جذب سرباز هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی 1402

0 1,691

طبق قوانین جمهوری اسلامی هر فرد ذکور با ورود به سن 18 سال تمام مشمول خدمت سربازی می شود، اما با توجه به قوانین به مشمولان اجازه داده شده تا در صورت قبولی در دانشگاه به تحصیل بپردازند و بعد از کسب مدرک تحصیلی بالاتر خود را برای اعزام به خدمت سربازی معرفی نمایند.

با موافقت ستاد کل نیرو های مسلح به منظور بهره گیری از ظرفیت علمی مشمولان دارای تحصیلات عالی این دسته از مشمولان می توانند خدمت خود را در مراکز دانش بنیان، دانشگاه ها و یا وزرتخانه ها بگذرانند.

طبق توافق وزارت بهداشت با ستاد کل نیرو های مسلح، فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی می توانند خدمت خود را به صورت هیات علمی دانشگاه های علومی پزشکی مناطق محروم سراسر کشور بگذرانند اما ظرفیت محدود این امریه باعث شده شرایط خاصی را برای جذب متقاضیان در نظر بگیرند.

جذب سرباز هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی 1402

به گزارش باران مشاوره به نقل از ایسنا، بنابر اعلام مرکز جذب و امور اعضای هیات‌علمی و نخبگان وزارت بهداشت، سهمیه جذب سرباز هیات‌علمی ترجیحاً برای دانش‌آموختگان مقاطع تخصصی، فوق تخصصی، فلوشیپ و دکتری تخصصی Ph.D است.

همچنین اولویت توزیع و اعزام نیرو با مناطق کمتر توسعه‌یافته، مناطق محروم و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مناطق مرزی است.

شروط سرباز هیئت علمی

  1. نداشتن غیبت از خدمت نظام وظیفه
  2. فراغت از تحصیل و ثبت‌شده در سامانه دانش‌آموختگانن
  3. قبولی در آزمون بورد ( داشتن دانشنامه)
  4. داشتن مهلت یکساله پس از فراغت از تحصیل

نحوه ثبت نام سرباز هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی

متقاضیانی که خواهان حضور در دانشگاه‌های کمتر توسعه‌یافته هستند، می‌بایست اعلام نیاز خود را از آن دانشگاه دریافت کنند. دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور، نیاز خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام خواهند کرد و تصمیم‌گیری نهایی درباره موافقت با تقاضاهای وصول شده در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لیست سایر مراکز امریه گیر

ردیفنام سازمان یا وزارتخانهردیفنام سازمان یا وزارتخانه
1امریه آستان قدس رضوی2طرح سرباز سازندگی
3امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات4امریه وزارت دفاع
5امریه ستاد اجرایی فرمان امام(ره)6امریه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
7امریه سازمان ملی استاندارد8امریه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)
9امریه سازمان انرژی اتمی10امریه صدا و سیما
11امریه وزارت فرهنگ و ارشاد12امریه سپاه
13امریه وزارت راه و شهرسازی14امریه سرباز معلم
15امریه وزارت اقتصاد و دارایی16امریه وزارت نفت
17امریه وزارت کار18امریه وزارت نیرو
19امریه وزارت آموزش و پرورش20امریه وزارت بهداشت
21امریه وزارت صنعت، معدن و تجارت22 امریه وزارت ورزش و جوانان
23امریه وزارت جهاد کشاورزی24امریه صاایران
25امریه موسسه بیت الاحزان25امریه ریاست جمهوری
26امریه دانش بنیان27امریه وزارت علوم

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: