مقطع هنرستان 5 ساله می شود

0 708

یکی از دغدغه های محصلان فنی و حرفه ای ورود به دانشگاه و طی دوره کاردانی است. به این منظور باید در کنکور این مقطع شرکت و در آزمون رقابت کنند. تدابیری اندیشیده شده است تا با حذف رقابت، فرصت تحصیل در مقطع کاردانی برای کلیه این محصلان فراهم شود.

برای عضویت در تلگرام (کنکور) کلیک کنید
آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد

کاردانی پیوسته 5 ساله از سال 98 ایجاد می شود

به گزارش باران مشاوره به نقل از عصر کرد، دوره کاردانی پیوسته برای هنرجویان فنی و حرفه ای ایجاد می شود.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: کمیسیونی تشکیل شده است تا ایجاد دوره کاردانی پیوسته برای هنرجویان دوره فنی و حرفه ای و پنج ساله شدن تحصیل در این رشته را بررسی کند.

محسن حسینی مقدم بیان کرد: وزارت علوم بر اساس ماده 23 قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 65 قانون برنامه ششم توسعه مکلف به برگزاری دوره کاردانی پیوسته شده است. جلساتی در وزارت علوم به دلیل وجود تغییر مدیریت در دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار و برای انجام این کار تصمیم گیری شد.

فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای بدون کنکور وارد مقطع کاردانی می شوند

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر کمیسیون هایی با حضور نمایندگان وزارت علوم، آموزش و پرورش و دانشگاه فنی و حرفه ای برای تدوین محتوا تشکیل شده است.

جلسات در حال برگزاری است و تلاش می شود برای فارغ التحصیلان هنرستان ها بویژه دوره فنی و حرفه ای از سال 98 این فرصت فراهم شود که بتوانند بدون کنکور وارد مقطع کاردانی پیوسته شوند. رشته هایی که متقاضی بالا و به نسبت ظرفیت دانشگاه کمتر دارند، مستثنی هستند.

برگزاری کاردانی پیوسته تکلیف وزارت علوم است

با جدیت این تکلیف قانونی را دنبال می کنیم تا به سرانجام برسیم. قصد داریم بخشی از نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در هنرستان ها را از خود دانشگاه فنی و حرفه ای و از میان کسانی که در دوره کاردانی فارغ التحصیل شده اند، جذب و تامین کنیم.

قانون برنامه ششم برگزاری دوره کاردانی پیوسته را برای وزارت علوم تکلیف کرده است.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Tahsili”]

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای دانش آموزان و دانش جویان

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال98)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: