دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور 99 منتشر شد

0 1,016

از آن جا که به منظور حذف کنکور تصمیم گرفته شده است به تأثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو اهمیت بیشتر داده شود، برخی از دانشگاه ها مدت هاست این روند را در پیش گرفته اند. در این راستا معدل کتبی دیپلم به عنوان سوابق تحصیلی، شرط پذیرش در دانشگاه می شود تا نیاز نباشد داوطلب در کنکور شرکت کند.

پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی

به گزارش باران مشاوره به نقل از دانا، دفترچه جدید راهنمای ثبت نام برای داوطلبانی که قصد شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی را دارند، مهر ماه 1399 انتشار یافت.

با توجه به مصوبه جلسه ۲۴ تیرماه ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو زمانبندی جدید ثبت نام و اعلام نتایج پذیرش در رشته های با سوابق تحصیلی برای تمامی زیرنظام های آموزشی اعلام شد.

ثبت نام و انتخاب رشته به منظور گزینش در رشته های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی یعنی معدل کتبی دیپلم انجام می شود، برای تمام دوره های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی، از 5 مرداد ماه 1399 آغاز می شود.

شما می توانید دفترچه انتخاب رشته کنکور سال 99 _ بر اساس سوابق تحصیلی را دانلود نمایید.

ثبت نام اینترنتی پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی

ثبت نام و انتخاب رشته رشته های تحصیلی پذیرش با سوابق تحصیلی یعنی معدل کتبی دیپلم فقط به صورت اینترنتی انجام می شود. متقاضیان فرصت دارند در بازه زمانی روز یکشنبه 5 مردادماه 99 تا روز یکشنبه 2 شهریورماه 99 برای این امر اقدام کنند.

نسخه جدید دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش با سوابق تحصیلی یعنی معدل کتبی دیپلم را پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش از چهارشنبه اول مردادماه 99 منتشر می کند. این دفترچه در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قابل دریافت است.

آخرین اخبار کنکور را در باران مشاوره پیگیری کنید.

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش

همه داوطلبان و متقاضیان می توانند براساس ضوابط و شرایطی که در این دفترچه راهنما درج شده است، برای پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی یعنی معدل کتبی دیپلم در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اقدام کنند.

آن ها می توانند در روزهای 5 مرداد تا 2 شهریورماه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه کنند. ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) صرفاً به روش اینترنتی انجام می گیرد.

قابل ذکر است که نسخه های قبلی دفترچه راهنمای ثبت نام که در تاریخ های 8 بهمن 98 و 18 فروردین 99 در سایت سازمان سنجش قرار گرفته بود، نامعتبر و غیرقابل استفاده است.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: