معافیت از سربازی با تغییر سن

آیا معافیت از سربازی با تغییر سن امکانپذیر است؟

0 1,116

مشمولان خدمت سربازی همواره به دنبال راه هایی برای معافیت از خدمت سربازی هستند. همانطور که می دانید آقایان در سن 18 سالگی مشمول خدمت می شوند. لذا بسیار از مشمولان سعی دارند با تغییر سن شناسنامه خود خدمت سربازی را به تعویق بیندازند. همچنین معافیت از سرباز با تغییر سن یکی از روش های متداولی است که مشمولان خدمت سربازی سعی می کنند با آن از خدمت معاف شوند. اما آیا این کار شدنی است؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آیا معافیت از سربازی با تغییر سن امکانپذیر است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سن افراد مشمول از لحاظ خدمت وظیفه عمومی و یا معافیت از آن، تابع مندرجات اولیه، اولین شناسنامه افراد است. هرگونه تغییر به عمل آمده از نظر وظیفه عمومی معتبر نخواهد بود. البته اگر تغییر سن افراد بر مبنای ماده واحده قانون حفظ اعتبار اسناد سجلی مصوب سال 67 صورت گرفته باشد معتبر می باشد.

لازم به ذکر است در قانون مربوط به تغییر سن، بر اساس ماده واحده قانون حفظ اعتبار اسناد سجلی مصوب سال 136، تغییر تاریخ تولد اشخاص ممنوع می باشد. در تبصره قانون آمده است که فردی که صاحب شناسنامه می باشد، اگر اختلاف سن واقعی فرد با سن مندرج در اسناد سجلی به تشخیص کمیسیون مربوط، بیشتر از ۵ سال باشد، می تواند سن خود را فقط یک بار در طول عمر اصلاح کند.

همچنین بر اساس قوانین سن بستگان و افراد تحت تکفل مشمولان از لحاظ معافیت، تابع مندرجات اولیه، اولین شناسنامه آنان می باشد. هرگونه تغییری که به عمل آمده باشد از لحاظ سازمان وظیفه عمومی معتبر نیست. تنها در صورتی شناسنامه جدید ملاک است که شناسنامه اولیه فرد با حکم قضایی ابطال شده باشد.

تکلیف افرادی که سن خود را تغییر داده‌اند چیست؟

بر اساس قانون، سن مشمول برای خدمت وظیفه عمومی، تابع مندرجات اولیه اولین شناسنامه می باشد . پس هرگونه تغییری که بعداً به عمل آمده باشد از لحاظ وظیفه عمومی معتبر نیست. مگر اینکه تغییر سن بر مبنای ماده واحده قانون حفظ اعتبار اسناد سجلی مصوب سال ۶۷ صورت گرفته باشد.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: