محدودیت و شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

آیا ورود به دانشگاه فرهنگیان، محدودیت سنی دارد؟

0 6,149

استخدام در وزارت آموزش و پرورش معضلی است که علاقه مندان به تدریس سال هاست با آن مواجه هستند. یکی از راه های نزدیک شدن به این شغل، ورود به دانشگاه فرهنگیان است. محدودیت ها و مزایای ورود به این دانشگاه عموما سوال داوطلبان این عرصه است.

مزایای دانشگاه فرهنگیان

به گزارش باران مشاوره و به نقل از پانا، دیپلمه های ایرانی بنا به دلایل مختلفی ممکن است برای حضور در مرکز آموزش عالی فرهنگیان اشتیاق داشته باشند. دو مورد زیر جز شاخص ترین مزایای دانشگاه فرهنگیان هستند.

  • دانشجویان از زمان ورود به مرکز، به استخدام آموزش و پرورش درآمده و حقوق دریافت می کنند.
  • دانشجو معلمان آقا از خدمت سربازی معاف می شوند.
برای عضویت در تلگرام (کنکور) کلیک کنید
آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد

محدودیت سنی دانشجو معلمان چقدر است؟

کمیسیون منابع انسانی شورای عالی آموزش و پرورش برای دانشجو معلمان محدودیت سنی در نظر گرفته است. این محدودیت سنی در گذر زمان دچار تغییراتی شد. محدودیت سنی در سال 91 بیست و چهار سال و در سال 92 بیست و دو سال کاهش یافت. متولدین بعد از اول مهر 97 می توانند این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند.

افزایش سن داوطلبان بررسی می شود

به گفته رئیس فعلی دانشگاه فرهنگیان احتمال افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان وجود دارد. در حال حاضر رئیس فعلی دانشگاه فرهنگیان (حسین خنیفر) و دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش (نوید ادهم) با این موضوع موافق هستند. فعلا موضوع افزایش سقف سنی در حال بررسی است و شورای عالی باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

سن پایین تر در فراگیری بهتر دانش موثر است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در بهمن ماه 98 گفته بود که افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان پس از بررسی در شورای عالی آموزش و پرورش مورد موافقت قرار نگرفت.

مهدی نوید ادهم گفت: علت مخالفت با افزایش سن داوطلبان این بود که بنا به اعتقاد کارشناسان، هر چه سن پایین تر باشد، آمادگی فرد برای یادگیری بیشتر است و افزایش سن، آموختن را با مشکل مواجه می کند.

نظر داوطلبان در مورد سن دانشگاه فرهنگیان چیست؟

یکی از داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به نام جواد اسماعیل مقدم، ساکن خراسان رضوی که قانون محدودیت سنی برایش مشکل ایجاد کرده بود، گفت: متولد اسفند 76 هستم و به خاطر شش ماه، مشمول قانون محدودیت سنی دانشگاه فرهنگیان می شوم.

مدت سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان از چهار سال به سه سال کاهش یافته است پس می توان از این یک سال برای بالا بردن محدودیت سنی داوطلبان بهره برد. در این صورت سن بازنشستگی فقط یک سال بالا می رود که در عملکرد معلم تاثیر ندارد. با این اتفاق، سن بازنشستگی 53 سال می شود که این میزان، سن پیری نیست.

چرا افزایش سن برای دانشگاه فرهنگیان تاثیر مثبت دارد؟

علی امرایی عضو کارگروه آموزش دیدبان شفافیت و عدالت کشور، درباره واقعیات موجود در نظام آموزشی گفت: آموزش و پرورش ما این روزها نیروی انسانی بیشتر احتیاج دارد. برای رفع این نیاز باید سن پذیرش را افزایش و محدودیت ها را کاهش داد.

با افزایش شرط سنی و انتخاب افراد بالای بیست و دو سال، می توانیم نخبگانی را برای معلمی کشف و چه بسا آموزش کشور را دچار تحول کنیم.

داوطلبان بیست و دو یا بیست و چهار ساله ای که وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند، بعد از سی سال خدمت، در پنجاه و دو یا پنجاه و چهار سالگی بازنشسته می شوند. دو سال سن نمی تواند از کیفیت آموزش بکاهد.

بر اساس تحقیقات انجام شده بازه سنی 45 یا 55 سالگی پربازده ترین دهه عمر انسان است. چه بسا افزایش شرط سنی، باعث شود از تجربیات معلمانی کارآزموده بهره مند شویم.

محدودیت سنی داوطلبان عادلانه نیست

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی فروردین امسال در گفت وگو با خانه ملت گفت: سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ناعادلانه است و باید افزایش یابد.

محمد بیرانوندی گفت: در سال 92 سن ورود به دانشگاه فرهنگیان از بیست و دو سال به بیست و چهار سال افزایش یافت. اما تعداد علاقه مندان به معلمی بسیار است و با افزایش سن ورود، می توان فرصت های خوب شغلی در اختیار آنان قرار داد.

از نظر وی، فرد 18 ساله ای که دیپلم می گیرد، چهار سال برای ورود به دانشگاه فرصت دارد. لازم است برای رقابت بیشتر و انتخاب های مناسب تر، محدودیت سنی ورود به دانشگاه را مورد بررسی قرار داد.

اعتراض متقاضییان به کاهش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز فروردین 99 درباره افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان گفت: در این زمینه شکایت هایی مطرح شده است که باید از طریق دانشگاه پیگیری شود.

حجت السلام علیرضا سلیمی گفت: لازم است بدانیم راهی برای حل این مشکل وجود دارد یا خیر؟ متقاضیان با ما تماس گرفته اند. اما از آن جا که مجلس به جزییات وارد نمی شود و باید به صورت عام قانوگذاری انجام دهد، این موضوع را مورد توجه قرار نمی دهد.

فقط به خاطر ده روز از تحصیل محرومم

یکی از داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به نام علی اکبر جهانشیر ساکن روستای صالح آباد شهرستان تربت جام که با مشکل محدودیت سن مواجه شده است، به پانا گفت: سال 96 دیپلم گرفتم و پس از اولین کنکور، عازم سربازی شدم.

با تو جه به این که متولدان اول مهر 77 می توانند به دانشگاه فرهنگیان وارد شوند و تاریخ تولد من بیست روز از این موعد فاصله دارد، برای اشتغال به علاقه ام که معلمی است، به مشکل برخوردم.

در حالی که شرط سنی گذاشته شده، ظرفیت پذیرش دانشجو دو و نیم برابر افزایش یافته است. کسانی هستند که به دلیل این افزایش بی تلاش به دانشگاه راه می یابند در حالی که گروهی از مستعدین به دلیل محدودیت سن از ورود به دانشگاه محروم می شوند.

آیا محدودیت سنی دانشگاه فرهنگیان برداشته می شود؟

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش، با توجه به درخواست های مکرر متقاضیان مینی بر افزایش سن متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان گفت: این مساله باید در شورای سیاست گذاری تربیت معلم بررسی شود. برای شروع بررسی، دانشگاه فرهنگیان باید توجیهات قابل قبول و مورد تأیید را ارائه کند.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Tahsili”]

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای دانش آموزان و دانش جویان

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال98)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: