افتتاح سامانه سرباز ماهر

شناخت تخصص و توانمندی سرباز ها با سامانه سرباز ماهر

0 2,612

مدتی است با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش بازده دوران خدمت سربازی و همچنین ترقیب جوانان به حضور در خدمت سربازی، ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری نهادهای دولتی اقدام به ایجاد زیر ساخت مناسب (افتتاح سامانه سرباز ماهر) در خدمت سربازی نموده است. موضوع مهارت آموزی سرباز یکی از این مباحث بود. با توجه به اهمیت مهارت آموزی در خدمت سربازی لازم است استعداد یابی جوانان و مشمولان نظام وظیفه به خوبی صورت گیرد.

افتتاح سامانه سرباز ماهر از زبان سردار کمالی

به گزارش خبرگزاری تقریب: سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح  در مراسم رونمایی از سامانه سرباز ماهر گفت:

۹۵ درصد کشورهای دنیا دارای دوره خدمت سربازی هستند. بیشتر این کشور ها دوران خدمت سربازی را در زمان صلح برگزار نمی کنند. در جمهوری اسلامی ایران با توجه به مسائل امنیتی و دیگر موارد، خدمت سربازی وجود دارد. همه افراد بالای 18 سال مشمول قانون سربازی هستند. اکنون باید در این خصوص (خدمت سربازی) تسهیلاتی در اختیار جوانان قرار گیرد.

مهارت آموزی سربازها و سامانه سرباز ماهر

سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اهمیت مهارت آموزی در دوران خدمت سربازی اینگونه بیان کرد:

ابتدایی ترین مساله، شناخت مهارت فرد و سپس تقویت مهارت فرد در دوران سربازی است. سامانه سرباز ماهر یک گام رو به جلو است. از سن ۱۵سالگیِ نوجوانان، در این سامانه به دنبال شناخت تخصص و توانمندی آن ها هستیم. پس از شناخت توانمندی ها، در سن ۱۸ سالگی که سن مشمولیت است، اطلاعات سرباز ماهر به ستاد کل نیروهای مسلح ارسال خواهد شد تا ازتخصص و توانایی های سرباز جوان استفاده شود و بتوانند این تخصص ها را به دستگاه ها و سازمان های دیگر معرفی کنند تا این مهارت ها تقویت شوند.


5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: