اخذ معافیت سربازی معلولان

مسیر اخذ معافیت سربازی برای معلولان باید کوتاه شود

12 1,545

مشمولان تحت پوشش بهزیستی، به منظور اخذ معافیت ماده 6 بهزیستی نظام وظیفه، باید از طریق بهزیستی اقدام نمایند. این مشمولان ابتدا درخواست خود را به بهزیستی ارائه می دهند و در صورت تایید کمیسیون بهزیستی به سازمان نظام وظیفه ارجاع داده می شوند. اما همین امر کمی مراحل اخذ معافیت سربازی را برای این مشمولان دشوار می کند. گاها مشمولان با نظر کمیسیون بهزیستی شرایط لازم برای اخذ معافیت سربازی معلولان را دارند، اما کمیسیون نظام وظیفه آن را رد می کند و مشمول به خدمت سربازی می رود.

حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی:

معافیت های نظام وظیفه همیشه منوط بر خود فرد نمی شود. گاهی این معافیت به برادر یا پسر فرد معلول جهت نگهداری و مراقبت نیز تعلق می گیرد. سازمان نظام وظیفه عمومی در خصوص اخذ معافیت سربازی معلولان تصمیم گیرنده نهایی است.

به سازمان نظام وظیفه پیشنهاد داده ایم تمام مراحل معافیت سربازی را انجام دهند و در نهایت از کارشناسان بهزیستی در کمیسون دعوت شود. در حال حاضر سازمان نظام وظیفه به صورت یک طرفه تصمیم بهزیستی در خصوص صدور اخذ معافیت سربازی معلولان را بر هم می زند.

صدور معافیت سربازی برای افراد معلول بر عهده سازمان نظام وظیفه است و نظر بهزیستی هیچ تاثیری ندارد. در کمیسیون های تجدید نظر بهزیستی، نماینده ناجا نیز حضور دارد. امکان دارد حتی برخی مواقع بر اساس قوانین نظام وظیفه، تصمیم بهزیستی در مورد اخذ معافیت سربازی معلولان را نپذیرند. به منظورت سرعت بخشیدن به روند اخذ معافیت سربازی افراد معلول و راحتی کار برای این افراد، بهتر است کمیسیون ها از ابتدا در سازمان نظام وظیفه برگزار شود، تا افراد معلول سرگردان نشوند.

مدیران سازمان بهزیستی استان تهران پیشنهاد توقف کمیسیون ها در بهزیستی را به نظام وظیفه داده اند. به دلیل تفاهم نامه با نیروی انتظامی فعلا نتوانستیم این کار را متوقف کنیم.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

تعداد دیدگاه ها 12 تا
  1. Mohsen :

    سلام بنده پارسال برج۱۰ رفتم سربازی اموزشی در حد چند روز و دیگه نرفتم و الان چند ماه کارت معلولیت جسمی حرکتی متوسط از بهریستی گرفتم چگونه میتونم بدون رفتن به پادگان اموزشی ارتش معافیت بگیرم اخه ۷ بار رفتم کارم انجام ندادن اذیتم میکنن لطفا راه حلی بهم بگید

    1. باران مشاوره :

      باید از طریق یگان اقدام کنی

  2. محمد نامدار :

    سلام..پسر من ناشنواست و خواستم ببینم آیا سریع میتونم براش کارت معافیت بگیرم یا خیر و معمولا چقدر زمان میبره چون من باید سریعا براش پاسپورت تهیه کنم

    1. باران مشاوره :

      در حالت عادی چیزی بین الی دو ماه طول می کشه ولی گاها ممکنه بیشتر از دو ماه هم بشه

  3. مرتضی :

    سلام وخسته نباشید
    من چهار ساله پای چپم از کار افتاد ومعلولات دارم وتحت پوشش بهزیستی هستم می خواستم بدونم معافیت بهزیستی چه شرایطی داره من معافیت می توانم بگیرم یانه

    1. باران مشاوره :

      مرتضی جان وضعیت جسمانی شما تعیین کننده است. باید اطلاعات بیشتری داشته باشیم

  4. حسین :

    سلام خسته نباشید من ازناحیه دست چپ معلول هستم ولی خیلی دوست دارم به سربازی برم آیا راهی برای رفتن به سربازی است؟؟؟

    1. باران مشاوره :

      حسین جان وضعیت سلامت جسمانی سربازان برای نظام وظیفه بیشترین اولویت را دارد. می توانید دفترچه اعزام پست کنید و درکمیسیون بگویید مشکل خاضی ندارید. نظر کمیسیون تعیین کننده است.

  5. احمد :

    سلام شرایط معافیت از طریق بهزیستی چجوریه متوسط پنجاه درصد، ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. باران مشاوره :

      احمد جان سوال شما ناقص هست بستگی داره مشمول تحت پوشش بهزیستی باشه یا خانوادش. اگه خودش تحت پوشش باشه باید وضعیت جسمانیش بررسی بشه

  6. حسین :

    من هربار که بهتون زنگ زدم برخوردتون خوب نبوده فقط الکی تلفن رو جواب میدید 🙂

    1. باران مشاوره :

      سلام حسین جان
      با عرض ادب و احترام
      از طرف تیم بازرسی و کنترل کیفیت باران مشاوره مزاحمت می شیم. گویا از برخورد منشی یا مشاورت راضی نبودی.
      جهت پیگیری اگر ممکنه یک شماره تماس از خودت برای ما بفرست تا بتونیم باهات تماس داشته باشیم. شماره شمارو توی بخش نظرات سایت منتشر نخواهیم کرد.

      پیشاپیش بابت مشکلی که پیش اومده از شما عذرخواهی می کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: