دستاوردهای سازمان نظام وظیفه عمومی

سخن سردار بهرام نوروزی درباره عملکرد سازمان نظام وظیفه عمومی

0 958

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار بهرام نوروزی رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نگاهی به عملکرد گذشته وظیفه عمومی و مقایسه آن با امروز، بیانگر تحولی است که این سازمان آن را تجربه کرده است.

دستاوردهای سازمان نظام وظیفه عمومی

سردار نوروزی بیان کرد: در سال 1363 قانون وظیفه عمومی تصویب شد. پس از بررسی های کارشناسانه و با رویکرد اصلاحی و حمایتی در سال 1390 مواردی از این قانون اصلاح و گردید. همچنین با بازنگری قوانین و مقررات مربوط به معافیت های پزشکی، کفالت و.. این قوانین جامع تر و مشمولان بدون نگرانی و با آرامش بیشتر توانستند دوران خدمت سربازی را طی کنند.

سردار نوروزی گفت: پس از گذشت سیری از تحولات، رسیدگی به امور وظیفه عمومی به نیروی انتظامی واگذار گردید. با توجه به ضرورت و نیاز جامعه، وظیفه عمومی از اداره به معاونت وظیفه عمومی تغییر یافت. پس از تحولات اساسی، از سال 1381 سازمان وظیفه عمومی ناجا با ساختاری متفاوت به شکل گرفت.

برای اطلعات بیشتر با خدمت سربازی و معافیت های خدمت می توانید مقله خدمت سربازی نظام وظیفه را بخوانید.

نحوه فراخوان و اعزام مشمولان

رئیس سازمان وظیفه عمومی در ادامه گفت: در خصوص روش های فراخوان و توزیع سربازان به مراکز آموزشی، توجه ویژه ای شده است. به گونه ای که مشمولان به صورت اختیاری و داوطلبانه در مهلت معرفی، وضعیت خدمتی خود را مشخص می کنند و براساس نیاز نیرو های مسلح و مولفه های فردی در یگان های مختلف توزیع می شوند. با هدف خوشایندسازی محیط خدمت سربازی، توجه ویژه ای به محل اسکان و استراحت سربازان صورت گرفته و کیفیت غذایی سربازان نیز بهبود یافته است.

خدمت سربازی مشمولان متاهل

سردار نوروزی در ادامه خاطر نشان کرد: سربازان و عائله تحت تکفل ایشان در طول مدت خدمت سربازی؛ تحت پوشش بیمه نیرو های مسلح هستند. بعد از اتمام مدت سربازی نیز می توانند از دو سال سابقه کار و بیمه بازنشستگی بهره مند شوند. همچنین تسهیلاتی برای سربازان متاهل و دارای فرزند در نظر گرفته شده است، این گروه از مشمولان بعد از گذراندن دوره آموزشی، در محل سکونت همسر خود به به خدمت اعزام می شوند. در صورت دارا بودن فرزند، به ازای هر فرزند، مدت سه ماه از مدت خدمت سربازی آنان کسر می شود. همچنین سربازان مجرد نیز در صورت امکان در فاصله 300 کیلومتری محل سکونت خود به انجام خدمت سربازی می پردازند.

اهداف سازمان نظام وظیفه

سردار نوروزی در ادامه در خصوص اهداف سازمان نظام وظیفه گفت: توانسته ایم با ایجاد سامانه ثبت رزومه تخصصی مشمولان متقاضی اعزام به خدمت سربازی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)، از توانایی های سربازها در عرصه های مختلف مانند علمی، دفاعی، امنیتی، انتظامی و… استفاده بهینه کنیم.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: تمرکز زدایی در ارائه خدمات به مشمولان، واگذاری برخی اختیارات به وظیفه عمومی استان ها و برقراری ارتباط سیستمی با سامانه نیرو های مسلح، تاثیر زیادی در تسریع رسیدگی به درخواست های مشمولان داشت.

انجام امور نظام وظیفه در دفاتر پلیس+10

سردار بهرام نوروزی رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا خاطر نشان کرد: با ایجاد زیرساخت های لازم، ثبت 26 مورد از امور وظیفه عمومی ازجمله ثبت درخواست اعزام به خدمت سربازی و انواع معافیت های سربازی، تمدید و تعجیل تاریخ اعزام به خدمت سربازی، اصالت کارت های نظام وظیفه، توجیه غیبت سربازی، چاپ برگ آماده به خدمت سربازی، اصلاح نشانی محل سکونت و …، در سراسر کشور به دفاتر خدمات الکترونیکی نیروی انتظامی (پلیس+10) واگذار شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین در خصوص کاهش مراجعات حضوری به سازمان نظام وظیفه گفت: بازنگری فرآیند انواع معافیت های سربازی، به کارگیری پزشکان معتمد برای معاینه اولیه مشمولان و ارتباط سیستمی پزشکان مربوطه با دفاتر (پلیس+10)، ایجاد ارتباط سیستمی با ثبت احوال و…، تاثیر بلسیاری در سرعت بخشی به رسیدگی به درخواست های مشمولان داشته است.

هوشمند سازی کارت های نظام وظیفه

با تعویض و هوشمندسازی کارت های پایان خدمت و معافیت سربازی توانسته ایم ظاهر کارت ها را در تمامی نیرو های مسلح یکسان نماییم. همچنین از هرگونه امکان جعل و… پیشگیری و با ایجاد بانک اطلاعاتی در سامانه وظیفه عمومی؛ امکان استعلام کارت ها از طریق دفاترپلیس +10 در سراسر کشور فراهم گردیده است.

حتما بخوانید: انواع کارت پایان خدمت

سامانه اینترنتی صدور مجوز خروج از کشور

سردار نوروزی در ادمه در خصوص راه اندازی سامانه اینترنتی مجوز خروج از کشور گفت: در راستای افزایش کیفیت خدمات، تسهیل و تسریع در رسیدگی به امور مربوط به وظیفه عمومی، این امکان فراهم شده است که تمامی مشمولان درخواست های خروج از کشور خود را به صورت اینترنتی، از طریق درگاه خدمات الکترونیک انتظامی www.epolice.ir ثبت نمایند.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: