سالانه 90 هزار نفر از سربازی معاف می شوند

سردار کریمی درباره معافیت های سربازی توضیحاتی ارائه داد

0 805

بسیاری از مشمولان نظام وظیفه همیشه به دنبال راهی هستند که مجبور به گذراندن خدمت سربازی نباشند. با وجود افزایش انواع معافیت ها در قوانین نظام وظیفه، اما در حال حاضر اخذ معافیت سربازی چندان هم راحت نیست.

سالانه 90 هزار نفر از سربازی معاف می شوند

به گزارش فراسو، سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی گفت: سالانه ۹۰ هزار نفر در بخش های پزشکی، کفالت و موارد خاص از انجام خدمت سربازی معاف می شوند.

سردار کریمی در خصوص قوانین معافیت پزشکی گفت: شرایط معافیت پزشکی با توجه به بروز بیماری های جدید جسمی و روانی هیچ گونه تغییری نکرده است و در قانون فعلی همه این موارد پیش بینی شده است. در قانون معافیت پزشکی سازمان نظام وظیفه، بیماری ها دارای دسته بندی است، اگر فردی دارای بیماری باشد که در آیین نامه پزشکی ذکر نشده باشد، آن بیماری در دسته بندی سایر بیماری هایی قرار می گیرد که در قانون به عنوان سایر آمده است.

در ادامه بیان کرد: یکی از مواد قانونی در معافیت پزشکی، سایر بیماری هایی است که به مرور زمان شناخته می شوند که در این شرایط متخصصان جلسه ای برگذار می کنند، شرایط و موضوعات بیماری را استخراج می کنند و براساس آن فرد مشمول را از خدمت سربازی معاف کرده و یا به انجام خدمت سربازی فرا می خوانند. پس در نتیجه معافیت هیچ فردی به دلیل اینکه بیماریش در قانون ذکر نشده است، به تاخیر نمی افتد بلکه بر اساس مراحل ذکر شده بیماری فرد مورد رسیدگی قرار می گیرد و در صورت لزوم از سربازی معاف می شود.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چناچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ticker_background=”#fe8989″ ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

دسته بندی انواع معافیت های سربازی

جانشین نظام وظیفه عمومی نانجا گفت: معافیت های سربازی در سه بخش پزشکی، کفالت و موارد خاص انجام می شود، موارد خاص نیز شامل مواردی است که معافیت مربوط به ماده ۴۴ یا پزشکی قرار نمی گیرد.

عده ای از جوانان نیز با هدف نرفتن به سربازی دست به کارهایی می زنند که منجر به آسیب هایی به جسم خودشان می شود. شرایط الان مثل گذشته نیست که برخی اقدامات جوانان تشخیص داده نشود که فلان بیماری یا عارضه به خودی خود در فرد وجود داشته یا خودش باعث به وجود آمدن آن عارضه شده است.

به عنوان مثال: مثل گذشته فقط چاق بودن افراد دلیلی بر معافیت آنها از خدمت سربازی نمی شود. زمانی چاقی یا لاغری مفرط افراد به معافیت آنها از سربازی منجر می شد اما اکنون باید چاقی یا لاغری مفرط افراد به دلیل بیماری باشد در غیر این صورت فرد از خدمت سربازی معاف نمی شود.

معافیت پزشکی چشم

سردار کریمی در ادامه در خصوص بیماری چشم گفت: اگر فردی کاری انجام دهد که نمره چشمش بالاتر برود با تجهیزات پزشکی می توان تشخیص داد که عامل افزایش نمره چشم، خود فرد بوده یا از ابتدا دچار این عارضه بوده است. برای اطلاعت بیشتر به شما توصیه می کنیم مقاله معافیت پزشکی بیماری های چشم و عوارض بینایی را مطالعه فرمایید یا با مشاوران ما به شماره 70703025 021 تماس حاصل نمایید.

خدمت سربازی سخت نیست

سردار کریمی در توصیه به جوانان گفت: از آن جایی که ممکن است برخی اقدامات خطراتی برای جوانان در پی داشته باشد که مجبور شوند تا پایان عمر این عارضه را با خود به یدک بکشند، توصیه می کنیم چنین اقداماتی انجام ندهند. خدمت سربازی آن قدر سخت نیست که بخواهند برای خودشان مشکلاتی ایجاد کنند. اگر برخی از مشمولان نظام وظیفه واقعا دارای بیماری هستند، بیایند و روال عادی کار را انجام دهند. فرد بیمار را به سربازی نمی بریم بر اساس قانون افراد سالم باید به سربازی بروند.

معافیت پزشکی بیماری های اعصاب و روان | باران مشاوره

معافیت بیماری های روحی و روانی

سردار کریمی در خصوص معافیت آن دسته از افرادی که دچار بیماریهای روحی و روانی هستند، گفت: بر اساس قانون هر فردی که به سن ۱۸ سالگی تمام برسد باید خود را برای انجام دوره خدمت سربازی معرفی کند، در ابتدا یک پزشک غربالگری یا معاینه اولیه از افراد را انجام می دهد در صورتی که خود فرد هیچ ادعایی در خصوص بیماری پنهان نداشته باشد، این فرد به سربازی می رود. در این مرحله وظیفه پزشک این است که با فرد مصاحبه و در خصوص بیماری غیر مشهود از وی سوال کند.

البته همه بیماری ها به صورت بالینی تشخیص داده نمی شوند. برخی از بیماری های اعصاب و روان تشخیص داده می شوند و برخی تشخیص داده نمی شوند. به عنوان مثال فردی که دچار بیماری دو شخصیتی است، ممکن است پزشک در معرض شخصیت خوب او قرار بگیرد، اما زمانی که خودش می گوید بیماری روانی دارد یا بیماری که قابل دیدن از طریق ظاهر نیست، فرد مشمول برای انجام معاینات تخصصی تر به بیمارستان های تخصصی نیروهای مسلح معرفی می شود و در صورتی که بیماری روانی داشته باشد تحت نظر مشاوره و روانپزشکان قرار می گیرد.

همچینین بخوانید: راه های اخذ معافیت سربازی

سردار کریمی افزود: نوع بیماری و میزان بیماری فرد نیز در کمیسیون یا شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه بر اساس قوانین نظام وظیفه بررسی می شود که در صورت لزوم فرد مشمول از معافیت دائم یا موقت برخوردار می شود. اگر بیماری فرد مشمول در حدی باشد که بتواند دوران سربازی را سپری کند، معاف از رزم می شود.

معافیت پزشکی در حین خدمت سربازی

در صورتی که در حین خدمت سربازی بیماری فرد تشخیص داده شود یا بیماری فرد در قبل از سربازی حاد نبوده باشد اما بعد از سربازی حاد شود، مراحل پزشکی را طی می کند و در نهایت از ادامه خدمت سربازی معاف می شود. عده ای نیز سالم هستند اما در دوران خدمت سربازی دچار مجروحیت می شوند که لازم است از سربازی معاف شوند که همه این اقدامات در بازه زمانی خودش انجام می شود.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: