بخشش مجازات حبس سربازان فراری به مناسبت روز مرد در سال 99

به مناسبت میلاد امام علی (ع) حبس سربازی فراری ها بخشیده شد

6 2,024

ممکن است بسیاری از مشمولان خدمت سربازی برای رفتن به خدمت به هر دلیل اقدام نکرده و غیبت خورده باشند. تعداد دیگری نیز ممکن است اقدامات لازم را انجام داده ولی از رفتن به سربازی سر باز زده باشند و یا در حین خدمت سربازی آن را ترک کرده باشند، و سرباز فراری محسوب شوند.

به هر ترتیب برای مشمولان غایب و فراری فرصت تازه ای فراهم شده است که جزییات آن را به اطلاع می رسانیم.

بخشش حبس سربازان فراری در سال 99

به گزارش باران مشاوره به نقل از باشگاه خبرنگاران سربازان فراری در صورتی که خود را تا اول اسفند 99 معرفی کنند، از مجازات حبس عفو می شوند. اگر سربازان پس از تاریخ ذکر شده خود را معرفی کنند شامل این عفو قرار نمی گیرند.

مجازات زندان و فرار از سربازی

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح البرز گفت: فرار از خدمت برابر قانون مجازات حبس دارد. اما به مناسبت ولادت با سعادت امام علی(ع) و روز مرد برای سربازان فراری که خود را از اول تا پایان اسفند ۱۳۹۹ به یگان یا به مجموعه دادسرای نظامی استان معرفی کنند، حبس در نظر گرفته نمی شود.

تکلیف سابقه خدمت سرباز فراری ها

فرج الله افشار گفت: این فرصت به این دلیل برای سربازان فراری در نظر گرفته شده است که بتوانند بدون نگرانی بابت تعیین مجازات حبس و زندان رفتن به خدمت خود ادامه دهند. سابقه خدمتی سربازان غایب و فراری در صورت معرفی برایشان محاسبه می شود و می توانند بقیه خدمت سربازی خود را بگذرانند.

فرصتی برای سربازان فراری

سوال مهمی که برای مشمولان فراری پشیمان از فرار مطرح می شود این است که چگونه می توانند به خدمت برگردند و در صورت بازگشت چه عاقبتی در انتظارشان است. آن ها تمایل به اتمام مدت خدمت دارند در حالی که ترس از مجازات را نیز همراه خود دارند.

ایران سرزمینی است که مراسم خاص در آن فراوان است. بسیار پیش می آید که به مناسبت یکی از این اتفاقات، فرار و مجازات سربازان بخشیده می شود و به آن ها فرصت دوباره داده می شود که برای ادامه و اتمام خدمت خود اقدام کنند. لازم است سربازان گوش به زنگ باشند و از فرصتی که در اختیارشان قرار می گیرد، بهره ببرند.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

تعداد دیدگاه ها 6 تا
  1. ترک :

    سلام اگر سرباز در حین خدمت فرار کرده باشه نیروی اتنضامی کی بیاید دنبال سرباز فراری??

    1. باران مشاوره :

      سلام
      روال مشخصی نداره سربازایی داریم که چندین ساله فرار کردن و کسی دنبالشون نیومده. شهر به شهر و یگان به یگان فرق داره

  2. حمید :

    من ۱۵ سال فراری هستم مشکلاتی داشتم الان بخوام برگردم شرایط به چه صورته امکانش هست اضافه خدمت نداشته باشم من ۳۷ سال سن دارم

    1. باران مشاوره :

      به قضات گفتن اگه سرباز فراری خود معرف اومد با بیشترین تخفیف تو مجازات باهاش برخورد بشه. جکم ما با قاضی هست اگه سابقه فرار قبلی نداشته باشی احتمالش زیاده که اذیتت نکنن/.

    2. مهران :

      سلام
      من اعزامیه سال ۸۸ هستم
      ۲۱ماه خدمت کردم
      تسویه یگانی رو هم جمع کردم یعنی از یگانم کسری امار شدم
      بخاطر یه مشکل خانوادگی نتونستم بقیه امضاهای برگه تسویه مو جمع کنم برگشتم به شهر خودم
      چندماه بعد از طرف کلانتری محل امدن درب خونه به عنوان سرباز فراری حکم جلبم و داشتن برگه تسویه مو نشون دادم یه کپی ازش گرفتن فرستادن واسه نظام وظیفه
      چند سال بعد رفتم واسه جمع کردن مابقی امضا ها فرمانده عوض شده بود
      تسویه جدید بهم نمیدادن میگفتن فرار واست رد شده
      چرا اخه
      من که از یگانم کسری امار کرده بودم هیچ اماری داخل اون یگان نداشتم چرا وچطوری فرار رد کردن واسه من
      درضمن ۲۱ ماه داخل یگان پاسدار خدمت کردم
      الان معافیت پزشکی هم دارم
      ممنون میشم راهنمایی کنید
      ممنون از راهنمایی تون وخسته نباشید
      خداقوت

      1. باران مشاوره :

        سلام
        به ئهر حال شما سرباز محسوب میشدی و بدون دلیل موجه نرفتی پس فرار ثبت شده
        الان باید بری یگان نهایتا میفرستنت دادسرا ممکنه جریمه ای برات در نظر بگیرن و بعدش مشکلت حل میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: