سربازان 40 درصد توان نظامی کشور هستند

سردار کیومرث عزیزی درباره اهمیت خدمت سربازی اینگونه بیان کرد

0 662

دوران خدمت سربازی از مهمترین دوران زندگی هر جوان ایرانی است. در کشور ما مانند برخی از کشورها خدمت سربازی اجباری می باشد. اما دلیل اجباری بودن خدمت سربازی در کشور چیست؟

همچنین بخوانید: دوره آموزشی خدمت سربازی

لزوم خدمت سربازی در کشور

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار کیومرث عزیزی، فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: در بسیاری از کشورها که نیروهای مسلح توان لازم جهت مقابله با تهدیدها را ندارند، از توان سربازان استفاده می کنند. حتی در بعضی از کشورها خدمت سربازی تا 7 سال زمان می برد. ایران با توجه به وسعت و طول مرزها بالغ بر ۸۷۰۰ کیلومتر مرز آبی و خاکی و با وجود 15 کشور همسایه، کشوری استثنایی در جهان به محسوب می شود.

سردار کیومرث عزیزی بیان کرد: با توجه به وسعت سرزمینی، جمعیت و تهدیدات دشمنان لازم است که نیروهای مسلح قوی در اختیار داشته باشیم تا از امنیت داخلی، منطقه ای و بین المللی با قاطعیت حفاظت و حراست نماییم. بخشی از تامین امنیت به واسطه حضور سربازان وظیفه انجام می شود.

سربازان 40 درصد توان نظامی کشور هستند

سردار کیومرث عزیزی در ادامه گفت: بیشتر از ۴۰ درصد توان نیروهای مسلح کشور به وسیله سربازان وظیفه تامین می گردد. بسیاری از شرح وظایف نیروهای مسلح شامل امور و اقدامات سخت و دشوار توسط سربازان وظیفه انجام می شود. زیرا انجام برخی از امور نیازمند به شور، توان و روحیه جوانی است که در وجود سربازان وظیفه این توانمندی وجود دارد.

سردار عزیزی با بیان اینکه مشارکت مردم در راستای ایجاد و حفظ امنیت یکی از اهداف راهبردی نیروی انتظامی است، افزود: بالاترین نماد مشارکت این است که خود فرد در بحث امنیت و تامین و حفظ آن اقدام کند.  سربازها با اعلام آمادگی و پذیرفتن همه قید و بندهای یگان نظامی و خانواده سربازها نیز که در خصوص خدمت سربازی فرزندان خود رضایت دادند، نمادی از تحقق این مشارکت می باشند.

همچنین بخوانید: میزان حقوق سربازان

در حال حاضر خدمت در نیروهای مسلح مخصوصا در نیروی انتظامی با وجود اینکه در مرزها تهدید و جنگی وجود ندارد، نسبت به دیگر قوای نظامی سختتر است. امروز در پادگان ها و یگان های نظامی در کنار همه سختی ها و دوری از خانواده، سربازان نیروی انتظامی سخت ترین و حساس ترین خدمت را به دلیل گستردگی، تنوع و ریسک پذیری ماموریت ها به انجام رسانده اند.

سردار عزیزی ادامه داد: برقراری امنیت مانند تمامی امور دیگر هزینه دارد. شاید نیروی انتظامی ظرف 20 روز گذشته تعدادی شهید داده است که در قالب هزینه های افتخاری توسط افراد پذیرفته می شود.

همچنین بخوانید: دفترچه اعزام به سربازی

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چناچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ticker_background=”#fe8989″ ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: