نحوه محاسبه غیبت سربازی

چگونه زمان ارسال دفترچه نظام وظیفه را متوجه شویم

2 7,404

همانگونه که می دانید در صورتی که فرد مشمول وارد غیبت سربازی شود، از بسیاری تسهیلات نظام وظیفه محروم می گردد. اما بسیاری از مشمولان به دلیل نا آگاهی و به صورت ناخواسته وارد غیبت می شوند. زمانی که دفترچه خدمت سربازی را ارسال می نمایند و برگ اعزام به خدمت به دستشان می رسد، متوجه غیبت سربازی خود می شوند.

نحوه محاسبه غیبت سربازی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مشمولان خدمت سربازی، برای آن که وارد غیبت نشوند، در رابطه با مدت زمان معرفی خود به سازمان وظیفه عمومی نگرانی دارند. در ادامه این مطلب در خصوص زمان مناسب برای تعیین وضعیت خدمت سربازی گفته شده است.

تمام افراد ذکور پس از رسیدن به سن 18 سالگی تمام، باید وضعیت خدمت وظیفه عمومی خود را مشخص کنند. در صورت عدم معرفی یا عدم حضور در زمان هایی که سازمان وظیفه عمومی تعیین کرده است، فرد مشمول وارد غیبت سربازی می شود.

  • برای استعلام وضعیت نظام وظیفه خود از کد سخا استفاده کنید.

انصراف از تحصیل و غیبت سربازی

بر اساس قوانین خدمت وظیفه عمومی، افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کنند یا از تحصیل انصراف بدهند و یا در دوره متوسطه تحصیلی فارغ التحصیل می شوند، پس از رسیدن به سن 18 سالگی تمام، طی مدت 6 ماه باید نسبت به معرفی خود به سازمان نظام وظیفه عمومی اقدام نمایند.

همچنین آن دسته از افرادی که پس از سن مشمولیت ترک تحصیل کنند یا اخراج شوند، انصراف دهند و یا فارغ التحصیل شوند، حداکثر ظرف مدت 1 سال از تاریخ پایان تحصیل، فرصت دارند تا خود را نسبت به تعیین وضعیت نظام وظیفه معرفی کنند.

به عنوان مثال، اگر فرد مذکر متولد 78/5/20 در سال 93 و قبل از آن در مقطع درسی سوم راهنمایی ترک تحصیل کند، در صورتی که ظرف مدت 6 ماه از تاریخ 96/5/1 تا تاریخ 96/11/1 خود را جهت نظام وظیفه معرفی نکند، وارد غیبت می شود و به عنوان مشمول غایب محسوب می شود.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

تعداد دیدگاه ها 2 تا
  1. مهدي :

    سلام من قبل از سن مشموليت و در سن١٧ ديپلم گرفتم الان يعني من تا ٦ماه بعد از ١٩ سالگي مهلت دارم داخل سايت نظام وظيفه هم گفته ١٨سال تمام همون شروع ١٩سالگي حساب ميشه
    ايا درسته؟

    1. باران مشاوره :

      آقا مهدی این موارد را با پلیس + 10 مطرح کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: