نحوه تقسیم سربازان در مراکز آموزشی بر چه اساسی صورت می گیرد؟

در دوره آموزشی سربازی نیروها بر چه اساسی تقسیم می شوند؟

38 10,104

همانگونه که می دانید، تقسیم بندی سربازان برای اعزام به خدمت در مرحله اول به عهده سازمان نظام وظیفه می باشد. پس از اعزام به آموزشی دیگر سربازان در اختیار یگان های و نیروهای مربوطه می باشند. به صورت کلی دوره آموزشی برای تمام سربازان در تمام نیروهای دفاعی دارای برنامه مشخص و یکسان می باشد.

نحوه تقسیم سربازان در مراکز آموزشی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مشمولان خدمت سربازی، پس از ورود به مراکز آموزشی، در خصوص چگونگی تقسیم بندی در دوره آموزشی دغدغه هایی را دارند. در ادامه در خصوص نحوه تقسیم سربازان در مراکز آموزشی نکاتی ذکر شده است. با توجه به قوانین نظام وظیفه، مشمولان پس از وارد شدن به پادگان و مرکز آموزشی، بر اساس وضعیت تاهل، معافیت از رزم، سابقه خدمت در بسیج و یا افرادی که قبلا دوره آموزشی را گذرانده اند، تقسیم بندی می شوند.

جزئیات تقسیم بندی سربازان را در مقاله نحوه تقسیم سربازان پس از آموزشی را بخوانید.

جزئیات دوره آموزشی

سربازان خدمت وظیفه لازم است مدارک مورد نیاز مانند کپی شناسنامه و عقدنامه، برگ سبز بسیج، مدارک پزشکی و مدارک ترخیص از دوره آموزشی (در صورت دارا بودن) را به همراه خود داشته باشند. بعد از طی کردن این فرآیند، با تکمیل فرم های مربوط به اطلاعات فردی، به گردان و گروهان های مربوطه معرفی می شوند.

لازم به ذکر است؛ سربازانی که متاهل هستند، در دوره آموزشی یک روز زودتر از سایر افراد به مرخصی می روند. آن دسته از سربازانی که دوره تکمیلی بسیج را گذرانده باشند، با توجه به نیرویی که قرار است در آن خدمت کنند، دوره آموزشی کوتاه تری را نسبت به سایرین سپری می کنند. همچنین آن دسته از سربازانی که معاف از رزم هستند، در دوره آموزش تیراندازی، استفاده از سلاح و مراسم صبحگاه حضور نمی یابند.

همچنین بخوانید: دوره کد سربازی چیست؟

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

تعداد دیدگاه ها 38 تا
  1. امیرحسین :

    سلام میخواستم بدونم معاف از رزم زمانی که رفتم پادگان اونجا پزشک هست تایید میکنه؟یا قبل از آموزشی باید تحویل پلیس۱۰+ بدم

    و اینکه آیا کف پا صاف جزو معاف از رزمه ؟

    1. باران مشاوره :

      سلام هنگام در خواست اعزام به خدمت در پلیس +10 در هنگام معاینه اولیه باید به پزشک اعلام بشه تا کمیسیون برگذار کنند و معافیت از رزم رو صادر کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: