شرایط معافیت سرباز قهرمان 1402 اعلام شد

0 1,433

مشمولان خدمت سربازی از راه های زیادی می توانند نسبت به معافیت سربازی اقدام کنند. یکی از معافیت های در نظر گرفته شده برای مشمولان معافیت سرباز قهرمان است.

این نوع معافیت برای ورزشکاران دارای مدال جهانی و آسیایی است اما به دلیل عدم اطلاع این دسته از مشمولان بسیاری از قهرمانان ورزشی نتوانسته اند از این روش برای معافیت از خدمت سربازی اقدام کنند. سازمان وظیفه عمومی شرایط و نحوه دریافت این نوع معافیت را اعلام کرد.

سرباز قهرمان شامل چه افرادی می شود

به گزارش باران مشاوره به نقل از همشهری آنلاین، سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد:‌

براساس قانون سرباز قهرمان، نفرات برتر مسابقات المپیک، مسابقات جهانی و آسیایی تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک می‌توانند از معافیت سربازی بهره‌مند شوند. این قانون شامل افرادی می‌شود که در سن مشمولیت موفق به کسب مقام قهرمانی شده باشند.

همچنین ورزشکارانی که در مسابقات جهانی، آسیایی و المپیک به خاطر همدردی با مردم مظلوم فلسطین و عدم رسمیت رژیم غاصب صهیونیستی از مسابقه با ورزشکاران اعزامی از سوی این رژیم خودداری کنند، در صورتی که امکان قهرمانی این ورزشکاران وجود داشته باشد، به خاطر ارج نهادن به تصمیم این ورزشکاران، درصورت ارسال درخواست وزارت ورزش و تایید ستاد کل نیروهای مسلح در شمول تسهیلات مربوطه قرار می‌گیرند.

مراحل معافیت سرباز قهرمان

بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی فراجا، درخواست وزارت ورزش شروع این فرآیند است و پس از آن مراحل رسیدگی به این موضوع آغاز می‌شود. در خصوص اظهارات اخیر یکی از ورزشکاران کشتی کشورمان نیز این سازمان اعلام کرده که تاکنون درخواستی از سوی وزارت ورزش و جوانان یا فدراسیون ورزشی مربوطه ارسال نشده است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله معافیت سرباز قهرمان را مطالعه نمایید.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

91301051 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: