ازمون ارشد شدم . کسری خدمت شامل حال من هم می‌شود؟

    1. باران مشاوره :

      سلام
      خیر رتبه کنکور کسری نداره

  2. عباس :

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی ارشد هستم و امسال درسم به پایان میرسد میخواستم بدانم با توجه به اینکه بنده با معافیت تحصیلی در حال تحصیل هستم در صورت شرکت در کنکور سراسری و قبولی در دوره ی روزانه ایا دوباره میتوانم از معافیت تحصیلی استفاده کنم؟

    1. باران مشاوره :

      سلام اگه مقطع بالاتر درس بخونی می تونی همون مقاطعی که گذروندی رو نمیتونی

  3. بابک :

    سلام.وقت عالی بخیر
    بنده با توجه به اینکه غیبت سربازی دارم،با داشتن رتبه ی برتر سراسری،،امکانش هست که تسهیلات بنیاد نخبگان شامل بنده بشه ؟؟
    یعنی میتونم سربازی رو بصورت پروژه بگذرونم؟؟؟
    سپاسگذارم

    1. باران مشاوره :

      بابک جان تسهیلات سربازی برای مشمولان غیر غایب هست.

      1. بابک :

        ممنونم ازتون 😔

  4. ائلمان :

    ایا برای این افرادی که از طریق این قانون از تسهیلات نخبگی استفاده میکنند آموزش خدمت سربازی هم حذف میشه؟

    1. باران مشاوره :

      آموزشی فقط برای معافیت دائم حذف میشه

  5. مهرتاش :

    سلام , سوالی داشتم اگر کسی با معافیت تحصیلی مشغول به تحصیل در دانشگاه باشه و در عین حال با شرکت در کنکور به رتبه برتر برسه پروژه سربازی شامل حالش میشه؟ و دیگر اینکه حداقل و حداکثر زمان ممکن بعد از ارائه پروژه و گذراندن دوره آموزشی و دریافت کارت پایان خدمت به چه صورت هست , ممنون

    1. باران مشاوره :

      سلام
      در صورتی که به عنوان نخبه محسوب شوید، با مدرک کارشناسی هم می توانید پروژه انجام دهید. برای پاسخ کامل بهتر است با با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  6. رضا :

    سلام ببخشید رتبه های یک تا سه کنکور چی؟ اونها طبق روال هرساله دیگه معاف دائم نمیشن؟!

    1. باران مشاوره :

      سلام رضا جان
      خیر، معافیت بابت رتبه برتر حذف گردیده و تسهیلات نخبگی شامل ایشان می شود.

      1. رضا :

        ببخشید یه سوال دیگه .اخه طبق گفته سردار کمالی رتبه یک تا سه علمی کشور طبق دستور رهبری معاف دائم ان.خب این یعنی شامل رتبه های یک تا سه کنکور نیست؟! مگه کنکور یه آزمون علمی نیست که شاملش نمیشه؟:-\

        1. باران مشاوره :

          طبق آن چیزی که در خبر اومده معافیت سربازی به رتبه های یک رقمی نمی دهند.

  7. اکبر :

    خیلی ممنون از مطالب سایتتون من همیشه فکر می کردم که نفرات برتر از خدمت معاف می شن

    1. باران مشاوره :

      اکبر جان سلام
      همونطور که خواندید این افراد می توانند از پروژه سربازی استفاده کنن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: