کارت پایان خدمت سربازی با تعهد خدمتی

12 5,465

همانگونه که می دانید برخی از دستگاه های دولتی در زمان استخدام برخی از افراد مشمول، ایشان را به عنوان تعهد خدمت استخدام می نمایند. بسیاری از مشمولان نظام وظیفه در خصوص شرایط تعهد خدمت در دستگاه های غیر نظامی سوالاتی دارند که در ادامه به آن ها پاسخ داده شده است.

مشمولان بسیاری خواهان استفاده از معافیت سربازی هستند. اما از شرایط معافیت و اواع معافیت های نظام وظیفه اطلاعی ندارند. با مطالعه معافیت سربازی، از شرایط معافیت آگاه شوید.

کارت پایان خدمت برای متعهدین به خدمت در سازمان ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با توجه به قوانین نظام وظیفه عمومی، دولت این اختیار را دارد که از خدمات پرسنل وظیفه به صورت تعهد خدمتی استفاده کند. در حال حاضر نهاد هایی مانند: وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، سازمان هواپیمایی، قوه قضاییه، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت کشتیرانی و شرکت ملی نفت، از خدمات کارکنان وظیفه به عنوان استخدام تعهد خدمتی 5 تا 10 ساله بهره مند هستند.

نوه کارت پایان خدمت متعهدین با توجه به ارگانی که در آنجا خدمت کرده اند متغیر است. یعنی افرادی که به عنوان متعهد به خدمت استخدام آموزش و پرورش و قوه قضائیه شده اند کارت معافیت و به سایرین کارت پایان خدمت ارائه می شود. لازم به ذکر است این کارت ها پس از گذراندن دوره آموزشی داده می شود.

لازم به ذکر است به افرادی که به عنوان متعهد به خدمت استخدام می شوند پس از دوره تعهدشان،

وضعیت سربازی در صورت استعفا از تعهد خدمتی

برای بسیاری از مشمولان نظام وظیفه که پیگیر تعهد خدمتی هستند این سوال نیز پیش می آید که در صورتی که افراد متعهد به خدمت، قبل از پایان مدت تعهد به خدمتشان استعفا دهند یا از شغل خود برکنار شوند، تکلیف سربازیشان چه می شود؟

در پاسخ باید گفت که این دسته از افراد، در صورتی که به دلیل داشتن بیماری یا عدم توانایی از خدمت و کار خود برکنار شود، مدتی را که به کار در آن نهاد به عنوان متعهد مشغول بوده است را به عنوان دوره خدمت سربازی محسوب می کنند و الباقی مدت باقیمانده را باید به خدمت سربازی اعزام شود.

5 دلیل مهم بودن مشاوره تلفنی برای مشمولین خدمت سربازی

  • با توجه به تعداد زیاد موارد معافیت در قانون از جمله کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...، ممکن است شما دارای شرایط یکی از معافیت ها باشید اما با ناآگاهی، معافیت خود را از دست بدهید.
  • امکان مشاوره از هر نقطه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از (به جز تعطیلات رسمی) توسط مشاورین مجرب مرکز باران (با بیش از 3 سال سابقه) دیگر مزیت مشاوره تلفنی است.
  • با توجه به اینکه ضوابط و آیین نامه ها مدام در حال تغییر است، شما را از اخرین قوانین و تبصره های معافیت نظام وظیفه سربازی آگاه می کنیم. با آگاهی از قوانین ممکن است بتوانید از امتیازات امریه، پروژه کسری خدمت و .... بهرمند شوید.
  • از همه مهمتر بی اطلاعی از قوانین و مهلت های قانونی پر کردن دفترچه، یا عمل کردن به توصیه های افراد نا آگاه می تواند منجر به از دست رفتن امتیازات و حتی جریمه شدن شما گردد.
  • جهت کسب اطلاع از خرید خدمت سربازی مطابق با آخرین آیین نامه ها (سال1400)، انواع معافیت ها و کسری ها برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، معافیت کفالت، شرایط اخذ معافیت های پزشکی و نحوه گرفتن امریه از ارگان های دولتی و انواع کسری خدمت سربازی و هرگونه سوال تخصصی پیرامون معافیت نظام وظیفه سربازی می توانید همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) با ما تماس بگیرید.

با سابقه ترین مرکز مشاوره تلفنی

70703025 021

همین حالا با برترین مشاورین نظام وظیفه تماس بگیر

مرکز مشاوره تلفنی باران 70703025 021

تعداد دیدگاه ها 12 تا
  1. علی :

    سلام من متعهد خدمت فرهنگیانم، دوسالم از تعهدم میگذره شیش سال مونده حالا میخاستم بپرسم من اگه سال بعد برم پزشکی بخونم و از این کارم انصراف بدم، بهم معافیت تحصیلی تعلق میگیره؟

    1. باران مشاوره :

      علی جان از خطوط مشاوره استفاده کنین

  2. علیرضا :

    سلام خسته نباشید ، من خواستم بدونم بعد ۵ سال کار کردن با تعهد خدمتی در سازمان های هواپیمایی کارت پایان خدمت میدن ؟ بعد با فردی ک ۲سال می‌ره خدمت با فردی ۵ سال با تعهد خدمتی کار می‌کنه کارت پایان خدمتشون باهم فرق می‌کنه ؟ممنون میشم جواب بنده رو بدید مرسی 🙏

    1. باران مشاوره :

      سلام.دوره تعهد خدمتی شما 10 سال می باشد. با گذراندن دوره آموزش نظامی بعد از مدت مذکور تعهد خدمتی تون به شما کارت پایان خدمت سربازی را خواهند داد.

  3. Milad :

    سلام من فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستم و به دلیل سهل انگاری دانشگاه وارد غیبت شدم میخواستم بدونم در صورت داشتن غیبت معافیت تعهد خدمت شامل من میشه؟

    1. باران مشاوره :

      میلاد عزیز خیر شامل نمی شود. باید این موضوع را از طریق دانشگاه و نظام وظیفه حل کنید.

  4. سعید :

    سلام
    آیا موقعی که استخدام تعهدی نیروهای مسلح باشیم امکان ادامه تحصیل همزمان هم هست؟

    1. باران مشاوره :

      سلام آقا سعید
      این را باید از طریق نیروهای مسلح پیگیر شوید. ما کارشناس نظام وظیفه هستیم. البته در زمان تعهد خدمت معمولا امکان ادامه تحصیل وجود ندارد.

  5. امیر :

    سلام
    من پرستاری تعهدی مناطق محروم قبول شدم میخواستم بدونم وضعیت خدمت سربازی من چطوری میشه ؟؟؟

    1. باران مشاوره :

      سلام امیر جان
      شما بعد از فارغ التحصیلی، چندسالی را متعهد به خدمت در مناطق محروم می شوید. این مدت نیز به عنوان خدمت سربازی شما محسوب می شود.

  6. Mohajer :

    کسی که هشت سال فراریه تو این چندروز میتونه بخره؟ ازکجا باید اقدام کنه. تحت پوشش بهزیستی تخفیف داره؟

    1. باران مشاوره :

      با سلام خدمت شما
      بله شما تا قبل از پایان سال 97 فرصت دارید برای انجام درخواستتون اقدام کنید.
      برای شروع در مرحله اول لازم هست با مراجعه به دفاتر پلیس+10 درخواستتون رو ثبت کنید.
      در خصوص بهزیستی هم باید عرض کنیم لازم است از مرکز بهزیستی نامه تهیه نمایید.
      با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: