شرایط معافیت تحصیلی دانش آموزان سال 97

جزئیات شرایط معافیت تحصیلی برای دانش آموزان سال 97 اعلام شد.

2 1,671

شرایط معافیت تحصیلی دانش آموزان سال 97 اعلام شد. دانش آموزان پس از طی دوران متوسطه اول وارد دوره متوسطه دوم می شوند. در سال های پایانی تحصیل در این دوره امکان دارد به دلیل رسیدن به سن 18 سالگی مشمول نظام وظیفه شوند. اما بر اساس قانون این دسته از دانش آموزان می توانند با رعایت شرایطی به ادامه تحصیل بپردازند.

سرهنگ علیدوست معاونت مشمولین و امور معافیت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، درباره قوانین معافیت تحصیلی دانش آموزان سال 97 اینگونه بیان کرد:

مدارس موظف هستند وضعیت تحصیلی دانش آموزان را در ابتدای هر سال تحصیلی بررسی نمایند. در صورتی که دانش آموز به سن مشمولیت (18 سال تمام) رسیده و دارای شرایط ادامه تحصیل باشد، باید دانش آموز را به دفاتر پلیس+10 به همراه گواهی اشتغال به تحصیل ارجاع دهند تا نسبت به ثبت درخواست معافیت تحصیلی اقدام نمایند.

باید توجه داشته باشید که معافیت تحصیلی دانش آموزان سال 97 به صورت سالانه صادر می شود. لذا دانش آموز باید پس از اتمام معافیت تحصیلی یکساله، در صورت قصد ادامه تحصیل به دفاتر پلیس+10 مراجعه نماید تا بتواند معافیت تحصیلی خود را تمدید کند.

سن مجاز دانش آموزان جهت تعلق گرفتن سنوات تحصیلی حداکثر 20 سال می باشد.

تحصیل دانش آموز باید به صورت حضوری و پیوسته باشد. در صورتی که در دانش آموزی در سن 20 سالگی نتواند تحصیل خود را به پایان برساند، مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه نخواهد بود. مهلت معرفی دانش آموز مشمول جهت تعیین وضعیت نظام وظیفه نهایتا یک سال پس از اتمام تحصیل یا ترک تحصیل می باشد.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

تعداد دیدگاه ها 2 تا
  1. امیر :

    سلام خسته نباشید من مهلت یکساله بعد از فارغ التحصیلیم پایان شهریور98 تموم میشه حالا این پیامو دریافت کردم ( دانشجوی گرامی سنوات تحصیلی شما مورخه 1398/6/2 به اتمام میرسد پیگیری نمایید درصورتی که کمیسیون دانشگاه شما را حاعز شرایط ادامه تحصیل تشخیص داد حداکثر ظرف 3ماه درخواست خود را در دفتر پلیس+10 ثبت نمایید .درغیر این صورت شما مجاز به ادامه تحصیل نخواهیدبود) متولد 2شهریور78 هستم حالا میخواستم بدونم ثبت نام دانشگاه که تو ماه مهر انجام میشه از لحاظ سربازی مشکلی ندارم اگه دارم باید چکار کنم . ممنون از شما

    1. باران مشاوره :

      سلام آقای امیر
      شما باید دفترچه اعزام به خدمت را قبل از پایان شهریور ارسال کنید. زمانی که در دانشگاه ثبت نام کردید، با گرفتن معرفی نامه و مراجعه به پلیس+10 برایتان معافیت تحصیلی صادر می شود. اگر تا قبل از پایان شهریور این کار را نکنید مشمول غایب محسوب شده و نمی توانید ادامه تحصیل دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: