مجوز تردد مشمولان سربازی مقیم خارج از کشور 98

شرایط صدور مجوز تردد مشمولان سربازی مقیم خارج از کشور چگونه است؟

0 981

با توجه به قانون مشمولان سازمان نظام وظیفه عمومی تا زمانی که وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص نکنند، اجازه ورود یا خروج از کشور را ندارند. مجوز تردد مشمولان سربازی مقیم خارج از کشور یکی از مهمترین دغدغه مشمولان خارج از کشور است. در برخی موارد مشمولانی نیز در خارج از کشور اقامت دارند و به دلیل این قانون برای تردد به داخل کشور دچار مشکل هستند.

نحوه صدور مجوز تردد مشمولان سربازی مقیم خارج از کشور 98

ستاد کل نیروهای مسلح طی ابلاغیه ای شرایط و نحوه اخذ مجوز تردد مشمولان سربازی مقیم خارج از کشور را اعلام نمود. بنابر قانون سازمان نظام وظیفه عمومی، تمام مشمولان ایرانی که خارج از کشور اقامت دارند در صورتی که حداقل به مدت 3 سال متوالی در آنجا اقامت داشته باشند، می توانند در هر سال حداکتر 2 بار و به مدت 3 ماه در مجموع، در داخل کشور تردد کنند.

مشمولان مقیم خارج از کشور باید به منظور اخذ مجوز تردد به نمایندگی ایران در آن کشور مراجعه نمایند. گذرنامه این مشمولان پس از بررسی و احراز شرایط، با مهر ” اجازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور” مهمور می شود.

لازم به ذکر است در متن اجازه تردد، باید به شماره و تاریخ ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح استناد شود.

جهت اطلاع از تاریخ اعزام به خدمت می توانید مقاله اعزام به خدمت نظام وظیفه را مطالعه نمایید.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: