نتیجه اجرای طرح خرید خدمت سربازی

سردار کمالی و مخالفت با اجرای طرح خرید خدمت سربازی

0 1,282

هدف از اجرای طرح جریمه ریالی غیبت سربازی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انشانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه گفته می شود برخی از نمایندگان قصد دارند تا طرح جریمه ریالی سربازی برای مشمولان دارای هشت سال غیبت را در سال آینده در قانون بودجه لحاظ کنند، بیان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح براساس مستندات و انجام اقدامات کارشناسی این نظر را دارد که تمدید اجرای طرح جریمه ریالی سربازی کاملا غیر منطقی است و ضررهای آن از محاسن و فواید آن بسیار بیشتر است.

هدف از طرح  خرید خدمت سربازی

سردار کمالی گفت: یکی از اهداف قانون خرید خدمت سربازی کاهش تعداد مشمولان غایبی بود که سنشان بالا رفته است و برای تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام نکرده بودند. اما تداوم اجرای این قانون در سال های بعدی باعث شد نتیجه معکوس شود. بسیاری از مشمولان به عمد سنوات غیبت خود را افزایش دادند تا سقف غیبتشان به 8 سال برسد تا با پرداخت جریمه ریالی از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

حتما بخوانید: توجیه غیبت سربازی

دلایل مخالف با طرح  خرید خدمت سربازی

به گفته سردار کمالی، زمانی که  قانون جریمه ریالی سربازی تصویب شد، تعداد مشمولان غایب دو میلیون و یکصد هزار نفر بود و این در حالی است که امسال این تعداد به دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مشمول غایب رسیده است. این آمار نشان می دهد این طرح در رسیدن به یکی از اهداف اصلی خود که کاهش تعداد مشمولان غایب سربازی بود، موفق نبوده است.

سردار کمالی در ادامه گفت: تعداد افرادی که حداقل هشت سال غیبت داشته اند و از طرح جریمه ریالی سربازی استفاده می کنند در سال های اخیر به سالانه حدود هزار نفر رسیده است. ادامه اجرای این قانون باعث شد تا هر سال هزاران نفر بر تعداد مشمولان غایب به امید استفاده از طرح خرید خدمت سربازی در سال های آینده افزوده شود. همچنین اصرار بر اجرای طرح جریمه ریالی موجب کمبود سرباز گردیده است. اجرای قانون خرید خدمت سربازی همچنین باعث شده تا فشارهای زیادی به سربازان در حال خدمت وارد شود.

تضعیف روحیه سربازان با طرح پرداخت جریمه ریالی غیبت سربازی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت: براساس نتایج این بررسی ها درصد قابل توجهی از سربازهای در حال خدمت اجرای این طرح را نوعی بی عدالتی و تبعیض میان خودشان و مشمولان غایب می دانند و این موضوع سبب تضعیف روحیه سربازان گردیده است. تمامی کارشناسان دفاعی و نظامی ستادکل نیروهای مسلح با ادامه این طرح کاملا مخالف هستند. متاسفانه اصرار بر اجرای این طرح باعث می شود تا دست نیروهای مسلح در ارائه تسهیلات به سربازان و نیز کسر خدمت برخی از سربازان و مشمولان بسته شود.

سردار کمالی در خصوص آن دسته از افرادی که مدافع تمدید این طرح در سال آینده هستند، بیان کرد: یک حساب سرانگشتی به خوبی نشان می دهد که این طرح و ادامه اجرای آن هیچ توجیه منطقی ندارد. درخواست ما از نمایندگان و اشخاصی که اصرار در اجرای این طرح در سال آینده دارند این است که به نظرات کارشناسی ستادکل نیروهای مسلح توجه کنند.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: