توجیه غیبت مددجویان ماده 6 بهزیستی

راه های توجیه غیبت سربازی برای مددجویان ماده شش بهزیستی چیست؟

82 8,046

در قوانین نظام وظیفه، ماده ای تحت عنوان توجیه غیبت سربازی وجود دارد که بسیاری از مشمولان از این موضوع بی اطلاع هستند. تمامی مشمولان سربازی می توانند با استفاده از توجیه غیبت سربازی، غیبت خود را موجه کنند. مشمولانی که جز مددجویان بهزیستی هستند نیز می توانند با استفاده از بند توجیه غیبت مددجویان ماده 6 بهزیستی، غیبت سربازی خود را توجیه کنند.

بر اساس ماده 6 بهزیستی، مشمولانی که اعضای خانوادشان تحت پوشش بهزیستی باشند، نسبت به مشمولان عادی از تسهیلات نظام وظیفه با شرایط بهتری بهره مند می شوند. همچنین با توجه به این موضوع، توجیه غیبت مددجویان بهزیستی از خدمت سربازی در ماده 6 بهزیستی پیش بینی شده است و از آن به عنوان بند توجیه غیبت مددجویان ماده 6 بهزیستی یاد می شود. بنابراین شرایط توجیه غیبت سربازی مشمولان ماده 6 بهزیستی نسبت به سایرین کمی راحت تر است.

شرایط توجیه غیبت مددجویان ماده 6 بهزیستی

در صورتی که اعضای خانواده مشمول تحت پوشش بهزیستی باشند مشمول می تواند در حالات زیر، غیبت خود را موجه کند و از تسهیلات نظام وظیفه مانند کسری خدمت سربازی و معافیت سربازی و … بهره مند شود.

فوت شدن پدر مادر مشمول تحت پوشش بهزیستی

  • اگر پدر یا برادر مشمول به علت بیماری فوت کند، این اتفاق می تواند تحت شرایطی منجر به غیبت فرد مشمول از خدمت سربازی شود. البته توجیه پذیر بودن غیبت به شرطی است که قبل از اینکه مشمول خدمت سربازی شود، بیماری پدر یا برادرش شروع شده باشد و همچنین بیماری فرد مذکور در طول غیبت ادامه داشته باشد. این امر باید به توسط شورای پزشکی تایید شود.

نقص عضو پدر یا برادر مشمول تحت پوشش بهزیستی

  • اگر پدر یا برادر فرد مشمول دچار بیماری نقص عضو گردد، ممکن است فرد مشمول به علت مراقبت از بیمار از خدمت سربازی غیبت کند. در صورتی که شروع بیماری و نیاز به مراقبت، مربوط به قبل از غیبت بوده و  این مراقبت ها در طول مدت غیبت مشمول نیز استمرار داشته باشد، غیبت سربازی توجیه پذیر است. این امر باید توسط شورای پزشکی تایید شود.
[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توجیه غیبت مددجویان ماده 6 بهزیستی همین حالا با مرکز مشاوره تلفنی باران به شماره 70703025 021 تماس حاصل نمایید.” ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

طلاق غیابی مادر مشمول تحت پوشش بهزیستی

  • طلاق غیابی مادر مشمول به خاطر روابط با پدر خانواده نیز می تواند غیبت سربازی را توجیه کند. از دلایل طلاق غیابی می توان به حبس، مفقودالاثر بودن، اعتیاد شدید، بی مبالاتی پدر و موارد مشابه آن اشاره کرد. در این حالت اگر فرد مشمول قبل از دوران غیبت از سربازی و در طول مدت غیبت عملاً سرپرستی خانواده را بر عهده داشته باشد، غیبتش توجیه پذیر خواهد بود . بدیهی است که مدارک مستدل مشمول باید به تایید مراجع ذی صلاح برسد.

مشمولان غایب بخوانند: نحوه بخشش غیبت و اضافه خدمت

 معلولیت اعضای درجه یک خانواده مشمول تحت پوشش بهزیستی

  • در موادری که تاریخ معلولیت اعضای درجه یک خانواده قبل از ورود به مرحله غیبت مشمولین اتفاق افتاده باشد فرد مشمول می تواند از خدمت سربازی غیبت موجه داشته باشد.

شرایط خاص برای توجیه غیبت مشمول تحت پوشش بهزیستی

  • اگر مشمول دلیل موجهی برای غیبت نداشته باشد، اما به دلیل به وجود آمدن شرایط خاصی برای خانواده اش، در حال حاضر قادر به اعزام به خدمت نظام وظیفه نباشد، می تواند از بند توجیه غیبت مددجویان ماده 6 بهزیستی استفاده کند. غیبت او برای استفاده از معافیت ماده 6 بهزیستی در موارد زیر موجه می گردد:

برای اطلاع از نحوه اخذ این معافیت، مقاله معافیت ماده 6 بهزیستی را ختما بخوانید.

  1.  در خصوص کفالت سربازی، موضوع بند 7 ماده 44 قانون در مورد مشمولی است که همسرش فوت شده و فرزند یا فرزندانش دارای شرایطی خاصی هستند. میزان بخشودگی غیبت بستگی به تعداد فرزندان دارد. با توجه به تعداد فرزندان بین سه الی 8 سال غیبت موجه می شود.
  2. در در بند 7 ماده 44 قانون نظام وظیفه به مشمولی که همسرش بعد از ازدواج معلول شده باشد نیز اشاره شده است. تحت شرایط خاصی غیبت این مشمولان از خدمت سربازی نیز توجیه می شود. با توجه به میزان معلولیت همسر بین دو الی پنج سال غیبت موجه می شود.
  3. در مواردی که پدر یا مادر یا برادران و خواهران فرد مشمول به دلیل بیماری شدید یا معلولیت نیازمند به مراقب باشند و فرد مشمول نیز یگانه مراقب آنان باشد، حداکثر تا 5 سال غیبت قابل توجیه است.

مشاوره توجیه غیبت مددجویان ماده 6 بهزیستی

با توجه به پیچیدگی های موجود در قوانین، شاید بسیاری از ما برای انجام امور اجتماعی و راهکارهای قانونی برای  حل مشکلات، دچار سردرگمی شویم. قوانین نظام وظیفه نیز شامل این موارد است. پس لازم است قبل از هر اقدامی با مشاورین متخصص و آگاه در زمینه قوانین نظام وظیفه مشورت نماییم. اگر دارای غیبت سربازی هستید پیشنهاد می کنیم با مشاورین مجرب در گروه مشاوران باران به شماره تلفن 70703025 021 تماس حاصل کرده تا در زمینه موجه نمودن غیبت سربازی شما راهکار مناسب را ارائه نمایند.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

تعداد دیدگاه ها 82 تا
  1. مجید :

    سلام بنده از طریق ماده 6 بهزیستی 3 سال پیش میتوانستم معافیت بگیرم ولی بدلیل عدم اطلاع از معافیت با این ماده نزدیک به 3 سال است که غیبت دارم. ایا میتوانم با این غیبت معاف شوم؟

    1. باران مشاوره :

      سابقه به سوال شما جواب دادیم لطفا از پرسش تکراری پرهیز کنین

  2. حسین قاسمی :

    سلام وقت بخیر
    بنده متولد ۱۳۸۳/۶/۱۶ هستم و شرایط معافیت از طریق کمیته و مریضیه پدرم رو دارم اما در زمانی که ۱۸ سالم بود رفتم سراغ معافیتم ولی شخصی که در کمیته امداد مدد جوی مان بود گفت به ما هیچ ربطی ندارد اصلا بهتره از کمیته امداد اقدام نکنید. حالا که ۱۹ سال و ۶ ماهمه متوجه شدم که ایشون منو فقط پیچونده و حالا هم که اقدام میکنم میگن که شما غیبت دارید. بنظر شما چیکار باید کنم لطفا منو راهنمای کنبد واقعا ممنون میشم

    1. باران مشاوره :

      حسین جان باید برای توجیه غیبت اقدام کنی. بهتره از خطوط مشاوره استفاده کنی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: