معافیت ایثارگری برای سربازان غایب و فراری

52 4,425

داشتن سابقه غیبت و یا فرار از سربازی جز مواردی هستند که باعث می شود بسیاری از امتیازات و معافیت های فرد مشمول از وی گرفته شود.

بی شک قسمت اعظم امنیت و آرامش حاکم بر کشور عزیزمان ایران را مدیون جان فشانی های ایثارگران عزیزی هستیم که در طی هشت سال جنگ تحمیلی جسم و جان خود را وقف وجب به وجب خاک این سرزمین کردند. اکنون که از آن دوران بحران گذر کرده ایم باید قدردان الطاف بی شائبه این عزیزان باشیم. اعطای امتیاز معافیت خدمت سربازی به فرزندان ایثارگران کمترین قدم در اعلام این قدر شناسی است.

آیا به مشمولان فراری یا سربازان غایب معافیت ایثارگری تعلق می گیرد؟

به گزارش باران مشاوره به نقل از خبرگزاری جوان، سربازانی که از امتیاز معافیت ایثارگری برخوردارند اما از خدمت فرار کرده اند و یا غیبت دارند نیز می توانند از معافیت ایثارگران استفاده کنند. این عزیزان برای استفاده از این معافیت ابتدا باید خود را به یگان خدمتی خود معرفی نمایند تا به وضعیت غیبت یا فرارشان رسیدگی شود.

این دسته از مشمولان پس از رسیدگی یگان خدمتی و مشخص شدن وضعیت خدمت خود می توانند با ارائه گواهی اشتغال به خدمت به سازمان وظیفه عمومی مراجعه نمایند و درخواست معافیت خود را جهت رسیدگی ثبت کنند.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

تعداد دیدگاه ها 52 تا
  1. علیرضا :

    سلام وقت شما بخیر ،،دفعه دومه هست که فرار کردم و ده سال گذشته ،،پدرم 25درصد جانبازی داره اگه خودم رو معرفی کنم معاف میشم.

    1. باران مشاوره :

      بعد از اتمام و رسیدگی به جرائم شما صدور کارت معافیت بلامانع است

  2. Mohsen :

    سلام وقت بخیر پدرم جانبازه ۳۵ درصده ۱۶ ماهم جبهه داره بعد برادر بزرگترم با ۲۵ درصد معاف شده منم ۱۰ ماه کسری شاملم میشه وقتی حساب کردم الانم ۲ ماه از اموزشیم گذشته و چن روز دیگه باید خودمو به یگان معرفی کنم تو این مدت که اموزشی بودم پدرم ۱۲ ماه دیگه جبهه داشته ولی اقدامی براش نکرده بوده با مدارکی که برده اون ۱۲ ماهم بهش دادن ولی ۲۰ ۳۰ روز طول میکشه تا کارا اداریش انجام بشه میخواستم بدونم میتونم این مدتم نرمو معافیمو بگیرم؟

  3. فرزاد :

    سلام خسته نباشین برای مشاوره تلفنی باید چکار کرد بارها تماس گرفتم ولی انگار چنین خطی وجود نداره

    1. باران مشاوره :

      02191301051 یا 02191311004

  4. رضا :

    سلام من برج 7 1400 رفتم خدمت و برج یازده فرار کردم الان دیدم عفو داده رهبری واسه کسری ایثار گری هم کسری ایثار گری دارم و هم بسیج آیا بهم تعلق میگیره خودمو معرفی کنم ؟

    1. باران مشاوره :

      رضا جان مقاله کسری ایثارگری با غیبت رو مطالعه نمایید.

      1. رضا :

        من نفهمیدم اگه لطف کنید جواب بدین ممنون میشم
        برج ۷ ۱۴۰۰ رفتم برج ۱۱ فرار کردم
        الان می‌خوام برگردم اضافه پشت دفترچه هم دارم آیا کسری ایثارگری بهم تعلق میگیره

        1. باران مشاوره :

          بهتره از مشاوره تلفنی استفاده کنی

  5. توحید :

    سلام
    پدرم ۱۵ درصد جانباز و ۶ ماه جبهه دارد ۷ ساله ک فراریم قبلا یکبار دستگیر شدم و یک ماه زندان رفتم الان معرفی کنم باز باید برم زندان یا خیر ؟؟

    1. باران مشاوره :

      توحید حان بستگی به نظر قاضی دارد. معمولا یک ماه زندان را به کسانی می دهند که سابق بی انضباطی شدید در پادگان دارند.

  6. Hossein80 :

    سلام خسته نباشید من دوساله از خدمت فرار کردم پدرم ۲۴ماهونیم کارت ایثارگری سابقه جبهه داره و ۵درصد جانبازی خودمم ۴سال سابقه بسیج دارم آیا من میتونم معاف دائم بشم؟؟؟و اینکه اگه معافیت شاملم میشه حتما باید خودمو به یگان معرفی کنم و راهی هست که بدون معرفی به یگان معافیتمو بگیرم؟؟.ممنون میشم جوابم رو بدین

    1. باران مشاوره :

      چون سوال های شما توسط مشاور های مختلف پاسخ داده میشه، با توجه به تعداد سوالاتتون بهتره از مشاوره تلفنی استفاده کنی. . بهتره همه سوالات رو یک مشاور پاسخ بده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: