آیا در حین خدمت سربازی می توان ادامه تحصیل داد؟

0 5,526

بسیاری از مشمولان که دارای معافیت تحصیلی هستند و فرصت معافیت تحصیلی خود را از دست داده اند، در خصوص امکان ادامه تحصیل در حین خدمت سربازی سوالاتی دارند. سردار کمالی رئیس اداره کل سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص امکان ادامه تحصیل در حین خدمت توضیحاتی ارائه کرد.

آیا در حین خدمت سربازی می توان ادامه تحصیل داد؟

به گفته سردار کمالی سربازی مانع از ادامه تحصیل نیست اما در حین خدمت سربازی ادامه تحصیل امکانپذیر نیست. زیرا قبل از خدمت سربازی، شرایط مناسبی برای ادامه تحصیل مهیا شده است. در اصل سربازی یک ماموریت است که گاهی نیاز است افراد به صورت شبانه روز از محل سکونت یا تحصیل خود دور شوند. در طول مدت خدمت افراد وقت آزاد ندارند که بتوانند درس بخوانند و یا در کلاس درس حضور داشته باشند.

دلیل اصلی عدم امکان تحصیل و خدمت سربازی در یک زمان

سردار کمالی گفت: وقتی که قبل از سربازی امکان ادامه تحصیل برای افراد ایجاد وجود دارد پس دیگر لزومی ندارد که همزمان با خدمت، فرصت ادامه تحصیل وجود داشته باشد. اگر تحصیل همزمان با سربازی را مجاز اعلام کنیم ناهماهنگی ایجاد می شود. به این دلیل که ماموریت و سربازی را نمی شود با تحصیل و درس خواندن هماهنگ کرد. این امکان وجود دارد که در روز امتحان، یگان خدمت سرباز کیلومترها از دانشگاه دور باشد یا سرباز در همان روز نگهبان باشد و یا یگان مربوطه در حالت آماده باش باشد.

معافیت تحصیلی قبل از خدمت سربازی

سردار کمالی در خصوص معافیت تحصیلی گفت: هر فرد مذکر که به سن 18 سالگی برسد به نظام وظیفه فرا خوانده می شود. اما اگر فرد در حال تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا باشد، به ایشان معافیت تحصیلی از سربازی تعلق می گیرد. از سوی دیگر اگر فردی در هر یک از مقاطع تحصیلی فارغ التحصیل شود، به ایشان مدت یک سال فرصت داده می شود تا خود را برای مقطع بالاتر و شرکت آزمون آن مقطع آماده کند.

سردار کمالی تاکید کرد که سربازی مانع ادامه تحصیل نیست و ادامه داد: اگر ما بخاطر سربازی، مانع از تحصیل می شدیم یقینا در حین خدمت سربازی اجازه ادامه تحصیل را می دادیم. ولی با توجه به شرایطی که برای تحصیل قبل از سربازی فراهم کرده ایم، پس دیگر تحصیل همزمان با خدمت سربازی امکانپذیز نمی باشد.

حتما بخوانید: در راستای سربازی هدفمند و تقویت طرح سرباز ماهر شرایط ادامه تحصیل در زمان خدمت سربازی اعلام شد.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: