امریه دانش بنیان

شرایط امریه سرباز فناور (امریه شرکت های دانش بنیان) چست؟

8 13,066

امریه شرکت های دانش بنیان به دلیل سطح تخصصی بالا در بین مشمولان بسیار پر طرفدار است اما نحوه پدیرش امریه در این شرکت ها برای اکثر متقاضییان مبهم است. در این مقاله قصد داریم در خصوص قوانین و شرایط امریه شرکت های دانش بنیان توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

در تماس های متقاضییان با باران مشاوره متوجه شدیم که بسیاری از متقاضییان امریه تفاوت بین شرکت های داشن بنیان و سایر شرکت ها را نمی دانند. به همین دلیل دچار اشتباه شده و عملا شانس پذیرش امریه سرباز فناور را از دست می دهند. بهتر است ابتدا با مفهوم شرکت های دانش بنیان آشنا شویم.

چه شرکت هایی دانش بنیان هستند؟

به طور ساده شرکت دانش بنیان به شرکتی گفته می شود که در آن دانش و فناوری یکی از ارکان جدایی‌ناپذیر آن شرکت باشد. دانش بنیان ها می توانند شرکت، موسسه خصوصی یا تعاونی باشند. شرکت های دانش بنیان علاوه بر بحث های مالی و تجارت به توسعه علم و فناوری نیز کمک می کنند.

پس اگر می خواهید در شرکت های دانش بنیان امریه بگیرید باید بدانید که این شرکت باید تراز مالی مشخصی داشته باشد و بر پایه علم نوین قدم بر دارد.

امریه شرکت های دانش بنیان

معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری و ستاد کل نیروهای مسلح در راستای توسعه توان علمی کشور به شرکت های دانش بنیان سهمیه سرباز امریه اختصاص داده اند. به کسانی که موفق به اخذ این امریه شوند سرباز فناور گفته می شود.

تقریبا از سال نود و هفت بود که امریه شرکت های دانش بنیان جدیت لازم را گرفت. در سال های آغازین این طرح ظرفیت محدودی برای امریه در نظر گرفته شده بود اما این ظرفیت در سال های بعدی بیشتر و بیشتر شد.

هدف از امریه در شرکت های دانش بنیان حمایت از این شرکت ها از طریق بکارگیری نیروهای جوان و نخبه در زمینه پژوهشی، ارتقاء دستاواردهای علمی، افزایش توان سرمایه انسانی و … می باشد.

شرایط گذراندن دوره سربازی در شرکت دانش بنیان

طرح امریه سرباز فناور به دو بخش متقاضی امریه و شرکت پذیرش گیرنده تقسیم می شود. هم شرکت دانش بنیان و هم سرباز فناور باید شرایطی که “شیوه‌نامه بکارگیری کارکنان وظیفه مامور (امریه سربازی) در شرکت­‌های دانش‌بنیان” درج شده را داشته باشند.

شرایط سرباز فناور

شرایط سرباز فناور

برای اینکه بتوانید از شرکت های دانش بنیان امریه بگیرید باید شرایط تعیین شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای امریه شرکت های دانش بنیان را داشته باشید. یادتان باشد که شما نباید هیچ هزینه ای بابت آموزش، نظارت و … بپردازید.

  • حداقل مردک تحصیلی شما باید کارشناسی باشد. البته رشته های خاص نمی توانند شامل این امریه شوند.
  • برای طرح سرباز فناور باید بتوانید حداقل امتیاز 80 را کسب کنید. در ادامه نحوه امتیاز بندی طرح سرباز فناور شرکت های دانش بنیان را برایتان به طور کامل شرح می دهیم.
  •  برگ اعزام به خدمت شما با مهر غیبت ممهور نشده باشد. اگر نمی دانید غیبت دارید یا نه به استعلام غیبت سربازی رجوع کنید.
  • فعالیت شما باید در راستای کالا و خدمات دانش بنیان شرکت باشد.
  • شما باید شرایط اولیه پذیرش سربازی که توسط ستاد کل نیروهای مسلح تبیین شده را داشته باشید.
  • شما باید به تعداد ماه های اعلام شده سابقه بیمه در شرکت دانش بنیانی که می خواهید امریه شوید، داشته باشید.

یکی از اهداف اصلی امریه سرباز فناور حفظ نیروهای کلیدی شرکت های دانش بنیان است تا این نیروها پس از پایان معافیت تحصیلی مجبور به سربازی رفتن نشوند

شرایط شرکت دانش بنیان برای جذب نیروی امریه

بسیاری از شرکت ها به عنوان شرکت های دانش بنیان شناخته می شوند. این شرکت های زیر نظر ریاست جمهوری هستند. صرف دانش بنیان بودن یک شرکت یا موسسه دلیل بر مجوز گرفتن سرباز امریه نیست.

باید دقت کنید که شرکت دانش بنیان سهمیه پذیرش سرباز فناور را داشته باشد. خیلی از مشمولان قبل ازا عزام به خدمت به دنبال سابقه کار در شرکت های دانش بنیان هستند تا بتوانند در همان شرکت امریه شوند. اما هر شرکت دانش بنیانی نمی تواند شما رو امریه کند.

نحوه پیدا کردن شرکت های دانش بنیان امریه گیر | باران مشاوره

شرکت های دانش بنیان امریه گیر را چگونه پیدا کنیم؟

برای جلوگیری از سو استفاده ها و …، برای شرکت های دانش بنیان نیز شرایطی لحاظ شده است. پس اگر می خواهید سرباز فناور شوید مطمئن شوید که شرکت دانش بنیان شرایط سه گانه را دارد.

  1. شرکت دانش بنیان دارای اظهارنامۀ مالیاتی باشد.
  2. بر اساس آخرین گزارش صورت معاملات فصلی، شرکت حداقل فروش را داشته باشد.
  3. شرکت دانش بنیان باید دارای 20 کارمند باشد و اسامی آنها در فهرست بیمه موجود باشند.

هزینه ها بر عهده شرکت خواهد بود. شرکت می تواند هزینه ها را یا به صورت نقدی یا در قالب دو چک پرداخت کند:

  1. یک چک برای مبالغ هزینه آموزشی و نظارت
  2. یک چک برای هزینه بیمه

لیست شرکت های دانش بنیان برای امریه سربازی

اولین گام شما این است که رزومه خود را برای شرکت های دانش بنیان بفرستید و پیسنهاد همکاری در قالب امریه را ارائه دهید. شما می توانید لیست این شرکت ها را از طریق آگهی های مختلف پیدا کنید. اگر زمان کافی برای این کار ندارید می توانید با مرکز مشاوره سربازی باران تماس گرفته و از باران مشاوره بخواهید این شرکت ها را به شما معرفی کند.

یادتان باشد که در صورت گرفتن امریه از شرکت های دانش بنیان مدت خدمت سربازی شما 24 ماهه خواهد بود. همه سربازان چه کسانی که موفق به اخذ پروژه کسر از خدمت شده اند و چه کسانی که امریه گرفته اند باید دوره آموزشی را سپری کنند.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امریه شرکت های دانش بنیان همین حالا با مرکز مشاوره تلفنی باران به شماره 70703025 021 تماس حاصل نمایید.” ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

جدول امتیاز امریه دانش بنیان

مشمولان می توانند طبق جدول زیر “امتیازبندی شيوه‌نامه بهره مندی دانش آموختگان برتر فناور” میزان امتیاز خود را محاسبه نمایند.

فعالیت‌های فناورانهکارشناسی


کارشناسی ارشد

دکتری تخصصی

توضیحات

فعالیت تمام وقت در شرکت دانش‌بنیانتا 130

تا 140

تا 150

به ازای هر ماه فعالیت 7 امتیاز

(با توجه به مستندات لازم از جمله سوابق بیمه فرد – در صورتی که فرد در شرکتهای دانش بنیان دیگر فعالیت داشته باشد صرفا 3.5 امتیاز برای سوابق گذشته در نظر گرفته خواهد شد)
عضویت در هیئت مدیرة شرکت دانش‌بنیانتا 100حداقل 9ماه و هرماه 4 امتیاز

(در مدت زمان مدیرعاملی اعضا امتیاز عضویت هیئت مدیره برای فرد محاسبه نمی شود)
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیانتا 150حداقل 9 ماه و هر ماه 6 امتیاز باشد

(مدت زمان مدیریت فرد بر اساس آگهی روزنامه رسمی می باشد)
عضو هیئت مؤسس شرکت دانش بنیان

تا 20اولین دورة تشکیل شرکت عضو باشد
شرکت دانش‌بنیان (محل کار)

تا 20هر 3 میلیارد ریال فروش 5 امتیاز
وضعیت تایید شرکت دانش بنیان-در صورتی که فرد در حال حاضر در یکی از شرکتهای دانش بنیان نوع یک فعال باشد 15 امتیاز
وضعیت تاهل و فرزند

-در صورت تاهل فرد متقاضی، 5 امتیاز و به ازای هر فرزند 10 امتیاز

مراحل اخذ امریه شرکت های دانش بنیان

مشمولان متقاضی امریه شرکت های دانش بنیان به منظور پذیرش امریه باید بر اساس مراحل زیر اقدام نمایند:

  • ارسال در خواست جذب شما توسط شرکت دانش بنیان باید در مهلت قانونی اعلام شده پیش از اعزام به خدمت انجام شود.
  • معرفی نامه خود را از شرکت دانش بنیان بگیرید.
  • به سامانه مورد نظر مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم مشخصات فردی، معرفی‌نامه مربوط را مطابق فرمت مشخص بارگزاری کنید.
  • اگر درخواست شما تایید شود باید اطلاعات تکمیلی مانند برگ اعزام و فرم اداری مربوط و … را نیز ارائه کنید.
  • در صورت تایید استعلام حراست، شما برای گذراندن دوره آموزشی به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی خواهد شد.
  • باید حتما دوره آموزشی را سپری کنید.
  • بعد از اینکه آموزشی تان تمام شد یگان خدمت شما را به معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و از آنجا به شرکت دانش بنیان معرفی می نماید.

مراحل اخذ امریه شرکت های دانش بنیان | باران مشاوره

میزان جذب امریه دانش بنیان در سال 1401

به دلیل سهمیه سالانه ای که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برای امریه دانش بنیان در نظر گرفته شده بود همه مشمولان نمی توانستند از این امریه استفاده نمایند. همین امر باعث شد تا با تلاش معاونت علمی ریاست جمهوری این امریه سالانه افزایش دو برابری پیدا کند.

در تاریخ 1401/04/21 رضا اسدی رییس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان گفت: با دو برابر شدن ظرفیت جذب سرباز در بخش امریه و جایگزین خدمت یکی از دغدغه های مهم دانش بنیان ها رفع شد.

ایشان در ادامه گفت یکی از دغدغه های اصلی شرکت های دانش بنیان نیروی انسانی است. در بسیاری از شرکت های دانش بنیان نیرو هایی از قبیل مدیرعامل، رییس هیئت مدیره و یا نیرو های دانشی شرکت با مسئله سربازی مواجه هستند و خروج آنها حتی برای مدت کم باعث آسیب جدی به این قبیل شرکت ها می شود.

ظرفیت پایین امریه دانش بنیان و طرح جایگزین خدمت در شرکت های دانش بنیان باعث شد بسیاری از شرکت ها نتوانند از این تسهیلات بهره مند شود. با پیگیری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری ستاد کل نیرو های مسلح توانستیم ظرفیت سالانه جذب این امریه را دو برابر کنیم .

واگذاری افراد دانش آموخته برتر به دانش بنیان ها از 200 نفر در سال به 400 نفر افزایش پیدا کرد و همچنین در واگذاری سرباز فناوری به صورت امریه از 750نفر در سال به 1500 نفر درسال افزایش ایجاد شد.

اگر در هر مرحله از بررسی متوجه شوند که شما اطلاعات غیر وافعی داده اید نه تنها از همه تسهیلات دانش بنیان محروم شده بلکه عدم صداقت شما به لحاظ حقوقی پيگيری خواهد شد

حقوق امریه دانش بنیان

علاوه بر هزینه های مربوط به حقوق و مزایا، بیمه (پایه، تکمیلی، بازنشستگی، حوادث)، هزینه آموزش، نظارت و سایر هزینه های مصوب بر عهده شرکتی است که از آن امریه گرفته اید. البته میزان حقوق دریافتی سربازان امریه مانند سایر سربازان است.

شرکت دانش بنیان همان ابتدا هزینه شما را بصورت چک پرداخت می کند. اگر شرکت از پرداخت هزینه ها خوداری کند سهمیه امریه اش از بین می رود و شما برای ادامه خدمت به مرکز معاونت علمی و فناوری ارجاع داده خواهید شد.

صدور کارت در امریه سرباز فناور

کارت پایان خدمت شما به شرطی صادر می شود که در هیچ یک از موارد زیر خللی وارد نشود.

  • ارائه گزارش توسط فرد و شرکت مربوطه به معاونت علمی و فناوری رییس جمهور.
  • ارسال تاییدیه از سوی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور به یگان خدمتی.
  • تسویه حساب و دریافت کارت پایان خدمت.

کسری خدمت سربازان امریه

کسری خدمت و امریه شرکت های دانش بنیان

استفاده از کسری خدمت برای همه سربازان امریه بلامانع است به شرطی که سازمان امریه گیرنده کسری خدمت را بپذیرد. امریه شرکت های دانش بنیان زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و یگان خدمتی نیز ارتش می باشد.

اگر متاهل هستید می توانید در طرح سرباز فناور از کسری خدمت فرزند بهره مند شوید. علاوه بر این برای گرفتن سایر کسری های سربازی نیز می توانید از معاونت علمی ریاست جمهوری و ارتش تاییده بگیرید. اگر این مراکز موافقت کنند کسری به شما تعلق می گیرد.

یکی از مهمترین مزایای امریه دانش بنیان این است که سرباز فناورها حتی می توانند تحت شرایط خاصی از پروژه کسری خدمت هم استفاده کنند.

قوانین امریه شرکت های دانش بنیان

  • محل خدمت و موضوع فعالیت شما در شرکت لازم است به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده باشد. هرگونه تغییر در این رابطه باید به طور رسمی به معاونت علمی و فناوری اطلاع رسانی شود.
  • شما باید در شرکت دانش بنیان مثل سایر اعضا کوشا و وظیفه شناس باشید در غیر این صورت شرکت می تواند با ارائه دلایل و مستندات شما را به معاونت علمی و قناوری معرفی کند.
  • شرکت دانش بنیان هر سه ماه یکبار باید گزارشی از شرح فعالیت و حضور شما (مرخصی استحقاقی، استعلاجی، مستندات پرداختی و … ) را به مرکز معاونت علمی و فناوری ارسال کند.
  • مرخصی استعلاجی و استحقاقی سرباز فناور مانند سایر سربازان امریه است و زیر نظر مقررات و بخشنامه های ابلاغی سوی ستاد کل نیروهای مسلح می باشد.
  • شرح فعالیت شما بر اساس “کاربرگ پیشنهادی فعالیت کارکنان وظیفه مامور” مشخص شده است و دورکاری، یا انجام کار خارج از فعالیت ممنوع است.

مشاوره امریه شرکت های دانش بنیان

مشاوره امریه دانش بنیان

فرایند اخذ امریه شرکت های دانش بنیان هم برای مشمولین و هم برای شرکت ها دارای پیچیدگی هایی می باشد. مشاوره امریه شرکت های دانش بنیان می تواند به شما در بهبود روند اخذ امریه کمک بسیاری کند.

شما می توانید علاوه بر شرکت های دانش بنیان برای امریه در سایر مراکز نیز اقدام کنید. مرکز مشاوره تلفنی باران به شماره تلفن 70703025 021 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان خواهد بود.

همچنین با مشاهده جدول زیر می توانید با شرایط برخی از بهترین مراکز امریه گیر سربازی آشنا شوید. 

ردیفنام سازمان یا وزارتخانهردیفنام سازمان یا وزارتخانه
1امریه آستان قدس رضوی2طرح سرباز سازندگی
3امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات4امریه وزارت دفاع
5امریه ستاد اجرایی فرمان امام(ره)6امریه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
7امریه سازمان ملی استاندارد8امریه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)
9امریه سازمان انرژی اتمی10امریه صدا و سیما
11امریه وزارت فرهنگ و ارشاد12امریه سپاه
13امریه وزارت راه و شهرسازی14امریه سرباز معلم
15امریه وزارت اقتصاد و دارایی16امریه وزارت نفت
17امریه وزارت کار18امریه وزارت نیرو
19امریه وزارت آموزش و پرورش20امریه وزارت بهداشت
21امریه وزارت صنعت، معدن و تجارت22 امریه وزارت ورزش و جوانان
23امریه وزارت جهاد کشاورزی24امریه صاایران
25امریه موسسه بیت الاحزان25امریه ریاست جمهوری
26امریه دانش بنیان27امریه وزارت علوم

پاسخ به سوالات نظام وظیفه | باران مشاوره 70703025 021

سوالات متداول امریه سرباز فناور


1) من سرباز فناور هستم آیا می توانم حین خدمت از کشور خارج شوم؟

مانند همه سربازها شما نیز شرایط خروج از کشور را دارید. اما برای خروج با محدودیت مواجه هستید و نمی توانید به هر دلیلی از کشور خارج شوید. اطلاعات تکمیلی را در خروج از کشور مشمولان و سربازان بخوانید.

2) من نیاز به تهیه گواهی اشتعال به خدمت دارم. اما شرکت با من همکاری نمی کند. تکلیفم چیست؟

تاییده خدمتی برای مراکز مختلف باید توسط یگان خدمتی صادر شود.

3) من می خواهم از طرح کار در شرکت دانش بنیان به جای سربازی استفاده کنم. آیا اجازه دور کاری هم دارم؟

خیر. یکی از اهداف سرباز فناور این است که انجام خدمت نظام وظیفه در محل شرکت باشد.

4) آیا سابقه بیمه برای امریه دانش بنیان ضروری است؟

بله. شما باید حداقل ماه های بیمه شده در شرکت را داشته باشید.

5) من دو ماه تا تاریخ اعزامم مانده است. آیا زمان کافی برای پذیرش امریه از دانش بنیان ها دارم؟

شما باید از ماه ها قبل از اعزام برای امریه اقدام می کردید. زمان اقدام برای امریه در آیین نامه مشخص شده است.

6) برادرم تازه یک شرکت ثبت کرده است. اگر دانش بنیان شود می توانم دز آنجا امریه شوم؟

هر شرکت دانش بنیانی سهمیه جذب امریه ندارد. همانطور که سرباز فناور شدن شرایط خاص دارد، شرکت های دانش بنیان هم تحت شرایطی می توانند امریه بگیرند.

7) من قبلا ایست خدمتی زدم و 7 ماه خدمت هستم. آیا می توانم امریه دانش بنیان بشوم؟

بله می توانید. البته باید ببینیم که سابقه قبلی خدمتی شما کجا بوده است.

8) چگونه حین خدمت به شرکت های دانش بنیان بروم و امریه بگیرم؟

در آیین نامه قید شده که بین زمان اقدام شما برای امریه و اعزمتان چند ماه باید حداقل فاصله وجود داشته باشد. پس حین خدمت نمی توانید امریه بگیرید مگر اینکه ایست خدمت بزنید.

9) چگونه می توانم فعالیت سرباز فناور در شرکتم را تغییر دهم؟

شما باید به طور رسمی با این موضوع را  به اطلاع معاونت علمی و فناوری رییس جمهور برسانید.

10) مرخصی سرباز فناور چقدر است؟

اگر سرباز فناور ها مجرد باشد 12 روز مرخصی می گیرد و متاهل ها 30 روز در هر سال مرخصی دارند.

شرایط امریه در شرکت های دانش بنیان چگونه است؟

مشمولان بر اساس اولویت هایی مثل زمان ثبت و نام و امتیازبندی اعلام شده در امریه دانش بنیان جذب خواهند شد.

تعداد سرباز فناور ها در شرکت دانش بنیان چقدر است؟

هر یک از شرکت های دانش بنیان می توانند نهایتا در هر سال شمسی 3 نیروی امریه جذب کنند.

سهمیه شرکت دانش بنیان برای امریه چگونه است؟

شرکت های دانش بنیان با محدودیت هایی در جذب تعداد سرباز فناور رو به رو هستند. این شرکت ها بر اساس دو روش زیر می توانند سرباز امریه بگیرند.

به ازای هر 10 نفر کارکنان شاغلِ تمام وقت در شرکت یک سرباز
جذب یک سرباز فناور به ازای هر شش میلیارد ریال فروش ساليانه

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

تعداد دیدگاه ها 8 تا
  1. مهدی :

    سلام
    توی بخش شرایط شرکت های دانش بنیان برای گرفتن سرباز گفتید که شرکت باید هر سه شرط رو داشته باشه در حالی که توی سایت شرکت های دانش بنیان گفته شده که داشتن یکی از این شرط ها کافیه.
    میخواستم بدونم به کدوم میشه اعتماد کرد؟

    1. باران مشاوره :

      یکی از سه شرط رو داشته باشه کفایت می کنه.

  2. مهدی :

    سلام
    اینکه باید بیمه شرکت دانش بنیان باشیم یعنی باید کارمند این شرکت ها باشیم و برای امریه اقدام کنیم

    1. باران مشاوره :

      سلام
      بله

  3. علی :

    با سلام شرط حضور 20 کارمند در شرکت دانش بنیان قطعی است ؟

    1. باران مشاوره :

      سلام.بله

  4. حسین :

    سلام وقت بخیر من مادروپدرم فوت کردن ..ایا من معافم یا نع ….و من پسر بزرگه هستم و سه تا برادر دارم از من کوچیک هستن

    1. باران مشاوره :

      حسین جان شما سوالتون رو در صفحه اشتباهی پرسیدین. سوالات این بخش از سایت رو مشاورینی پاسخ میدن که بر روی بحث امریه تسلط دارن. بهتون پیشنهاد می کنم از مشاوره تلفنی باران استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: