پروژه کسری خدمت سربازی سال 97

آخرین خبرها درباره پروژه کسری خدمت سربازی سال 97 و کسری ایثارگری

0 1,326

پروژه کسری خدمت سربازی یکی دیگر از تسهیلات سازمان نظام وظیفه عمومی است که با همکاری وزارت علوم و بهداشت و دیگر نهادها اجرایی می شود و در اختیار مشمولینی قرار می گیرد که دارای تحصیلات تکمیلی باشند. سردار کمالی در خصوص پروژه کسری خدمت سربازی سال 97 و کسری خدمت ایثارگری توضیحاتی ارائه کرد.

سردار کمالی در خصوص پروژه کسری خدمت سربازی سال 97 بیان کرد

تمامی مشمولان نظام وظیفه ای که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا بالاتر هستند می توانند بدون هیچ محدودیتی و مطابق و هم راستا با رشته و مدرک تحصیلی خود اقدام به انجام پروژه نمایند. این مشمولان در ازای پروژه از کسری خدمت سربازی بین 2 الی 19 ماه بهره ببرند.

ارائه پروژه کسری خدمت سربازی تا کنون بصورت متمرکز توسط ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد علمی نخبگان در این ستاد صورت می گرفت. این امر باعث می شد تعداد زیادی از افراد واجد شرایط به این سازمان مراجعه کنند. رسیدگی و بررسی به درخواست ها باعث خلل و کندی فرایند اخذ پروژه کسری خدمت می شد.

در سال جاری به منظور بهبود این کار و تسریع در انجام امور، پروژه کسری خدمت سربازی از حالت متمرکز خارج شد و انجام این امور به ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع محول گردید. ستاد کل نیروهای مسلح نیز امور مربوط به پروژه هایی که به روش های دفاع ملی مربوطه می شود را اجرایی می نماید.

همین حالا با برترین مشاورین کشور تماس بگیرید.

چه کسانی می توانند پروژه کسری خدمت سال 97 را دریافت کنند؟

سردار کمالی در ادامه افزود: افرادی که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا بالاتر هستند یک سال قبل از معرفی خود جهت اعزام به خدمت سربازی این فرصت را دارند که جهت دریافت پروژه کسری خدمت سربازی اقدام کنند. نا گفته نماند کسانی که در حال خدمت هستند نمی توانند پروژه کسری خدمت را اخذ نمایند.

جهت اخذ پروژه کسری خدمت سال 97 به کجا باید مراجعه کرد؟

افراد واجد شرایط می توانند جهت اخذ پروژه کسری خدمت سال 97 به یکی از مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح (دانشگاه امام حسین(ع) سپاه،  جهاد خود کفایی ارتش، مراکز تحقیقاتی وزارت دفاع و …) مراجعه نمایند.  پس از انتخاب پروژه های تحقیقاتی و انجام آنها از تسهیلات کسری خدمت پروژه سربازی استفاده نمایند.
لازم به ذکر است نحوه اخذ پروژه کسری خدمت سال 97 تقریبا در تمام نهادها به یک شکل است. تشکیل کمیسیون و بررسی پروژه ها نیز به صورت مستقل در هر نهاد صورت می گیرد.

لیست سازمان  های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت در زیر آمده است.

لیست سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت 1 مرکز مشاوره باران 70703025 021لیست سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت 3 مرکز مشاوره باران 70703025 021لیست سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت 2 مرکز مشاوره باران 70703025 021

در ادامه مقاله گفته های سردار کمالی پیرامون کسری ایثارگری را نشر داده ایم.

کسری خدمت ایثارگری شامل چه افرادی می شود؟

سردار کمالی در ادامه به موضوع کسری خدمت فرزندان ایثارگر اشاره کرد و گفت:

کسری خدمت فرزندان ایثارگر نیز فقط شامل کسانی می شود که در حال انجام خدمت سربازی باشند و یا برگ اعزام به خدمت خود را دریافت کرده باشند. همچنین به تمام یگان ها ابلاغ شده است تا رسیدگی به درخواست کسانی که در اواخر خدمت وظیفه خود هستند و درخواست کسری خدمت ایثارگری داده اند را در الویت قرار دهند.

در حال حاضر حجم درخواست های کسری خدمت فرزندان ایثارگر بسیار بالاست. چرا که بر اساس قانون قبل، عده زیادی شامل کسری ایثارگری نمی شدند و به خدمت نظام وظیفه رفته اند. این افراد در حال انجام خدمت سربازی هستند. اما اکنون که قانون کسری ایثارگری شامل حالشان می شود، درخواست کسری خدمت سربازی خود را ارسال کرده اند.

جهت اطلاع از  قوانین جدید کسری ایثارگری سال 97 مقاله پاسخ به ابهامات در خصوص قوانین کسر خدمت های جدید ایثارگری ۹۷ را بخوانید.

[ultimate_fancytext strings_textspeed=”35″ strings_backspeed=”0″ fancytext_strings=”چناچه در این زمینه سوالی داشتید می توانید از طریق گروه مشاوران باران پاسخ سوال خود را بیابید.” ticker_background=”#fe8989″ ex_class=”fancyText_Sarbazi”]

چند درصد از درخواست های سری خدمت فرزندان ایثارگر مقبول است؟

بیش از 98 درصد از درخواست های کسری خدمت فرزندان ایثارگر قابل قبول می باشد و باید کسری این افراد لحاظ شود. بر اساس قانون این کسری خدمت شامل تمام عزیزانی می شود که والدینشان در ارتش، سپاه، بعنوان کارکنان نیروهای مسلح، سرباز وظیفه، بسیجی، داوطلب و کارکنان دولت در دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی حضور داشتند، خواهد شد.

میزان درخواست های کسری خدمت فرزندان ایثارگر

  • درخواست های قبول شده
  • درخواست های رد شده

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: