فراخوان نظام وظیفه برای مشمولان سربازی

مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال های 1355 تا 1381 به خدمت فراخوانده شدند

0 2,540

بسیاری از مشمولان سربازی اطلاع درستی از قوانین سازمان نظام وظیفه ندارند و بعضا با سهل انگاری در تعیین وضعیت نظام وظیفه خود دچار مشکلات زیادی می شوند.

البته مشمولانی نیز در این بین وجود دارند که به وضعیت نظام وظیفه خود اهمیت می دهند، اما مرجعی برای محاسبه وضعیت سن مشمولیت خود ندارند. در فراخوان جدید سازمان وظیفه عمومی، توضیحاتی در مورد این مسائل برای مشمولان آورده شده که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

فراخوان نظام وظیفه برای مشمولان غایب و غیر غایب

به گزارش باران مشاوره به نقل از جام جم، سازمان نظام وظیفه عمومی کشور از تمامی مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال های 1355 تا 1381 که بر طبق قوانین سازمان نظام وظیفه مشمول خدمت سربازی هست، درخواست کرد تا نسبت به تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه خود اقدام کنند.

مهلت قانونی مشمولان غیر غایب برای تعیین وضعیت نظام وظیقه

در این اطلاعیه توضیحات بیشتری را در مورد مهلت مشمولان غیر غایب توضیح داده اند که به شرح زیر است:

  • افرادی که قبل از سن مشمولیت فارغ التحصیل شده اند و یا ترک تحصیل کرده اند از زمانی که سن آنها 18 تمام شود، شش ماه مهلت دارند تا نسبت به تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه خود اقدام نمایند.
  • متعهدین خدمت در دستگاه های دولتی یا نیروهای مسلح که قبل از اتمام تعهد خود یه هر دلیل نمی توانند خدمت خود را به پایان برسانند، از تاریخ انصراف خود شش ماه فرصت دارند تا نسبت به تعیین تکلیف نظام وظیفه خود اقدام کنند. این مشمولان باید با مراجعه به پلیس +10 نسبت به ادامه خدمت سربازی خود اقدام کنند.
  • طلاب، دانش آموزان و فارغ التحصیلانی که از معافیت تحصیلی برخوردارند و در حال تحصیل هستند، بعد از فارغ التحصیلی، انصراف و حتی اخراج به مدت یک سال مهلت دارند تا نسبت به تعیین وضعیت نظام وظیفه خود اقدام نمایند.
  • مشمولانی که دارای معافیت موقت کفالت یا پزشکی هستند پس از انقضا تاریخ اعتبار معافیت موقت خود میبایست ظرف مدت یک ماه با مراجعه به پلیس +10 نسبت به تعیین تکلیف نظام وظیفه خود اقدام نمایند و یا در خواست بررسی مجدد بدهند.

غیبت از سربازی چه محرومیت های را برای مشمول در پی دارد

مشمولانی که طبق قوانین سازمان نظام وظیفه نسبت به تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه خود اقدام ننمایند وارد مرحله غیبت از سربازی شود برابر ماده 10 قانون خدمت وظیفه با محرومیت های مواجه می شوند که در زیر به قسمتی از این محدودیت ها اشاره می کنیم:

  • عدم دریافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی
  • عدم استخدام
  • عدم امکان دریافت وام
  • عدم صدور پروانه کسب
[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چنانچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

جرایم سازمان نظام وظیفه برای مشمولان غایب و فراری

برابر ماده 58 قانون نظام وظیفه، افرادی که در زمان صلح تا سه ماه غیبت داشته باشند، 90 روز اضافه خدمت دریافت می کنند و اگر مدت غیبت آنها بیشتر از سه ماه باشند، 180 روز اضافه خدمت دریافت می کنند. غیبت بیش از یک سال نیز سرباز فراری محسوب خواهد شد.

چنانچه دچار غیبت از سربازی شده اید توصیه می کنیم حتما راه های بخشش اضافه خدمت سربازی را بخوانید.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: