قوانین انجام پروژه سربازی سال 97

جزئیات کامل انجام پروژه کسری خدمت سربازی اعلام شد

0 1,322

انجام پروژه کسری خدمت یکی از تسهیلاتیست که توسط سازمان نظام وظیفه برای مشمولان با مدرک دانشگاهی فراهم شده است. با اخذ پروژه کسری خدمت بخشی از مدت زمان سربازی خارج از یگان انجام می شود. قوانین انجام پروژه سربازی سال 97 به همراه جزئیات کامل انجام پروژه کسری خدمت سربازی اعلام شد.

این مقاله را از دست ندهید: روش های کسر از خدمت نظام وظیفه

جزئیات و قوانین انجام پروژه سربازی سال 97

سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص قوانین انجام پروژه سربازی سال 97 اینگونه بیان کرد:

با توجه به مقررات سازمان نظام وظیفه عموی، مشمولان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر می توانند قسمتی از دوره سربازی خود را با انجام پروژه های تحقیقاتی در زمینه امنیتی و دفاعی سپری کنند. مشمولان باید به این نکته توجه کنند پروژه ای که انجام می دهند باید در زمینه نیروهای مسلح و مسائل امنیتی و دفاعی کشور باشد. همچنین افراد متقاضی باید توانایی انجام آن پروژه را داشته باشند.

در صورت عدم توانیی در انجام پروژه هیچ سابقه ای برای این افراد لحاظ نمی شود و از دوران خدمتشان کسر نمی شود.

انجام پروژه تحقیقاتی روش جدیدی از خدمت سربازی است. افراد متقاضی باید سعی کنند جهت انجام پروژه سربازی در همان دوران دانشجویی یا ابتدای فراغت از تحصیل اقدامات لازم را انجام دهند تا فرصت کافی را داشته باشند. فرد مشمولی که پروژه را انتخاب می کند باید توجه داشته باشد این پروژه مورد تایید باشد. پروژه انتخاب شده باید در سامانه نظام وظیفه ثبت شود.

هر فرد مشمول می تواند حداکثر 2 پروژه را انجام دهد. همچنین هر دو پروژه باید برای یک سازمان باشد ( ارتش، سپاه و … ). افرادی که دارای سابقه خدمت قبلی هستند ( کسانی که ایست خدمت سربازی دارند ) نیز باید پروژه را برای همان سازمان انجام دهند.

توصیه می شود مشمولین به محض فراغت از تحصیل برگ اعزام به خدمت خود را دریافت کنند و زمان اعزام خود را ، به اتمام فراغت از تحصیل یک ساله خود موکول کنند تا دچار مشکل نشوند.

افرادی که 8 ماه از فراغت از تحصیلشان گذشته باشد نمی توانند نسبت به درخواست انجام پروژه سربازی اقدام کنند.

سردار کمالی در ادامه درباره قوانین انجام پروژه سربازی سال 97 افزود:

انتخاب و انجام پروژه سربازی در حین انجام خدمت سربازی ممنوع است. در اصل مشمولان باید قبل از تاریخ اعزام به خدمت سربازی، پروژه خود را به اتمام برسانند. ولی در مواردی امکان دارد با تشخیص سازمان مربوطه، با درخواست تعویق اعزام فرد مشمول موافقت شود. مشمول در صورت نیاز به تعویق اعزام به خدمت باید یک ماه قبل از تاریخ اعزام درخواست تعویق اعزام به خدمت خود را ارائه دهد. با توجه به اینکه انجام پروژه تحقیقاتی نظام وظیفه یک عمل تخصصی است پس باید موضوع پروژه متناسب با رشته تحصیلی فرد مشمول باشد.

  • زمانی که مشمولی برای یک سازمان پروژه ای انجام می دهد، خدمتش را نیز باید در همان زمان انجام دهد.

مشمولانی که نسبت به دریافت پروژه اقدام کرده اند، نمی توانند جهت دریافت امریه سربازی به دستگاه های غیر نظامی مراجعه کنند. مشمولانی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هستند نیز می توانند به انجام پروژه تحقیقاتی سربازی اقدام نمایند. باین امر به شرطی محقق می شود که مشمول نخبه و عضو بنیاد ملی نخبگان باشد. بنابراین در صورت تایید این افراد توسط بنیاد ملی نخبگان، مشمول می تواند نسبت به انجام پروژه تحقیقاتی سربازی اقدام کند.

  • نکته: داشتن غیبت و ورود به غیبت سربازی ، مانع استفاده از تسهیلات پروژه خدمت سربازی می شود.

در اشتباهی رایج در بین عوام، از پروژه خدمت سربازی به عنوان پروژه کسری خدمت یاد می شود. این در حالی است که مدت انجام پروژه به عنوان مدت خدمت سربازی محسوب می شود و درکارت پایان خدمت سربازی این مدت درج خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مراحل اخذ پروژه کسری خدمت را بخوانید.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: