تعیین مهلت برای مشمولان کنکور 99

2 2,208

بیماری کرونا باعث ایجاد تغییراتی در تقویم آموزشی کشور شد که یکی از مهمترین آنها تغییر زمان برگزاری آزمون های سراسری و کنکور بود. تعویق کنکور باعث شد تا بعضی از دانش آموزان پسر با مشکل اتمام معافیت تحصیلی مواجه شوند.

همانطور که می دانید شرط ادامه تحصیل در دانشگاه عدم داشتن غیبت از سربازی است. این روزها دانش آموزان بسیار پیگیر رفع مشکل کنکور و غیبت سربازی هستند.

سازمان های مربوطه در روز های قبل رایزنی هایی برای رفع این مشکل انجام داده بودند که سرانجام امروز تصمیم نهایی گرفته شد.

تمدید مهلت اعزام برای کمک به کنکوری ها

به گزارش باران مشاوره به نقل از ایلنا، از آن جا که تاریخ برگزاری کنکور سراسری به تعویق افتاده و تعدادی از دانش آموزان را دچار مشکل کرده است، ستادکل نیروهای مسلح در اطلاعیه ای به منظور کمک به این مشمولین مهلت اعزام به خدمت آنان را تمدید کرد.

این مشمولین که از خرداد 98 تا زمان این اطلاعیه دیپلم خود را دریافت نکرده اند و مهلت یک ساله آن ها به اتمام رسیده است، مجاز به شرکت در کنکور سراسری هستند.

زمان معرفی به سربازی برای کنکورهای 99

بر اساس اعلام مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح همه مشمولین وظیفه که در سال ۱۳۹۸ دیپلم خود را دریافت کرده اند و مهلت معرفی آنان برای خدمت وظیفه عمومی تمام شده است، مجاز به شرکت در کنکور سراسری هستند. مهلت اعزام به خدمت این افراد تا یک هفته بعد از آزمون سراسری تمدید شده است.

این مشمولین باید حداکثر یک هفته بعد از شرکت در آزمون سراسری به پلیس +۱۰مراجعه، با تشکیل پرونده خود را برای اعزام معرفی کنند.

مهلت تشکیل پرونده برای جلوگیری از غیبت سربازی

مشمولین ذکر شده بعد از اعلام نتایج نهایی سازمان سنجش در صورتی که در کنکور سراسری پذیرفته شده باشند، قبل از این که ترم تحصیلی آغاز شود، مطابق قانون خدمت وظیفه عمومی قبل از شروع ترم تحصیلی از خدمت سربازی ترخیص می شوند تا به تحصیل بپردازند.

مشمولین در نظر داشته باشند اگر حداکثر یک هفته بعد از کنکور سراسری برای تشکیل پرونده اعزام به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نکنند، در صورتی که کنکور هم پذیرفته شوند، نمی توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند و به دانشگاه راه یابند.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Tahsili”]

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

تعداد دیدگاه ها 2 تا
  1. سهیل :

    سلام من متولد 79 هستم و اردیبهشت معافیت تحصیلی من تموم شده و 20 سالگیم به پایان رسید من خرداد 98 فارغ‌التحصیل دیپلم شدم میخاستم بدونم که آیا واسم غیبت ثبت شده خیلی ممنون میشم پاسخ بدید

    1. باران مشاوره :

      سهیل جان این موارد را باید از طریق پلیس +10 پیگیری کنید. گفته اند متولدین 80 به بعد برای کنکور فرصت دارند. تا یک هفته پس از کنکور باید کارهای سربازی شان را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: