پرونده کنکور نظام قدیم بسته شد

0 512

نظام آموزشی کشور بارها تغییر کرده است. در چند سال اخیر افرادی که با نظام های آموزشی مختلف تحصیل کرده اند، در کنار هم به رقابت سرنوشت ساز کنکور پرداخته اند. این دوگانگی در برگزاری آزمون باعث می شود ایجاد رقابت برابر با سختی هایی مواجه شود که سازمان سنجش را به سمت برگزاری آزمون تک نظامی سوق دهد.

برای عضویت در تلگرام (کنکور) کلیک کنید
آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد

کنکور نظام قدیم

به گزارش باران مشاوره و به نقل از سایت برترین ها، تمدید کنکور نظام قدیم در سال 1400 نامعلوم است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری 99 یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر بودند. از این تعداد ۹۷۰ هزار داوطلب یعنی حدود ۸۴ درصد در کنکور نظام جدید شرکت کردند و ۱۹۶ هزار نفر داوطلب کنکور نظام قدیم بودند.

بر اساس این آمار فقط ۱۶ درصد داوطلبان نوع نظام آموزشی قدیم را انتخاب کرده بودند.

اگر هنوز انتخاب رشته نکرده اید بهتر است بدانید انتخاب رشته کنکور دوم شماست

توزیع آماری داوطلبان کنکور 99

فاطمه زرین آمیزی در ادامه یادآوری کرد: آمار داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ را این گونه می توان توزیع کرد:

  • ۵۶ درصد داوطلبان، دانش آموخته سال جاری
  • ۲۳ درصد داوطلبان، دانش آموخته سال قبل
  • ۸ درصد داوطلبان، دانش آموخته ۲ سال قبل
  • ۱۳ درصد داوطلبان، دانش آموخته چهار سال قبل و بیشتر

آمار 8 درصدی داوطلبان نظام قدیم در کنکور 1400

مدیر کل روابط عمومی سازمان خاطرنشان کرد: با بررسی تعداد داوطلبان نظام قدیم در کنکور ۲ و ۳ سال گذشته می توان پیش بینی کرد که با قبولی ۱۶ درصد داوطلبان نظام قدیم امسال در کنکور، تعداد این گروه به ۸ درصد و یا حتی کمتر کاهش می یابد.

بیشتر داوطلبان نظام قدیم در کنکور امسال در آزمون نظام جدید شرکت کرده اند. شورای سنجش و پذیرش ۲ سال قبل موافقت کرد که کنکور برای داوطلبان نظام قدیم 2 بار دیگر برگزار شود. به این ترتیب آخرین دوره آن باید کنکور سراسری ۹۹ باشد. بیشترین آمار داوطلبان نظام قدیم کنکور 99 در گروه علوم تجربی بود.

آخرین دوره آزمون نظام قدیم

زرین آمیزی بیان داشت: داوطلبان نظام قدیم جمعیت اندکی دارند. موضوع تاثیر محتوای دروس، با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور مطابقت ندارد. به این دلیل و با در نظر گرفتن تعداد داوطلب محدود این نظام، امکان برگزاری آزمون نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ وجود ندارد.

جمعیت داوطلبان نظام قدیم آن قدر نیست که بخواهد قسمت زیادی از کنکور را تحت تاثیر خود قرار دهد. شورای سنجش و پذیرش دانشجو سال گذشته برای برگزاری آخرین دوره آزمون نظام قدیم تصمیم گیری کرد.

داوطلبان نظام قدیم اگر درخواست تمدید کنکور نظام قدیم برای سال ۱۴۰۰ را دارند، می توانند نامه ای به امضا برسانند و به سازمان سنجش ارسال کنند تا پیشنهادشان برای بررسی به شورای سنجش و پذیرش فرستاده شود.

پیشنهاد آزمون نظام قدیم به رأی گذاشته می شود

وی اضافه کرد: اجرای این پیشنهاد منوط به رأی آوردن آن در شورای سنجش و پذیرش است. در صورت رأی نیاوردن، سازمان سنجش با استدلال پاسخ داوطلبان را خواهد داد.

اگر تنوع سوالات و تفاوت نظام آموزشی وجود داشته باشد و رعایت هم ترازی هر دو نظام لازم باشد، هم خوانی با ۲ سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور امکان ندارد.

کنکور 1400 فقط برای نظام جدید

با تغییر نظام آموزشی از ۵-۳-۴ به ۶-۳-۳، آخرین گروه از نظام آموزش ۵-۳-۴ سال ۹۷ در کنکور شرکت کردند. به دلیل نگرانی داوطلبان نظام قدیم از نحوه طرح سوالات، کنکور سراسری سال ۹۸ با دو نوع سوال برای نظام قدیم و نظام جدید برگزار شد.

با اعلام سازمان سنجش کشور، کنکور سراسری ۹۹ آخرین سال برای طرح سؤالات نظام قدیم است. کنکور ۱۴۰۰ فقط برای نظام آموزشی جدید (۶-۳-۳) برگزار می شود.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Tahsili”]

تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور 99

در کنکور 99 نیز سوابق تحصیلی با تأثیر مثبت اعمال می شود. یعنی اگر سوابق تحصیلی تأثیر منفی روی نتیجه داشته باشد، در نظر گرفته نمی شود.

دیپلمه های ریاضی، تجربی، انسانی، علوم و معارف که از سال 84 تا 97 دیپلم گرفته اند و بک یا چند درس را به صورت نهایی امتحان داده اند، سوابق تحصیلی به میزان 25 درصد با تأثیر مثبت در نمره کل نهاییشان اعمال می شود.

دارندگان مدرک پیش دانشگاهی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و علوم و معارف که از سال 91-90 مدرک گرفته اند و یک یا چند درس را به صورت نهایی و سراسری امتحان داده اند، دروس پیش دانشگاهی آن ها به میزان 5 درصد به نسبت سوابق تحصیلی با تأثیر مثبت در نمره کل نهاییشان اعمال می شود.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای دانش آموزان و دانش جویان

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال98)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: