وضعیت مشمولان غایب پس از اتمام طرح جریمه ریالی مشمولان غایب

0 1,151

با توجه به اتمام طرح خرید خدمت سربازی در سال 97، شاید برای عده ای جای سوال باشد که وضعیت مشمولان غایب پس از قانون طرح خرید خدمت سربازی چه خواهد شد. بر اساس اطلاعیه سازمان نظام وظیفه عمومی، وضعیت رسیدگی به پرونده مشمولان غایب به شرح زیر می باشد.

فراخوان مشمولان متولد سال 1380برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی

به گزارش ایسنا، سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد: تمامی مشمولان غایب و غیر غایب که در بین سال های 1355 تا 1380 متولد شده اند، لازم است با مراجعه به دفاتر پلیس+10 نسبت به تعیین وضعیت نظام وظیفه خود اقدام نمایند. بنابر قوانین، تمامی کسانی که پیش از ورود به سن مشمولیت ترک تحصیل کرده اند و یا فارغ التحصیل شده اند، زمانی که به سن 18 سالگی تمام و سن مشمولیت رسیدند، 6 ماه مهلت دارند تا خود را جهت تعیین وضعیت نظام وظیفه معرفی کنند.

وضعیت نظام وظیفه مشمولان دارای معافیت تحصیلی

بر اساس قوانین دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی که به سن مشمولیت رسیده اند دارای معافیت تحصیلی می باشند و می توانند در مدت تعیین شده به تحصیل ادامه دهند. این افراد در صورت ترک تحصیل یا اخراج یا انصراف از تحصیل نهایتا یک سال فرصت دارند تا خود را جهت تعییت وضعیت نظام وظیفه معرفی کنند. افراد متعهد خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه های دولتی نیز در صورتی که قبل از اتمام مدت تعهد خود به هر دلیلی به خدمت ادامه ندهند، حداکثر 6 ماه پس از انصراف از خدمت مهلت دارند که نسبت به ادامه خدمت سربازی خود را معرفی کنند.

وضعیت سربازی مشمولان دارای کارت معافیت موقت پزشکی یا کفالت

برخی از مشمولان نیز دارای کارت معافیت موقت پزشکی یا کفالت می باشند. این دسته از مشمولان پس از اتمام مدت معافیت خود، لازم است ظرف مدت یک ماه نسبت به رسیدگی به وضعیت خود اقدام کنند. لازم به ذکر است، مشمولانی که در موعد مقرر نسبت به تعیین وضعیت خود اقدام نکنند، وارد غیبت سربازی می شوند. در صورتی که فرد مشمول وارد غیبت سربازی شود، بر اساس ماده 58 قانون نظام وظیفه، دوران خدمت سربازی فرد افزایش می یابد. در صورت عدم معرفی خود، از تمامی خدمات اجتماعی محروم می شود.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چناچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ticker_background=”#fe8989″ ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

میزان اضافه خدمت غیبت سربازی

بر اساس قانون، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا 3 ماه است، مدت 3 ماه اضافه خدمت خواهند داشت. در صورتی که غیبت اولیه بیش از 3 ماه باشد، مدت اضافه خدمت 6 ماه می باشد. آن دسته از مشمولانی که مدت غیبت اولیه ایشان بیشتر از یک سال باشد، علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، به عنوان مشمول فراری محسوب می شوند و به مراجع قضایی ارجاع داده خواهند شد.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: