آیا کمپین لغو حضوری امتحانات به نتیجه می رسد + پاسخ وزیر علوم

5 3,155

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها مشخص شده است. برخی از دانشگاه ها امتحانات را به صورت ترکیبی برگزار می کنند. با وجود به این که در خیلی از موارد هماهنگ شده که دانشجویان شهرستانی امتحانات را در شهر خود بگذرانند، بسیاری از دانشجویان همچنان به حضوری بودن بعضی از امتحانات اعتراض دارند و در این راستا کمیپن هایی تشکیل داده اند.

دانشجویان در ارتباط با آزمون پایانی دو دسته اند

به گزارش باران مشاوره و به نقل از فرهیختگان آنلاین، دانشجویان در ارتباط با آزمون پایان ترم به دو دسته تقسیم می شوند:

 

2) دانشجویان مقطع دوم

  • دوره کارشناسی
  • دوره کاردانی

1) دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی

  • دوره کارشناسی ارشد
  • دوره دکتری
برای عضویت در تلگرام (کنکور) کلیک کنید
آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد

مانعی برای آزمون حضوری تحصیلات تکمیلی نیست

مدیرکل برنامه ریزی آموزش عالی گفت: برای برگزاری غیر حضوری آزمون دانشجویان تحصیلات تکمیلی مشکل اساسی وجود ندارد. زیرا به دلیل کم بودن تعداد دانشجویان در کلاس، مدیریت آن ها برای استاد کار دشواری نیست.

تعداد  دانشجویان کارشناسی و کاردانی ببشتر است و پوشش دادن آن ها از طریق روش های الکترونیکی ساده نیست. در این مورد باید برای برگزاری آزمون ها تنوع ایجاد کرد. برخی از دانشگاه ها شرایط قرمز یا عادی بودن خود را مشخص کرده و انتخاب ها را انجام داده اند. آن ها دانشجویان را با حفظ پروتکل های بهداشتی برای برگزاری امتحان حضوری به دانشگاه فرا خوانده اند.

امتحانات دانشگاه ها به صورت ترکیبی انجام می شود

آهنچیان برگزاری امتحانات حضوری را ساده ترین راه برای دانشگاه ها خواند اما حفظ سلامتی دانشجویان را مهم تر دانست و گفت: برنامه ریزی آموزش های مجازی و امتحانات غیر حضوری دشواری های بسیاری دارد که مسئولین دانشگاه ها آن را به جان خریده اند.

معمولا امتحانات دانشگاه ها به صورت ترکیبی برگزار می شود. دانشگاه تهران از جمله دانشگاه هایی است که آزمون حضوری و غیر حضوری دارد و در این مورد با سایر مناطق دانشگاهی کل کشور هماهنگی های لازم را انجام داده است. دانشجوی ساکن اصفهان احتیاج نیست به تهران سفر کند و در شهر خود امتحان را پشت سر می گذارد. انجام این هماهنگی ها، کار دشواری بوده است که دانشگاه ها به آن اقدام کرده اند.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Tahsili”]

دانشجویان می توانند ترم یا درسی که امتحان حضوری دارد را حذف کنند

دانشجویان دانشگاه های مختلف کمپین هایی برای لغو امتحانات حضوری راه اندازی کرده اند. آن ها حق اعلام نظرات خود را دارند. اما باید برای آن ها توضیح داده شود  که همه دروس تئوری و مبتنی بر نظریه ها نیستند بلکه برخی از دروس ماهیت عملی دارند و امکان ندارد آزمون آن ها را غیرحضوری برگزار کرد.

بر این اساس دانشگاه ها  همه جوانب را در نظر گرفته و این تصمیم را اتخاذ کرده اند. حداقل در حدود ۳ ماه در ارتباط با این موضوع فکر و بحث شده است.

وی برای دانشجویان این حق را قائل شد که در صورت نگرانی خود و خانواده ها در ارتباط با سلامتی، می توانند درسی که امتحان حضوری دارد و یا حتی کل ترم را حذف کنند. از دانشگاه ها خواسته شده است در این زمینه مساعدت کنند.

روش طراحی سؤال با توجه به وضعیت فعلی کشور

آهنچیان با ذکر این مطلب که همیشه در پاسخ به درخواست های دانشجویان منعطف بودیم، گفت: می خواهم اعلام کنم دانشجویان نگران نباشند، استادان در ارتباط با دشوار نبودن سؤالات با توجه به شرایط فعلی دقت لازم را داشته اند. فقط دانشجویانی می توانند ار ترم تابستانی استفاده کنند که سال آخر تحصیل باشند و واحدهایی به تشخیص دانشگاه تا فارغ التحصیلی آنها باقی مانده باشد.

با توجه به قوانین و مقررات دانشجو در شروع سال تحصیلی می توانست دو درس برای معرفی به استاد بگیرد که احتیاج به ثبت نام در ترم جدید را نداشته باشد. در حال حاضر این امکان به دو برابر افزایش یافته است. بنابراین دانشجویانی که در حال فارغ التحصیلی هستند می توانند با آسودگی بیشتری می ترم تابستان را پشت سر بگذارند.

تدریس مطالب پایانی درس های ترم گذشته به ویژه دروس عملی برای تابستان باقی مانده است. دانشگاه ها به شدت درگیر برنامه ریزی برای به پایان رساندن دروس عملی ترم جاری هستند. بنابراین مشغله های دانشگاه ها اجازه نمی دهد همه دانشجویان در ترم تابستانی شرکت کنند. فقط برای دانشجویانی که در حال فارغ التحصیل شدن هستند، حداکثر تسهیلات را در نظر گرفته ایم.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای دانش آموزان و دانش جویان

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال98)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

تعداد دیدگاه ها 5 تا
  1. tvadn :

    امتحان ها باید مجازی باشه

    1. باران مشاوره :

      الان که دیگه کلاسها حضوریه امتحانم حضوریه چرا مجازی؟

  2. عباسی :

    آقای وزیر به فکر بچه های معلول هم باشید با تمام مشکلاتی که برای آموزش مجازی داشتند حالا این انصاف تیست حضوری امتحان بدهند و جانشان را به خطر بیندازند

  3. امین :

    آقای وزیر مگه تدریس حضوری بوده که امتحانات حضوری باشه
    ما بمیریم شماها جواب میدین

  4. عباس نصیری :

    اگه جان و سلامت ما دانش آموزها براتون مهمه نظر مارو جدی بگیرید .
    با وجود کرونا ما به هیچ عنوان تجمع نمیکنیم و امتحان حضوری نمیدیم . لطفا امتحانات حضوری رو لغو کنید ما از اول سال مجازی درس خوندیم و مجازی هم امتحان میدیم . من خودم به شخصه پدرم بیماری زمینه ای داره و از الان استرس دارم تا سرجلسه امتحان حاضر بشم . پدر من تموم دارایی منه لطفا درک کنید لطفا غیر حضوری کنید توروخدا درک کنید . ارزش قائل بشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: