خدمت سربازی مشمولان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر

سردار کمالی جزئیات خدمت سربازی مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی را اعلام کرد

0 18,780

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح :

با هدف افزایش مهارت سربازهای وظیفه با تحصیلات لیسانس و بالاتر، از طرف ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری تا آخر سال 97 نزدیک به دو هزار نفر از مشمولان دارای شرایط، به شرکت های دانش بنیان معرفی خواهند شد.

معرفی مشمولان نظام وظیفه به شرکت های دانش بنیان در سه گروه انجام می شود. گروه اول محققان هستند که تاکنون حدود 100 نفر به شکل آزمایشی به شرکت های دانش بنیان گردیده اند. بهره گیری از مشمولان محقق در شرکت های دانش بنیان، رویکرد جدید خدمت سربازی است. یعنی دانشجویان محصل در مقطع فوق لیسانس یا فارغ التحصیلان مقاطع بالاتر می توانند به واسطه شرکت های دانش بنیان پروژه سربازی دریافت کنند و پس از بررسی پروژه آنان توسط کمیته ارزیابی، مقدار کسر خدمت آنان مشخص می شود.

برای اخذ کسری از طریق پروژه مقاله اخذ پروژه کسری خدمت را از دست ندهید

گروه دوم اعضای تاثیرگذار و کلیدی در شرکت های دانش بنیان هستند که بر اساس تفاهم های انجام شده به صورت آزمایشی، حدود 500 نفراز مشمولان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر به شرکت های دانش بنیان اختصاص یافته اند. این مشمولان می توانند خدمت سربازی خود را به مدت 24 ماه در این شرکت ها طی کنند.

برای گروه سوم نیز با موافقت رهبر شرایطی ایجاد کردیم که سربازهای وظیفه متخصص دارای مدرک لیسانس و بالاتر، بتوانند 6 ماه آخر خدمت سربازی خود را در شرکت های دانش بنیان سپری کنند. ضوابط اجرایی این طرح از طرف ستاد کل در حال آماده سازی و ابلاغ است. مدت خدمت سربازی این دسته از مشمولان متناسب با محل خدمت قبلی فرد است. یعنی اگر سرباز امریه بوده، 24 ماه و اگر به عنوان سرباز عادی در نیروهای مسلح خدمت می کند، 21 ماه خواهد بود.

مشمولان واجد شرایط و متقاضی برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط این طرح و ثبت نام باید به سایت معاونت علمی ریاست جمهوری (سینا) مراجعه نمایند.

صدور گواهینامه اشتغال به کار برای سربازها

سردار کمالی در ادامه بیان کرد: سربازهایی که دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و پایین تر هستند نیز با همکاری سازمان فنی و حرفه ای کشور در رشته های مختلف مهارت می آموزند. پیشتر نیز خبری در ارتباط با آموزش فنی و حرفه ای برای افزایش مهارت سربازها منتشر شده بود.

تمام تلاشمان این است که تا پایان امسال برای سربازهای وظیفه علاوه بر کارت پایان خدمت و گواهینامه مهارت آموزی، گواهینامه جدیدی با عنوان گواهی اشتغال به کار صادر شود که شناسه ای از سابقه خدمتی فرد خواهد بود.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چناچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ticker_background=”#fe8989″ ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

تعویق تاریخ اعزام به خدمت مشمولان پروژه های تحقیقاتی

سردار کمالی در ادامه در خصوص جزئیات انجام پروژه های تحقیقاتی خدمت سربازی اینگونه گفت:

فارغ التحصیلان دانشگاه ها از تاریخ فراغت از تحصیل، به مدت یک سال فرصت دارند تا نسبت به مشخص کردن وضعیت خدمت سربازی خود اقدام کنند. مشمولانی که متقاضی گذراندن خدمت سربازی در شرکت های دانش بنیان هستند، باید حداکثر 4 ماه قبل از اتمام مهلت یک ساله خود برای ثبت نام در شرکت های دانش بنیان یا دریافت پروژه تحقیقاتی اقدام کنند.

اگر در حین انجام پروژه خدمت سربازی، زمان معرفی به نظام وظیفه جهت تعیین تکلیف سربازی مشمول رسیده باشد، باید از طریق نیروی به کارگیرنده، حداکثر تا 6 ماه اعزام به خدمت خود را تمدید نمایند. مشمولانی که به نهاد غیر نظامی جهت خدمت سربازی یا انجام پروژه واگذار می شوند، از طریق یکی از نیروهای ارتش، سپاه یا ناجا مامور هستند و هیچ یک از نهادهای غیر نظامی نمی توانند کارت پایان خدمت را صادر کنند.

در خصوص امریه، نهاد مربوطه در سه ماهه آخر خدمت فرد مشمول، گزارشی به سازمان آموزش دهنده ارسال می کند و سازمان آموزش دهنده از طریق سامانه وظیفه عمومی برای فرد مشمول تقاضای صدور کارت پایان خدمت می نماید. در نهایت کارت پایان خدمت سربازی فرد مشمول توسط سازمان نظام وظیفه عمومی صادر می شود. تمام مشمولانی که در شرکت های دانش بنیان بکارگیری می شوند، باید دوره آموزش مقدماتی را سپری کنند.

مشمولانی که پروژه تحقیقاتی سربازی دریافت کرده اند در صورتی که پروژه تحقیقاتی، کل مدت خدمت سربازی یعنی 19 ماه را پوشش دهد؛ بعد از پایان پروژه و گذراندن دوره آموزشی سربازی، جهت صدور کارت پایان خدمت معرفی می شوند. البته بیشتر پروژه های تحقیقاتی مشمولان کمتر از 19 ماه است که این گروه از مشمولان با پایان پروژه، آموزش نظامی می بینند و مدت باقیمانده را در همان جایی که پروژه را انجام داده اند به خدمت سربازی می پردازند.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: