بخشودگی مشمولان غایب در استان کرمانشاه

0 1,001

پسران در شرایط سنی خاص در صورتی که دلیل قانونی برای معافیت نداشته باشند، مشمول خدمت سربازی می شوند و باید خود را برای اعزام معرفی کنند. آنان می توانند با معرفی به موقع خود، از غیبت سربازی و محرومیت های اجتماعی بعد از آن رهایی یابند.

مشمولان غایب با محرومیت های اجتماعی مواجه می شوند

به گزارش باران مشاوره به نقل از تابناک کرمانشاه، محرومیت های اجتماعی مطابق ماده 10 قانون شامل حال آن دسته از مشمولان غایب که وضعیت خدمت خود را مشخص نکرده اند، می شود. محرومیت ها ار این قرارند:

  • عدم امکان ادامه تحصیل در دانشگاه
  •  از دست دادن معافیت کفالت
  • از دست دادن تسهیلات بانکی
  • ممنوعیت خروج از کشور

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: اگر مشمولان غایب خود را معرفی کنند تمهیداتی برای آنها در نظر گرفته می شود و می توانند در محل زندگی خود خدمت کنند و اگر در طول خدمت غیبت نکنند، برای بخشودگی به مراتب بالاتر معرفی می شوند.

به کار گیرندگان مشمولان غایب مجازات می شوند

در صورتی که اصناف و ادارات مختلف مشمولین غایب را به کار بگیرند، مطابق ماده 63 مکرر قانون نظام وظیفه از سوی مراجع قضایی بار اول 13 میلیون تومان جریمه می شوند. اگر قانون شکنی را تکرار کنند برای بار دوم و سوم جریمه های دو و سه برابر شامل حال آنان می شود.

وی افزود: محرومیت های اجتماعی که مشمولان غایب با آن مواجه خواهند شد این مواردند:

  • از شرکت در آموزش رانندگی و اخذ گواهینامه محروم می شوند.
  • از کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن های قانونی محروم می شوند.
  • ثبت هرگونه نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی برای آنان غیر ممکن است.
  • دریافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی و استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت) و شرکت های دولتی برای آنان غیر ممکن است.

مشمولین باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند

با توجه به شیوع کرونا و اعزام مشمولین در اول و سوم هر ماه، مشمولین باید پروتکل های بهداشتی اعم از کوتاه کردن مو، همراه داشتن ماسک و دستکش را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: مشمولین قبل از اعزام به خدمت باید توسط بهداری استان مورد تست غربالگری قرار بگیرند. پادگان ها نیز موظف هستند به محض ورود، آنان را مورد معاینه قرار دهند. دوره آموزشی با توجه به شیوع کرنا از دو ماه به یک ماه کاهش یافته است.

اعمال معافیت تک فرزندی همراه با شرایط دیگر

معافیت تک فرزندی در صورتی اعمال می شود که با شرایط دیگر از جمله سرپرست بودن و کهولت سن پدر همراه باشد. برای مشمولان متأهل غایب به ازای هر فرزند سه ماه کسر خدمت در نظر گرفته می شود.

ضروری است پاسگاه ها، کلانتری ها، آگاهی و … از مراجعین کارت پایان خدمت درخواست کنند. اگر فردی بدون کارت پایان خدمت مرتکب جرم شده باشد، علاوه بر جرم مرتکب شده ذیل پرونده او غیبت از سربازی نیز درج خواهد شد.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: