جزئیات تعویق اعزام به خدمت سربازی مشمولان ساکن در مناطق سیل زده اعلام شد

مشمولان مناطق سیل زده چگونه خدمتشان را عقب بیندازند؟

0 772

با توجه به بروز سیل در برخی از استان های کشور بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح مشمولان ساکن در مناطق سیل زده از تسهیلاتی بهره مند می شوند. تسهیلات سربازی برای مشمولان ساکن در مناطق سیل زده به دو شکل تعویق اعزام به خدمت و مرخصی اضطراری به سربازان می باشد. در ادامه به جزئیات این تسهیلات از زبان سردار کمالی توجه کنید.

چگونگی تعویق اعزام به خدمت سربازی مشمولان ساکن در مناطق سیل زده

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص نگرانی های مشمولان سربازی ساکن در مناطق سیل زده گفت: ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به وضعیت مناطق سیل زده مشخص کرده است که کدام مشمولان می توانند برای تعویق اعزام به خدمتشان اقدام کنند. برخی از سربازان نیز می توانند از مرخصی اضطراری استفاده نمایند.

فرمانده های یگان های مناطق سیل زده اختیار مرخصی دادن دارند

سردار کمالی گفت:از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به سازمان وظیفه عمومی ناجا اختیاراتی داده شده است که بتوانند تسهیلات لازم برای اعزام مشمولان به سربازی را در نظر بگیرند. از سوی دیگر به فرماندهان یگان های مناطق سیل زده نیز این اختیار را داده ایم تا در خصوص مرخصی مورد نیاز سربازان ساکن در این مناطق تصمیم گیری نمایند. با توجه به وضعیت سیل در استان خوزستان تصمیم بر این شد تا پس از جمع بندی نهایی و پیگیری های نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در این استان، اسامی مناطقی که می توانند از تسهیلات نظام وظیفه استفاده کنند اعلام خواهد شد.

چه جاهایی شامل مناطق سیل زده می شود

سردار کمالی تاکید کرد که این تسهیلات فقط شامل مشمولانی می شود که ساکن در مناطق سیل زده باشند و شامل مشمولان کل استان نمی شود. مشمولانی که ساکن در استان های درگیر سیل هستند اما منطقه سکونتشان درگیر سیل نبوده نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چناچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ticker_background=”#fe8989″ ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

تعویق اعزام به خدمت به معنای کسری خدمت نیست

سردار کمالی در پاسخ به این ابهام که تعویق دو ماهه اعزام به خدمت این مشمولان مبنی بر کسر خدمت باشد نیز گفت: منظور از تعویق اعزام به خدمت این است که این افراد بتوانند به مشکلات ناشی از سیل بپردازند و تاریخ اعزامشان به تاخیر می افتد. مشمولان ساکن در مناطق سیل زده کسری خدمت بابت سیل ندارند و فقط با تاخیر به خدمت سربازی اعزام می شوند. مدت خدمت سربازی این دسته از مشمولان تابع قوانین سربازی می باشد و هیچ تغییری نکرده است.

سردار کمالی در پایان از سربازان و نیروهایی که بصورت داوطلبانه در مناطق سیل زده حضور داشتند و اقداماتی فراتر از وظایقشان انجام دادند قدردانی کرد.

  • شما می توانید آخرین اخبار سربازی در سایت باران مشاوره دنبال کنید.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: